Nuorodos:
Tariamų Turistinių Trasų santrauka.
Skundas vyriausybei dėl tariamų Turistinių Trasų.
Tai nuorodą į puslapio kurį dabar skaitai santrauką pagrindiniame skyriaus puslapyje. Ten rašau, kaip 2009 metais Lietuvos vyriausybės "Saulėlydžio Komisijai" pranešiau, kad Turizmo Departamentas švaisto lėšas studijoms, patariamiems (rekomendaciniams) planams. Rašau, kaip valdininkai viešą administravimą - savo pareigas - pavertė verslu. Vyriausybė pažadėjo, kad svarstys 2009 metų rudenį. Bet viską nutylėjo. Niekas nenubaustas.
Turizmo Departamentas rodo tyrimus (studijas). Visai kvailas - slepia.
http://www.tourism.lt/lt/naudinga-informacija/mokslo-tiriamieji-darbai
Ten rasi ir dviračių turizmo "trasų" galimybių studiją 2002 metų. 26 MB. Jokio "mokslo" ar "tyrimo" ten nėra.

Jei esi neįgudusi, ji atrodo protinga. Tokios spalvotos, ilgos, ištisos dviračių antpludžio Lietuvos keliais kreivės ("trasos"): "žiedai", "širdys". Rašmenys. Pinigų skaičiai nežinia kam. Kelio dangų pjūviai. Juokinga nuotrauka: dviračių tako ženklas prie lauko tako.
O tikrovėje pakaktu paprasto raštelio, kad dviračių turizmas mažai skiriasi nuo kitokio. Jam reikia rodyklių ką pamatyti. O keliais galima važiuoti visur. Kaip nors išsikapstysime. Nereikia kelio ženklų laukuose prie kiekvieno šuns tako. Tik geldazmą mažinkite.
Kelio dangas derėjo ne studijose rašyti, o statybų reglamentuose:
Patogus STR sąrašas Aplinkos ministerijoje.

Studijos prasmę išduoda padėka 57 puslapyje visokiems valdininkams, tame tarpe ir kažkokiai Nathalie VerscheldePHARE. O svarbiausia: dėkoja puikiam orui, kad jie pasivažinėjo 1200 km dviračiais ir... 5000 km geldomis.

Ši studija yra apie kitas trasas: ne visą Lietuvą apimantis brukšnių tinklas, o vos keli brūkšniai. Studijuoti galima be galo. Paskui "pamiršo" šią studiją ir nupiešė vien popieriuje kitas trasas, apie kurias rašau šiame puslapyje. Nupiešė jau po visą Lietuvą, lyg mes nežinotume, kad važiuoti galime visur.

Užsakovo neatskleidžia. Pinigą tai studijai berods paėmė iš dovanų Europos Sąjungos, iš PHARE.

Tarp vykdytojų matome pažįstamą: Alvydas Karalius. Jis aiškino tik ženklus ir kelio dangą. Bet vengė aiškinti, kad pačios studijos nereikia. Kažin ar suprato, kad tai - klastotė?.. Juk taip malonu užsidaryti ir "projektuoti", net tai, ko nereikia.
Tarp patarėjų matome pažįstamus iš sukčių užgrobtos LDB (nurodau žemiau): Saulius Ružinskas, Frank Wurft, Linas Vainius. Jie vengė to paties.

Studijos 1 priedas - neaiškus.
2 priedas - tuščias.

Ten jie skelbia tik dalį studijų. Kitas slepia. Skaityk dar žemiau kaip piktybinę studiją slėpė LDB. Aną studiją seniau rodė Turizmo Departamentas. Rask ją kitur ir parodyk man.

Kaip dviračių "trasų" planą "padėjo į stalčių". Verslo Žinios.
Šis straipsnis pagaliau atskleidė kiek pinigų užkasė į "trasų kišenes": 248000 Lt. Iki tol tai buvo paslaptis.
Ten rasite ir įprastus LDB postringavimus, neva Neringos perkėloje (per Kuršių marias) dviratininkų skaičius kažkaip pateisina visos Lietuvos mąstu paišomas popieriuje "trasas".
Kartais jie aiškina, kad "trasų" kur nors už 300km nuo jūros reikia dėl marių perkėloje padaugėjusių dviratastų. Kartais, atvirkščiai - dviratastų daugėja dėl "trasų".
Manau tas "trasas" reikia terlioti ten kur dviratininkas yra, o ne kur jo nėra: tiesiog kelto denyje. Sėdės sau Linas Vainius ant suoliuko ir popierių peckios. Šalia sėdės 190000 dviratininkų ir jam į alkunę stumdys, džiaugsis. Taip laiką geriau praleis, kol pasieks kitą krantą.
2010 metų mano naujas pasisakymas apie "trasas".
Žmonija nepasimokoklaidų, sukčiavimo atskleidimų. Nieko nenori skaityti... Ir vėl lipa ant tų pačių grėblių - paišo tas "trasas". Perkelia jas į kompiuterį. Man vis tenka "gesinti" užsidegimą vėl. Ten juokauju, kad už 248000 Lt galėčiau dykai 10 metų važinėtis. Būtų daugiau naudos.
"Lietuvos Dviratininku Bendrija" (LDB) - dviratazmo "tyrimų" piktybinis sukelėjas.
Beprasmiški galimybių tyrimai yra įprastas būdas imti pinigus be jokių pasekmių. Tą daro ir LDB. Prie turizmo trasų dirbo (ir galbūt užsidirbo). O nuorodoje aprašytoms bent pritarė (kad kažkas užsidirbtų), jei patys nerašė.
2006 metais jie skelbė bicycle.lt internete tokią "studiją" apie pajūrio dviračių ir turizmo verslo plėtros galimybę. Joje rašytojas dviračių pinigų naudą vaizdavo didesnę, pasiūlęs šimtus milijonų kainuosiantį geležinkelį per Kuršių Neriją. Nuorodoje, pačioje pradžioje duodu santrauką apie tą studiją. LDB sukčiai tą studiją paslėpė.
2011 metais kažkas pažadėjo naują pinigų galimybę: "Dviračių turizmo galimybių Baltijos pajūrio regione infrastruktūros plėtros studija". - Lygtai ankstesnių nebūtų. Jau nekalbu, kad jos visai nereikalingos. Apie jas rašau nuorodoje apie LDB. Dalį studijų rasi per Turizmo Departamentą, tarp nuorodų aukščiau.

Valdininkai siurbia Europos Sąjungos (ESSSR) pinigą, ir vadina tai dviračių "trasomis".

2006m. pavasarį aš kviečiau naikinti Lietuvos nacionalinę dviračių trasų schemą.

Planas paskelbtas čia:
http://www.tourism.lt/nsv/index_dvir_turizmas.html
Jei esate organizacija, ar pavienis asmuo, skambinkite jiems arba rašykite. Taip padarė šios organizacijos:

Kiti mano siūlymų neišgirdo, nes oranizatoriai nedavė man žodžio. Neleido kalbėti. Leido pasisakyti tiktai planą palaikiusiems dviratastams Skaitykite apie LDB išdavystę.

Pastebiu, kad Žaliųjų judėjimas ir bendrija Atgaja yra iš esmės tas pats žmogus - Linas Vainius. 2006 m. balandžio 28d. plano aptarime jis kalbėjo ir LDB vardu, kaip LDB tarybos narys.
Taigi viso dalyvavo 6 visuomeninės organizacijos. Iš jų 4 iš esmės yra viena, kurią valdė LDB. 3 iš tų 4-ių - negausios, jas sudaro vos keli tie patys asmenys. Jų yra daugiau, negu asmenų kuriuos atstovauja. Tik Žalieji yra gausesni. Bet vargu ar jie domėjosi trasomis. Juos šiuo atžvilgiu suvaldė vienas Linas Vainius.

Pavieniems asmenims tikriausiai vertėtų rinktis vieną iš šių organizacijų vieningai nuomonei sudaryti, negu siūlyti pavieniui. Kita vertus, pasitaiko, kad visuomeninė organizacija visai ir nesiekia niekam atstovauti. Taip elgiasi LDB, kaip miniu nuorodoje aukščiau.

Puslapyje mynima įstaiga atsiunte visiems oficialu raštą, kuriuo prašo pareikšti nuomonę. Pastabas reikėjo pateikti raštu iki balandžio 14 d., o balandžio 28 d. 10 val. ŽUM didžiojoje salėje vyko baigiamasis susirinkimas-konferencija - tariamas takų "svarstymas", "aptarimas".
Šį susirinkimą truputi apžvelgiau čia:
http://susirašom.saugokmedi.lt/dviratis/0674.htm - 2006 metų balandis
http://susirašom.saugokmedi.lt/dviratis/0681.htm - 2006 metų gegužė
http://susirašom.saugokmedi.lt/dviratis/0690.htm

Žemiau paskaityk mano nomonę. Suprask ko butent ieškoti tame plane. Tada patyrinėk Turizmo Departamento tekstą vardu "koncepciją". Paskui papildyk arba pataisyk mane.

Beje, ten kažkodėl viskas Word formatu. Manau jie pažeidžia kažkokį įstatymą, kuris reikalauja duomenys teikti tiktai taip, kad juos įmanoma būtų atidaryti plačiai ir nemokamai prieinamomis programomis. Kitaip sakant: neversti pirkti specialių.
Aš atidaryti galiu. Bet greičiau gautusi, jei būtų "HTML".

Visi tariamai pateikti pasiūlymai rodomi čia:
http://www.tourism.lt/nsv/index_archyvas_06_05.html
http://www.tourism.lt/lt/projektai/pasiulymai_planui.doc
Ten apie mano siūlymus teigiama:
Pateikta nuoroda į viešą diskusiją internete dėl pasiūlymų specialiajam planui.
Pateikta daug prieštaringų nuomonių, smulkių pastebėjimų. Konkrečių pasiūlymų specialiajam planui nepateikta.
.
Tai - melas. Konkretus siūlymai buvo. Skaitykite juos žemiau. ... Pavyzdžiui, siūlymas naikinti planą, ir perkvalifikuoti jį į žemėlapį... Už melą Turizmo Depratamentas, bei jų statytinė įmonė privalo atsakyti. Bet neatsakys, nes jūs tylėsite.
Jei mes pateikėmė nuorodą, tai kodėl ataskaitoje apie pasiūlymus ta nuoroda (į šį mano puslapį) kląstingai dingo?
Tegul žmonės patys sprendžia, ar buvo konkretumo, ar ne... Matomai Turizmo Departamentas nenorėjo, kad kas nors ką nors spręstų.
Atkreipkite dėmesį, kad nėra pateikta nei vienos kitos visuomeninės organizacijos siūlymo. Nes niekas apie rengiamą projektą nieko nežinojo. - Atėjo į svarstymą tuščiomis rankomis. Siūlymus teikė tiktai valdininkai, ir jų pakalikas Frankas.
Šarlatanas Frankas Wurft, bei demagogas Linas Vainius apie planą žinojo maždaug metus. Jie glaudžiai ir slaptai bičiuliavosi su Turizmo Departamentu, bei jų statytine įmonę, kurį projektą ir prastumė. Ką kiekvienas iš to gavo nėra žinoma. Neskelbiami netgi plano rengimo kaštai.
Dabar aš raginu jūs: Susisiekite su visais nurodytais plano svarstymo dalyviais, ir praneškite jiems apie šį mano puslapį, bei čia išdėstytus siūlymus.
Tikslų dalyvių sąrašą organizatoriai duoti atsisakė tylomis (ignoravo užklausas). Šis sąrašas nėra pilnas. Jame yra tiktai tie, kurie teikė siūlymus. - Ne tie, kurie atėjo į galutinio aptarimo susirinkimą 2006 metų balandžio 14d..

Planas trumpai.

Turizmo departamentas nerimsta.
Vasario mėnesį pasiūlė naikinti dviratazmo įstatymą. Dabar siūlo daryti nacinonalines dviračių trasas. Lygtai kelių mums maža.

Savo nuomonę peršu čia.
Prirašiau daug. Neįsižeiskite, kad truputi netvarkingai ir ne nuosekliai. Yra kartojimų. Viskam reikia laiko, kurio truksta.

Trasos negerai parašytos, ir jiems valdžia sumokėjo ES pinigais. Taigi jie leido sau daugybe laiko postringavimams.

Mano peršama nuomonė (kuri iš esmės prilygsta planui) parašyta teisingai, genialiai, ir dykai. Bet man Šnobelio premijos nebus. O mano planas nebus vykdomas.
Arba aš kažko nesuprantu, arba nesu genijus... tiksliau - esu kvailys... arba kvailinamas...

Viršuje rasite nuorodą į Valstybinio Turizmo Departamento (VTD) puslapį su trasų planu.

Siūlymus priima VTD puslapyje minima įstaiga. Paskutinė ultimatumo diena: balandžio 14.

Kas konkrečiai bus daroma skaitome trasų "koncepcijos" 4 skyriuje VTD dokumento gale.
Pradžią ir vidurį galite praleisti. Nes ten vien bendri išvedžiojimai, kurie nereiškia, kad bus vykdomi.

Santrauką kas kokrečiai bus daroma padariau ir aš savo peršamoje nuomoneje žemiau. Santrauką prikaišiau savo komentarais. Taipogi yra ir monologas.

Mano raštas ilgas, nes labai sunku sukaupti ginčią, kai ginčyjames apie nieką. Juk tas planas yra niekas. Takų nebus, dviračių propagandos nebus, dviračių įteisinimo ir privilegijavimo nebus, automobilių mažinimo nebus. Taigi, kai skelbiama neva tai ko nėra bus dviračiu trasa, tai man ir kyla begalė spelionių, bei išvedžiojimų. Įsivaizduokite, kad imame bet kurią gatvę ir skelbiame dviračių trasa. Tam suplojame pinigų. O gatvė kaip buvo, taip ir liko. Panašiai jau buvo su Zuokos dviračių takais. Kaip buvo gatvės ar šaligatviai, taip ir liko. Tik baltų linijų atsirado.

Trumpai: (čia kol kas ne santrauka)

Nužymės trasas esamais automobilių keliais.
Savaime visur žymėti neįmanoma, nes reiktų paversti visus kelius dviračių takais. Taigi žymės tiktai žiupsnelį kelių, daugiausia ten kur mes nevažiuojame.

Statybas darys. Tik ne takus. Nes neįmanoma visur jų pridaryti. (O pagal mane ir nereikia.) Taigi takus statys tiktai avaringose vietose. Kokiu principu avaringumą nustatys - neaišku. Automobilinis avaringumas nelygu dviratiniam.

O kitur plėtos automobilių kelių statybas, ir tai vadins dviračių trasomis.

Milijardo litų Vilniaus automobilių keliams nepakanka. Reikia dar ir po dviračio priedanga prisisrėbti.

Trasų planas bus vykdomas 20 metų, ir ilgiau. O net ir po 20 metų nebus užbaigtas.
Iš esmės tai reiškia, kad niekas nebus daroma. Tiktai siurbiami pinigai. O jeigu 20 metų, tai ko gi taip skubiai siūlymai priimami?

Siųskite siūlymus man, jei kažką naują pasakysite. Arba siųskite mano puslapyje minėtoms ir neminėtoms organizacijoms, kad sudarytumet su jom bendrą balsą. Arba siųskite į planavimo įstaigą paminėta VTD puslapyje.

Reiškiu mano nuomonę.

Toks skubotumas reiškia, kad planai kurpiami paslapčia. Net ir viešas iškabinimas internete mažai ką reiškia. Reiktų dar aktyviai kreipti visuomenės dėmesį. Juk mes negalime nuolat stebėti kas dedasi.

Planas yra visiška nesamonė.
Panašiai kaip su Savivalybės skelbimų neva statys 2 aikšteles rezervatus riedutininkams.
100 metų nebuvo. O dabar per mėnesį sprendimą padarys.
Ir ne šiaip sau kokiam grioviui.
O visos Lietuvos dviračių trasoms.

Visi skuboti sprendimai yra iš esmės ultimatumai.
Mano galva, svarstymus bei takų darymą ar žymejimą reikia daryti pamažu. Tegul užima tiek pat laiko kiek anų takų nebuvo. Kuo lengvesnė ir nefundamentalesnė pirmoji statyba bus, tuo lengviau bus daryti pakeitimus.

Man įdomu kas būtų jei panašų ultimatumą paskelbtų nacionaliniams automobilių keliams. "Pateikite pasiūlymus per mėnesį, o veliau nei pakeitimų nei kelių plėtros nebebus." Niekas nesugebėtų nieko pateikti. Per didelė aprėptis. O tada automobilių keliu plėtra sustotu kaip akmenyje iškalta.

Na gerai... Planą radome Kovo 16 dieną. O kur pažadėti brėžiniai viešai iškabinti? Yra kažkoks grubus visos lietuvos planas. Galima knaisiotis. Takų linijas matome. Kas konkrečiai jose bus daroma? Betonas pilamas, ar turistinės rodyklės statomos?

Yra didžiulis "trasų" sarašas. Na tai didžiulis darbas yra pateikti siūlymus per 1 mėnesį.

Rašoma kad atskirų takų beveik nedarys. Nebent kur avarinė padetis. Darys greičio ribojimus, dviračio prioritetą, sunkaus transporto draudimą. Na ir kas? Bus uždrausta viena gatvė visame kaime. Netgi ne uždrausta, o ribojama. Tai tu musių spiečiui įsakyk: prie šitos vienos mėšlo kruvos nelisk, o prie kitų - skrisk. Jei aplinkui visur mėšlas, tai musės visur ir skraidys.
Tu ne nuotrupomis dviratazmą gerink. O paimk mano įstatymą, ir įvykdyk pilnai:
http://andrius.saugokmedi.lt/istatymas. Štai tau ir bus nacionalinė dviračių trasa.

Rašoma, neva darys kažkokį trasų žymėjimą. Kas čia per velnias? Jei jau žymi, tai atriek man 1 kelio juostą. Ir pakaks. Nepamiršk bombonešių su malunsparniais, kad mane saugotų, kad avtamabiliai į mano 1 juostą nelistų. Kitaip žymėjimą gali su tokių pat pasisekimų patikėti savo kiemo šuneliui.

Rašoma neva paskelbs Lietuvoje dviračių turizmo sezoną nuo gegužės 15 d. iki rugsėjo 15 d.
Kas per velniava? Policijos suvestines skaitykite ponai valdininkai ir jų tarnautojai! Dviratininkus žudo ir žiemą, ir vasara. Padorus dviratininkas važinėja kiaurus metus.
Mano įstatymas reikalauja prioriteto dviračiui nepriklausomai nuo odos spalvos, ar paros meto. Naivu manyti neva sugebėsite apsaugoti turistą nesaugant visų dviratininkų be išimties ir kiaurus metus.
Be to, tai diskriminacija.
Neturi reikšmės, kad šiandien po Rugsėjo 15d. dviratininkai išsiskirsto po namus. Jei sudarysi sąlygas - uždrausi automobilius. Važinėjančių kiaurus metus daugės. O gal ir nedaugės. Čia jums ne sušalusi į ragą Suomija, kur žmonės važinėja dviračiu visada. Čia išplerusi ir išlepusi Lietuva. Bet principialiai negalima derintis prie lepumo. Jei pripažystame, kad turime ne turizmo, o transporto problemą, tai turime pripažinti, kad transportas galioja kiaurus metus. Ne vien vasara. Kai principinis sprendimas bus, beliks tikėtis, kad išlepusi Lietuva pagaliau imsis dviračio. Bet pirmiau to sprendimo reikia tiems, kurie yra "susitupėje", ir važinėja šiandien, bei kiaurus metus.

Dar rašoma kodėl kažkokią trasą važiuoja ten, o ne šen. Atseit tenai piliakalnis, ar parduotuvė. Tai tiktai popierinis Turizmo valdininkas (tarnautojas) galėjo šitai sugalvoti. Nes nevažinėjo dviračiu. Dviračių turistas važiuoja dėl bendrų vaizdų. Kuo toliau jis važiuoja tuo mažiau grybauja. Pamatės porą piliakalnių, trečio nebenorės. Kaip rašau žemiau, velo turistas blusų negaudys.
Mes susiruoše į savaitgalio iškylą dar paklaidžiojame. Bet mūsų tėra vienetai. Ir važiuojame mes be trasų. Mums reikia bendro transporto sprendimo (pagal minėtą mano įstatymą).

Rašoma neva planas bus vykdomas 20 metų ir daugiau. Tai kam tada pasiūlymus priima ultimatumo tvarka? Ir koks čia staigus planas, jei 20 metų reikia? 20 metų iš esmės reiškia niekada.

O mano įstatymą galima įvykdyti rytoj. Tai gal jo ir imkimes? Visi kartu.

Atmetus minimą schemą, be abejo darbas nenueis perniek. Juk surinkta informacija. Jos pagrindų galima sudarinėti turistinių trasų žemėlapius. Netgi atskirose vietose takus daryti galima. Bet jo pagrindų daryti nacionalines trasas - utopija.

Ten toks tyrimas nurodytas (PDF formatu). Jį mes jau iškritikavome dviračių susirašinėjime (sausio-vasario mėnesį). Pagal vieną iš jo nuostatų, Neringoje reikia daryti geležinkelį. Šitaip neva bus plečiamas dviratazmas.
Mat viso dviratinių investicijų vos keli šimtai tūkstančių. Valdininkams matyt nepatiko toks pigus tyrimas. Todėl papildomai statybinių, betoninių, ir geležinkelinių investicijų bus milijonai.
Tad šis tyrimas yra visai netgi ne apie dviračius. Jau nekalbu, kad jis visas yra iš piršto laužtas.
Todėl, po mano viešo laiško, tą tyrimą paslėpė. Galite jį atsekti tik per Europos Sąjungos paramą (dovanas). Paklauskite ten ir reikalaukite, kad susigrąžintų pinigus.

Kam tos trasos? Koks tikslas? Kur ir kaip jos bus daromos?
Turizmo verslo vystymas?
Ar dviratazmo vystymas?

Tai esminis klausimas.
Vienas dalykas pristatyti turistinių stulpelių-rodyklių... Tai jos tinka visam turizmui - ne vien dviračiams. Dviratininkai čia turėtų ne daugiau balso negu bet kas kitas.
Kitas - sudaryti būtent dviratastams sąlygas, ir bendrai gerinti dviratazmą bei bloginti automobilazmą.
Tai šitie tikslai vienas su kitu nesusije. Dviračių turizmas yra transporto problema - ne turizmo.

Dar vienas klausimas.
Tarkim darys takus... Kas būtent pagerės? Dviračiai ar automobiliai?
Primenu, kad pajūrio dviračių trasas bei "Nemuno žiedus" valdininkai pirmiau planavo būtent iš esmės automobilių kelių gerinimui. Kuom baigėsi Dviratininkų Bendrijos pirmininko kovos šiuo atveju nepamenu.
Na ir ką gi mes matome? O vis tą patį...
Schemos koncepciją. Skyrius "IV. KONCEPCIJOS ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI". 3 pastraipa.
[...] kelius su žvyro danga, kuriuose numatytos nacionalinės dviračių trasos, siūloma asfaltuoti. Tose trasų atkarpose, kuriose kelio dangos plotis bei dangos būklė neatitinka techninių reikalavimų, siūloma platinti kietą kelio dangą ir gerinti jos kokybę.
Norai atrodo geri. O esmė: pagerins automobilių kelius. Kartojuosi, nes tai svarbu: dviratazmo gerinimas nėra tolygu kelio dangai ar dviračių takams. Reikia veiskmų visumos: imkimes mano įstatymo. Jei paliksime automobilazmą kerotis savaime ir nežabojamam, o tiktai gerinsime kelius, tai efektas bus vienareikšmis: pagerės automobilių keliai. Tai kodėl jūs tai vadinate nacionaline dviračių trasų schema? Vadinkime kaip yra: Nacionalinis automobilazmo plėtros samokslas.

Žvyrkelyje aš kaip nors rasiu kaip važiuoti, jei jau pasiryžau. Tu man bendras eismo salygas gerink. Žvyrkelis palauks.

O šiaip, žvyrkelyje pravalyk man kelkraštį maždaug 10-20cm pločio, kad tarkos nebūtų. Ir pakaks. Bet juk avtamabilastai tuoj pat sutarkuos. Kad ir vienu ratu, bet vis lygiau jie nori važiuoti.

Gintaras mums davė nuotrauką. Šitaip moterys važiuoja tuščiu keliu. http://i41.photobucket.com/albums/e274/ly2kw/dvirtakys.jpg Jos bijo visko. Todėl važiuoja smėlėtu kelkraščiu. Šitaip atrodys pagal dabar kritikuokama planą užasfaltuotas žvyrkelis. Ir šitaip atrodys žmonės, į kuriuos orientuojasi plano kurpeiviai. Jie tikisi, kad baubų bijantys planui pritars. Bet drasos žmogus greitai įgauna. Kai bailių nebeliks, kas bepritars jūsų Dviračių Trasų planui? Tie kas šiuo dviračių taku važiuos 4 ratais?..

Gintaras:
Džiaugsmui ir pamastymui siunčiu keletą paveikslėliu iš nesenos kelionės į Lietuvos pajūrį:
http://i41.photobucket.com/albums/e274/ly2kw/dvirtakis3.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e274/ly2kw/dvirtakis2.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e274/ly2kw/dvirtakis1.jpg

Jei ne Sauliaus ir jo bendraminciu iniciatya, tai neturetume nei to.

Kitame straipsnyje kas yra LDB rašau kas yra Saulius, kiti veikėjai ir kodėl juos reikia keisti.

Paziurekim, kaip issidirbineja vietiniai aborigenai aplink Butinge:
http://i41.photobucket.com/albums/e274/ly2kw/prisikelk.jpg

Schemos koncepciją. Skyrius "IV. KONCEPCIJOS ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI". 4 pastraipa.
Siūloma įrengti dviračių takus trasų atkarpose, kuriose nėra jokio kelio, įrengti kietą dangą, miško ir lauko keliuose būklę pritaikant juos ne tik turizmo, bet ir ūkinėms reikmėms.

Kas čia per trasa, jei kelio nėra? Vistiek kažkoks takelis yra. Jei turite omeny miško gludumas, tai klystate. Dabar nėra tokios kerpės ant kurios nedėjo Lietuvis automobilio rato. Šiom dienom net ir smulkiausi miško takeliai prikimšti automobilių. Jei ten pagerinsi dangą, tai automobilių tenai bus tiktai daugiau.

Vėl tas pats. Važiuodamas pro kolūkio fermą aš kelią kaip nors rasiu ir be tako. Rasiu, ir randu... Perfrazuokime viską savais vardais: "pritaikant juos ne tik kolūkio, bet ir dviračio reikmėms".
Jei Ūkio Ministerija pritaiko taką ūkio reikmėms, tai takas ir nėra takas.
Matyt todėl ir kalbame apie trasas, o ne apie takus. Na tai tada niekaip nesuprantu: kuo trasa skiriasi nuo raudonos turistinės linijos žemėlapyje su lankytinom žvaigždutėm? Nebent tuom, kad kolūkis galės pritaikyti valdiškus pinigus ne tiktai valdžiai bet ir kolūkiui. Nieko nauja. Taip jau buvo praeity. Su praeitim Lietuva kol kas neatsisveikino.

Schemos koncepciją. Skyrius "IV. KONCEPCIJOS ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI". 7 pastraipa.
Įgyvendinant specialaus plano koncepcijos pasiūlymus naudoti Europos Sąjungos Struktūrinių fondų, tarptautinių projektų, valstybinių programų (Kelių priežiūros ir plėtros programa, Žvyrkelių asfaltavimo programa, Saugaus eismo priemonių įgyvendinimo programa ir kt.), savivaldybių lėšomis.

Ydinga nuostata.
Pagal mano įstatymą: kol jisai nevykdomas, Europos Sajungos pinigai Lietuvai neduodami. Pagal tą patį įstatymą, ši Nacionalinių Trasų koncepcija, bei minėtas PDF tyrimas yra atlikti neteisėtai, nes remiasi Europos pinigu. Nenuostabu. Svetimais pinigais galite sau ir nesamones leisti krėsti. Taigi skelbiu tuos kurinius negaliojančiais (planą, bei tyrimą).

Ir vėlgi siūloma plėsti automobilių kelius. Dar blogiau: siuloma atimti pinigus iš savivaldybių priverčiant jas daryti šitą nesamoningą schemą. Vietos savivalda ir taip galo su galu nesuduria. Neturi už ką binzino nusipirkti, ir sudeginti.
Vienok naudinga ši nuostata nebent Vilniaus atžvilgiu. Atimkime iš Zuokos tą milijardą, kurį jis skyrė automobilių keliams! Už tokius pinigus aš jums rytoj padarysiu dviratazmą ir automobilių mažinimą Vilniuje. O jei pavyks, tai ir Lietuvoje.

Beje, ši "koncepcijos" nuostata dar kartą patvirtina, kad dviračius spręsti įmanoma tiktai kaip transportą. Joks čia turizmas.

Beje, dėl minėtos žemiau apgaulės, bent jau velo-turizmo verslas neišsivystys. Neišsivystys ir benrdas turizmo verslas jokio velo-turizmo dėka.

Aš siūlau Ūkio Ministerijai vystyti ne siaurą Lietuvos Turizmo verslą. Bet kelti visą ikanomiką, kartu ir Turizmą, vystant dviratazmą kaip transportą.
Dviračių rezervatų kurimas ir įteisinimas dviračiams gi ir žalingas.

Tegul Lietuva daro nacionalines autoturizmo trasas. Tegul automobilastai važinėja tiktai ten kur jiems bus nupiešta. O automobilinius kelius atiduoda dviratininkams. Tikėtis neva dviratastas važiuos kaip bukas traukinys vien palei "bėgius" mažiausiai naivu.

Ašku gerai, kai netoliese yra dviračių takas. Kuris iš plano matome bus visai ir ne takas, o tiktai tako žymėjimas ("trasa"), jei išvis bus. Bet kodėl "trasa" ten? O ne šen? Dauguma vietovių, kaip bebūtų, vistiek liks ir be tako ir be "trasų". Tai aš ir kalbu apie tai, kaip sudaryti dviračiui sąlygas visomis kriptymis, o ne vien "turistinemis"...

Kurios paaiškėja visai ir neturistinės. Kur bepažiūri į tą schemą, vis paišoma "ne ten", ir vis šleivai, bei klystkeliais. Ir vėl gi: kodėl ten o ne šen? Skaityk žemiau.

Be abejo yra dviračių turizmo specifika - taip yra ten kur nėra auto kelių.
Pavyzdžiui nacionaliniuose parkuose galima daryti dviračių takus. Tai parkai patys su tuom susitvarko, ir vieningo plano jiems nereikia. ... Susitvarko patys... O tokius veikėjus kaip Frank Wurft, kuris pardavinėja dviračių takų projektus, dauguma siunčia kuo toliau nuo saves. Jis tikrai pardavinėja, ir nemažom kainom.

Mano siūlymai

Bendra nuostata.
Žemė, oras, vanduo, ir kita erdvė yra nedaloma ir visiškai prieinama dviratininkui bei kitam žemės ir kitų planetų gyvunui. Ribojamas ir dalomas turi būti tas, kuris tam trūkdo.

  1. Pripažinti trasų planą žalingu, ir pinigų švaistymu.
  2. Perkvalifikuoti planą į turistinį žemėlapį.
    Žemėlapį panaikinti, o jo vietoje priimti Lietuvos dviračių trasų žemėlapį, kurį jau seniai išleido Lietuvos Dviratininkų Bendrija (LDB). Ji papildyti nacionalinių parkų, bei kitų įstaigų išleistais žemėlapiais. - Ne parduotuvių sąrašais.
    Už tai mokėti honorarą atitinkamiems asmenims, kurie prie to žemėlapio daug plušėjo. Įpareigoti juos ir toliau rinkti informaciją, bei pildyti trasų žemėlapį. Už tai atitinkamai mokėti jiems pinigą.
  3. Vietoj panaikinamo plano įgyvendinti platu dviratazmo įteisinimo ir automobilių mažinimo veiksmų planą žinomą kaip Andriuko įstatymas, ir Dviratastų pasiūlymai:
    http://andrius.saugokmedi.lt/istatymas
    http://andrius.saugokmedi.lt/kadaryti
  4. Panaikinti nacionalinių dviračių trasų kurimą. O jo vietoje vystyti paprastą turizmą, rodykles, žemėlapius, nuotraukas, gidus, kaimo turizmą, ir panašiai. Nes turizmas ne vien dviračiui priklauso. Be abejo galima daryti vietinius turistinius bei susiesiekimo dviračių takus, kur tai tikslinga. Sujungti juos į nacionalines trasas neįmanoma, nes "vietinis" ir vingiuotas nėra "nacionalinis". Be to, tarpai tarp jų dideli. O net jei ir būtų imanoma, iš dviratazmo dirbtinai išbraukiama didžioji žemės dalis, kur "trasų" neva nebus. Bet juk visi žinome, kad dviračiu važiuoti galima ir reikia visur. Taipogi dviračių rezervatai prieštarauja bendrai nuostatai aukščiau.
  5. Atsisakyti dviračio plėtros kaip turizmo. Žalinga yra apsišaukelio ir šarlatano Frank Wurft taktika vilioti valdžią tariama finansine nauda iš tariamo velo-turizmo (skaityk apie Franko velo-turizmo blefą šio straipsnio gale). Dar daugiau - jis tos taktikos imasi siekdamas savo finansinės naudos. Plėsti dviračius reikia kaip transportą. Atitinkamai "mesti" lėšas į dviračių transporto plėtrą. T.y. daryti nevingiuotus tiesius dviračių pravažiavimus ("A" juostas, kelius, takus, tiltus, ir kitą). Skirti dviračiams ir visuomeniniam transportui pirmą kelio juostą. Uždaryti visus siaurus automobilių kelius. Skirti policiją su granatsvaidžiais tas juostas saugoti. Tai turi būti daroma ir mieste ir užmiestyje.
    Viskas pagal mano įstatymą:
    http://andrius.saugokmedi.lt/istatymas
  6. Laikyti automobilius vien kaip turizmo išraiška ir jiems kurti rezervatus.
    Skirti automobiliams siaurus vingiuotus takus į niekur, ir sudaryti jiems kliučių ruožus. Kaipmat ūkis ir pakils. Turizmas taip pat, ir ne vien.
  7. Pripažinti, kad turistinė rodyklė nėra dviračių takas. O dviračių takas nėra turizmas. Plėtoti turizmą reiktų bendrai žmogui.
    O dviračių turizmą reikia plėtoti kaip transporto problemą ilgesniais atstumais...
    ... Bei kaip vietinę takų problemą tam tikruose turistinės traukos vietovėse.
  8. Žalinga yra mintis neva kažkokia nesusijusi centrinė įmonė (Ministerija, ar planavimo kontora) gali "iš aukščiau" ir vienu upu nuspręsti kaip po visą Lietuvą konkrečiose vietovėse dviračiui keliauti. Ypač kai ta kontora pati nevažinėja dviračiu.
    Visur kur įmanoma reikia perleisti iniciatyvą bei vadovavimą darbams vietos įstaigoms (parkams, savivalybėms, klubams, ir panašiai).
    Ne patyliukais kurpti projektus, o būtent aktyviai kviesti ir ieškoti partnerių visuomeneje (nors visuomenės Lietuvoje ir nėra). Vietovėse kur neįmanoma rasti kas vadovaus žemėlapių darymui, dviračių pravažiavimų priežiūrai (tame tarpe koordinavimui su policija), takų statybai (tiktai kur būtina). Tose vietovėse reikia laukti neribotą laiką kol susikaups suinteresuotų organizacijų pasiūlymai.
    Takus, tiksliau dviračių skatinimo ir automobilazmo mažinimo strukturą, reiktų daryti po "gabaliuką". Nebūtinai takus, bet ir "A" juostas, ir kliučių ruožus automobiliams... (pagal punktą 5)
    Be abejo planas skelbia, kad informacija takams buvo surinkta būtent iš vietinių veikėjų. Bet klausimas yra informacijos kokybeje, dalyvių apreptyje, bei stadijoje kurioje dalyviai (tame tarpe ir dviratininkas) prisideda. Svarbu ne vien vietiniai veikejai. Svarbu nusimanantys, kur jie begyventų.
    Iš to kaip vyksta reikalai dabar, susidaro įspudis, kad: arba informacija trasoms buvo renkama labai ilgai, o dviratininkus informavo per paskutinį mėnesį; arba informacijos rinkimas buvo imituotas. Dviratinikai apie šį projektą sužinojo mėnesį prieš siūlymų paskutinę dieną. Nors mes turėjome būti kviečiami pačioje pradžioje priimant sprendimą dėl paties projekto tikslingumo, bei veiklos prioritetų (nebūtinai šio projekto ribose).

Radikalu?..

- Ne.
Užtai faktas, kad Lietuva pirmauja 5 kartus pagal nužudymus keliuose yra radikalu. Bet Ūkio ministerija nevertina esamos padeties kaip radikalios. O busimą, t.y. mano siūlomą padetį vertina kaip radikalią.
Lituvos keliuose nužudoma virš 100 dviratininkų kasmet. Dažnai po 1 ar 2 kasdien. Papildomai prieš dviratininkus daromi išpuoliai. Pavyzdžiui automobilis užkerta kelią, išlipą debilai, ir dviratininką sumuša. Arba spaudžia dviratininką savo automobiliu, jei anas nepatinka. Arba tiesiog tyčia partrenkia iš pykčio arba pramogos.
Automobilastų atžvilgių taip nesielgiama. Tokia bendra padetis ir yra taisytina. Kad dviratininkai, tame tarpe ir velo turistai jaustusi saugiai.
Kaip ją taisyti? Pasyviai takų rezervatais nieko nepasieksi... Tik pabloginsi požiūrį į dviratį. Beje ir važinėti taps sunkiau (skaityk žemiau).
Nesiliausiu kartojes: dviračių turizmą reikia spręsti kaip bendrą transporto problemą, kompleksiškai pagal mano įstatymą. O tuomet gal ir takų neprireiks.

... Nebent tikslas yra Brazauskiškas ir Zuokiškas: pakelti ikanomiką dirbtinai sukėlus statybų vajų.
Netinkamai Ūkio ministerija kelia ūkį. Investicija į betoną nėra investicija. Kai betonas baigsis, ikanomika vėl subliukš, taip ir nepakilusi. Ką tada statysime?
Beje, negi mums maža griuvančių ir apleistų pastatų?

Kodėl prireikė rezervatų? Kodėl kalbama apie takų schemą? Kodėl nesvarstoma paversti takais visus Lietuvos kelius, kad apsieitume be schemų?
Todėl kad utopija yra manyti, neva dviračių takai bus nutiesti visur. Taigi šitas planas pripažysta esas utopija. Dviratazmui jis negelbės.
Dviratininkas neišvengiamai paklius į automobilinį kelią. Ir jeigu mano įstatymas nebus nadojamas supuvusiai visuomenei keisti, tai visuomenė ir nepasikeis. Tad dviratinkui išgrudimas į rezervatą pasitarnaus antru galu. Automobilastai jį grus ten iš kur išlindes...Sakys: tu gi taką turi, tai ir slėpkis atgal!
Taigi, gal vienur-kitur taką ir padarysite. Tam tikrame žemės lopynėlyje bus saugiau. O kitur bus pavojingiau.

Nesiliausiu kartojes: koks bus rezultatas? Kas būtent pagerės?
Saugumas?
Tai ir dabar aš galiu miško takeliais važinėti, kaip plane nupiešta, ir kur nenupiešta. Bet kur gi aš klystkeliais benuvažiuosiu?..
Greitis?
Ne velnio! Pirmoje kelio juostoje žymiai greičiau, tiesiau, ir lengviau važiuoti negu taku. Visuomet taip buvo ir bus. Tik nevažinėjantis dviračiu gali nuspręsti, kad turizmui reikia taku. Išsiruošk į bent vieną ilgą kelionę. Visas noras važiuoti takais ir panašiais kliučių ruožais praeis.
Kokie dar gali būti nacionaliniai turistiniai takai? Nacionalinių dviračių greitkelių reikia. Ir ne brangių... O tokių, kokius galima įsteigti rytoj. Tiesiog pritaikyk mano įstatymą. Atiduok man kelio pirmą juostą. Siusk sukarintus patrulius mane saugoti.
Štai kiek veiklos bus! Pinigai irgi suksis, bet įvairiau. Ikanomika kils visur. O ne vien statybų.

Aišku yra pavieniai ruožai kur takas naudingesnis už kelią. Tarkim Santariškės - Žalieji Ežerai; Palanga - Šventoji; Karklė - Nemirsėta. Užtai Klaipeda-Karklė geriau važiuoti Girulių plentu - ne taku. Yra naudingų takų. Bet jų net ir blogų visur niekada nebus. O net ir naudingi gadinami pilant ant jų asfaltą. (Skaitykite apie taką Karklė-Nemirseta).

Ypač plačios pirmos juostos man reikia žiema. Nes kelkraštyje pliurza. O atskiras dviračių takas ir vasara dažnai neveiksnus. Apie jo priežiūra žiema išvis pamirštame.

Taigi negalime teigti, kad net ir bloga nacionalinių trasų schema neva yra geriau negu niekas. Ji ne žiupsneliu nepagelbės dviratazmui. Bent jau ne tiems turistams, kurie tikrai keliauja. Nebent vietinė melžėja arba grybautojas turės kur terbą pasistatyti prekybai iš pakelės.
Bet kaip rašau, melžėja neturės kur stovėti, nes atskirų takų nedarys. Darys tik retomis vietomis. Visur kitur darys "žymėjimą".
Patogu. Vienas "žymėjimo" stulpas kainuos 10000 Litų. O atsakomybės - jokios. Nėra naudos - nėra ir už ką atsakyti, nes nenaudojamas daiktas žalos nedaro.

Projektas siūlo išskirti Lietuvoje kažkokias kriminogenines zonas, arba nekriminogenines... Tai neįmanoma. Nes Lietuviai iš prigimties chuliganai ir vagys. Užpulti tave gali visur. Ir užpuola. Kaip nutiko anam vokiečiui prie Lazdijų pasienio.
Tai ka? Dabar taką per tą pasienį negalima tiesti? Nutiesi kitur, tai patykos kitur.

O nemačiau tokių vietų Lietuvoje, kur Lietuvio nėra. Jie ir atokiuose ežeruose auto ratus plauna. Ir šiaip be automobilių bastosi, daiktų, arba aukų ieško. Kodėl manote, kad nesibastys ant jūsų takų? Kurie paaiškės visai ir ne takai, o vėlgi tiktai turistinės rodyklės.

Kaip rašau aukščiau, susirašinėjime iškritikavome "projektą"... Ana, kurio autorius citavo ištysai mano tekstus.
Tai pasirodo jis neveltui rašomas buvo iš dykai išmelžtų Europos pinigų. Pasirodo pagal jį skubotai rengiamas visos Lietuvos dviračių trasų planas.

Kodėl pasiūlymai priimami ultimatumo tvarka (skubiai) iki balandžio 14 nesuprantu.
Juk automobilių keliai po Lietuvą ne per vieną dieną daromi buvo, ir tikrai ne pagal vieną planą.

Pažiūriu į tą žemėlapį, ir rankos nusileidžia. Kam tos trasos? Kam tie takai? Nepripaišysi man nuorodų kur man važiuoti... Nes važiuoti noriu visur. Pritaikyk man kelius. Sutramdyk automobilazmą, kad važiuoti galėčiau visur. Nedaugink asfalto bei betono. Štai ir bus tau turizmo paskata.

Jie aišku gali paprieštarauti neva turizmą skatina, o ne dviračių naudojimą ar takus. Neveltui Turizmo departamentas yra prie Ūkio Ministerijos, o ne prie kulturos, susisiekimo, ar aplinkos apsaugos.
Tada atrodytų logiška, kad aplinkui tą turistą tupčiojąma ir raudonas kilimas nutiesiamas nuo vieno "objekto" iki kito.
Bet tikrai man nenurodysi krypčių visiems atvejams.
O svarbiausia, kad gaunasi, juk kur bepažiurėsi, ta trasa eina "pro šalį". Vis ne ten. Vis niekur.

Paimkime vieną mažą pavyzdį:
Trasa eina pro Aukštuosius Panerius link kažkokių Vaidotų. Paneryje nėra ką žiūrėti. Ypač, kai trasa gerokai prasilenkia su senuoju tuneliu. Vaidotuose ypač nėra ką žiūrėti - plynas laukas. Pats važinėjau, ir mačiau.
O įdomiausia, kad trasa neina pro Trakų Vokę. Taigi taip Franko "stumiama" EuroVelo trasa iki Trakų Vokės neegzistuoja jokiame nacionalinio lygio plane.
Arba Frankas daro lygiagrečiai eisiantį taką, arba jie visi "grybauja". Apie jokį racionalų daugkartinį trasų panaudojimą, kaip skelbiama plane kalbėti netenka. ... nebus daugkartinio panaudojimo ne tik ūkiui, bet net ir pačiam dviračiui.

... Šitaip kur bepažiūrėsi, po visą Lietuvos schemą.

Prisiminkime, kad kalbame apie nacionalinę trasą. Ne apie klystkelius. Ilgais kreivais kabliais niekas nevažiuos. Tarptautinis turistas neturės laiko visas "blusas" gaudyti.
Prie Vilniaus pagrindinė kryptis yra Lentvaris-Trakai. Tikrai ne Vaidotai. Jei jau taip nori, padaryk rodyklę į Trakų Vokę, arba į Senuosius Trakus. Kas norės - nusuks nuo kelio. O šleivą trasą daryti vien tam, kad ji apeitų kuo daugiau įžimybių, neverta.
Trasos, kaip ir visi keliai, turi būti tiesios. Kitaip, ypač užsienio turistas, niekada kelionės po Lietuvos žarnyną nebaigs.

Čia aišku vėl susikerta "turizmas" ir "transportas".
Bet Vaidotuose ir keliais kilometrais aplinkui tikrai nieko nematau. "Turizmas" negali kirstis su "transportu". Jums gali atordyti kitaip, nes jie tikrai neatsiejami.

Bet, kaip rašau, "turizmą" ir "transportą" reikia atskirti. Turizmo rodykles spręsk įprastais būdais. O kelionę iki "objekto" spręsk kaip transporto problemą. Pagal mano įstatymą tos problemos neišspresi be veiksmų visumos (skaityk mano įstatymą).
Nuvykės iki "objekto" apylinkių jau gali daryti ir vietinius vingiuotus takus, bet tiktai jei nėra kur pravažiuoti. Kaip rašau, dviratis ne traukinys. Nemastykite automobilinėm kategorijom. Pavažinėk dviračiu, ir suprasi.

Tikrai nėra jokios prasmės tvirtinti visą schemą vienu upu ir užkasti vienu upu pinigus. Pasikartosiu, kad žmogus privalo galėti važiuoti visur, o ne kaip tramvajus pagal bėgius. Nenupaišysi tu trasų visomis kiptymis. Daryti kryptingą velo trasą yra formalistiška, ir pernelyg siaura. Su tokiu pačiu pasisekimu, aš siūlyčiau daryti autotrasas.
Paaiškės, kad automobilastas irgi nenorės važiuoti vien kur nupaišyta. Ir tikrai jie lenda kur papuola. O dviratinikus kišame į dežutę?

Kodėl turėtume manyti, kad dviratastai važiuos vorele???

Pakartosiu savo išvada naujais žodžiais:
Nacionalinio dviračių takų tinklo nereikia.
O jeigu verslininkai iš turizmo srities nori, kad iki jų durų atvažiuotų storas vokeitis su buteliu alaus vienoje rankoje, ir dviračio vairu kitoje, tai tegul ir daro tas trasas savo lėšomis.
Tada kaipmat atsiras efektyvus ir samoningi sprendimai. Jei aišku, kaip Zuokas, jie iš valdžios nevogs žemės takams... ir valdžia neatiduos tautos nuosavybės naikinti - miškus, ar žolynus.

O valstybės lėšas noriu matyti kišamas ne į svetimą verslą. Bet į visuomenės transportą. O konkrečiai į automobilazmo mažinimą, bei dviratazmo didinimą.

Frankas apgavo Turizmo Departamentą.
Nebus tiek storų Vokiečių ant dviračių, kad jie pakeltų ne tik Lietuvos, bet bent jau Turizmo ikanomiką. Sakau jums kaip turistas, kuris mato padetį keliuose ne pro popieriaus skiautę, bet savo akimis. Po visą Lietuvą kasmet pervažiuoja vos porą velo turistų per savaite. Panaši padetis ir kitose šalyse.
Savarankiški dviratininkai niekur neregistruojami. Todėl statistikos apie juos nėra. Jei jums teikiama statistika, tai varykite tą šarlataną lauk.

Iš tiesu yra turizmo agentūros, kurios organizuoja užsieniečiams dviračių iškylas. Tai jie per dieną nuvažiuoja 30km, ir subėga į restoraną. Paskui juos autobusu nuveža atgal. Jie važiuoja tiktai Klaipėda-Palanga. Vokiečiai iš nostalgijos važiuoja. Tai visai ne dviračių turistai. O nacionalinės trasos ne jų nosiai.
Manyti kad tokių "prisiveis" po visą Lietuvą yra naivu ir formalistiška. ... Neva duok tik jiems taką... ir jau kad verslas suklestės! Jau dabar po visokius parkus ir kitas vietoves galima važiuoti. Ar verslas klesti? Ir vėlgi, kodėl valdžios pinigais?
Kaip ir Frankas, tos agentūros matyt ir siekia sau naudos - valdžios pinigų sau į pagalbą.
Tai tiktai patvirtina teiginį, kad dviratis yra transporto skausmas. Ne turizmo. Nes bendram transportui valdžios pinigų reikia. Ne privačiam verslui.
Beje čia įsipainiojes ir Lietuvos Dviratininkų Bendrijos pirmininkas, nes jis dirba vienai iš tokių agenturų. Tegul dirba. Bet kodėl nedirba viso dviratazmo labui?

Taigi argumentų neva velo-turizmas bus valstybei pelningas nepriimu. Frankas jus apgavo.
Užtai automobilazmo mažinimas, bei dviratazmo didinimas tikrai bus pelningas. Tame tarpe ir dėl pagyvėsiančios dviračių prekybos. Tautos vidinis produktas nebebus deginamas. Žmonių kišenėse atsiradus laisviems pinigams, suklestės daugybė kitų verslų, tame tarpe ir turizmas. Bet svarbiausia, pagerės sveikata ir žvalumas. Vėl valstybei mažiau išlaidų.

Dabar gi pinigus tiktai užkasame. Milijardas automobiliams (skaityk čia: http://andrius.saugokmedi.lt/oficioz#savivaliauto)... Dar bala žino kiek - dviračių turizmo trasoms, kurias tikriausiai projektuoja avtamabilastai (žr. nesusipratimus su Vaidotais aukščiau).

Taigi daugiametė Sauliaus (LDB pirmininkas) bei Franko (apsišaukelis LDB narys, lendantis į valdininkus) takų veikla atnešė pagaliau neigiamų vaisių. Pinigai bus švaistomi. O dviratazmo, kuris pakeltų ir tą patį turizmą, kaip nebuvo, taip ir nebus.
Dar blogiau: Turizmo Departamentas pasiūlė naikinti dviračių įstatymą.
Net ir tokio blogo koks jis yra... ir to nebebus. Truputi vėliau apie tai parašysiu.

Kabinu šitą nuomonę viešai. Gal valdininkai labiau drovėsis nekreipti dėmesio.

Nuo 2006 m. rugsėjo 8 dienos esate 2639 žiūrovė