Vazidingi ir idomus maršrutai kelionei dviračiais.
Visų vietovių maršrutus prašome siūlykit man per vieną langelį arba elektroninį paštą pagrindiniame puslapyje.
Atleiskite dėl gramatinių bei kitų klaidų. Tekstas netaisytas. Daug jo ėmiau iš elektroninių laiškų be lietuviškų raidžių. Visiems taisymams reikia daug laiko. O aš dar pasivažinėti noriu. Jei kas netingite, galite mano tekstą iliustruoti patogiai įskaitomais žemėlapiais. Jei tokius paruošite, siųskite man. Aš daryčiau bendrą ir keletą stambių žemelapio gabaliųkų - po gabaliuką kiekvienai aprašomai maršruto atkarpai.
Žinau puikų takelį Klaipėda-Palanga. Ne aš vienas žinau. Jis eina per nuostabų pajūrio draustinį. Tenai laukiniai takeliai, kai kur su žavingom dilgelėm (jei protingai važiuoji, negelia), kai kur su smėliuko plotais. Gražu, pravažiuoti lengva.
Kol pajūrio takas nėra "urbanizuotas" (skaitykite žemiau), ten vis dar bus sunkoka susigaudyti. Kaip iki Karklės, ar Nemirsetos nusigauti surasite. Nuo Melnragės kelias pakankamai ramus, asfaltuotas. Yra dar vienas kelias. Tai takelis, kuris prasideda už estrados. Jis eina tiesiai pro Girulius.
Papasakosiu kaip maloniai pervažiuoti draustinį. Pervažiuojate Karklę. Kelias suks į dešinę. Už poros šimtų metrų pamatysite miško keliuką į kairę. Tenai stovi dviračių tako ženklas. Jei ženklas nugvelbtas, tai atpažinsite keliuką iš to, kad jis yra didesnis nei kiti takeliai. Labiau automobilių išvažinėtas.
Kartą tenai sutikau Vokietę. Ji per anksti pasuko miškan; takelis siaurėjo; bet ji atkakliai brovėsi, kol takelis dingo... Visa išsiterliojusi ji pasuko atgal į kelią. Aš jai parodžiau teisingą keliuką vos už 20 metrų.
Jei pamenu, įvažiavimas į tą keliuką kažkokius dar vartelius turi. Tame gale draustinis yra pelkėtas. Tad ir keliukas gan drėgnas.
Duobėtas keliukas toliau taps vis geresnis.
Privažiuosi paukščių regyklą. Nedaug pamatysi, bet pastovėsi po stogeliu prie ežerėlio kranto.
Ežerėlis yra vos už kelių metrų nuo jūros. Kitoje pusėje iš juros stataus kaip siena kranto sunkiasi vanduo masiškai.
Šito nepamatysi, jei nesibrausi prie jūros. O to daryti iš įvairių ekologinių ir laiko taupymo sumetimų nepatariu.
Kartą, Palanga-Klaipėda važiavau papludimiu. Tai ir mačiau.
Bet banguotos jūros ošimas po kojomis, kai jis trunka ilga laiką, vargina. Geriau jo klausytis iš atstumo.
Šitame ežerėlyje Tarybų Armija plaudavo tankus. Ir dabar dar vandeny matyti nuožulnios betoninės vėžės link ežero dugno. Visas dabartinis draustinis buvo draudžiama zona - karinis poligonas.
Toliau pravažiuosi nedidelę gyvenvietę ir suksi kairėn. Kelią pastos užrakinti varteliai per smelėtą keliuką.
Smėlėtas keliukas eina link jūros, o pagrindinis kelias atsigreš maždaug 320 laipsnių kampu tolyn nuo jūros.
Nuo šyčia tas pagrindinis kelias yra kaip tarka. Važiuoti įmanoma (apie 4km), bet lėčiau. Nedaug pamatysite.
Nebent jums patinka stebėti Tarybų Armijos pastatų likučius. Ir dar tas kelias trumpesnis bei tiesesnis. Bet nesmarkiai.
Tose vietose prie jūsų gali netikėtai atšoliuoti karštas žirgas. Jis jus seks iš paskos gresmingai arti, šnopuos ir šnairuos. Neišsigaskite. Jie tenai ganosi. Jūs vaikytis jiems žaidimas. Jei nepatiks, numokite ranką, nuvarykite. Jie paklausys. Vargu ar verta juos liesti. Kažin kaip pasielgs. Gyvulys galingas.
Aš patarčiau važiuoti ne pagrindiniu keliu, o pro vartelius. Už vartelių keliukas išsišakoja.
Smėlėtas eina į papludimį.
Gruntinis takelis eina dešinėn (pro minėtas dilgeles pekelėi).
Rinkis gruntinį. Suksi lanku kol galiausiai vėl važiuosi išilgai pakrantės.
Taip ir važiuok tiesiai ir vingiais kol atsiremsi į Nemirsetą. Kartais teks perbristi smėlį - neišsigask.
Netoli už draustinio ribos bus jūros kranto regykla. Nuo jos gali sukti stačiai nuo jūros link plento, kuris bus maždaug už 200 metrų dešinėje.
Arba tęsk tiesiai, kol kur nors atsiremsi. ... Vistiek teks į plentą.
Važiuojant nuo Palangos dviračių taką lengviausia rasti pravažiavus Nemirsetą.
Prie seno dviaukščio pilko pastato matysi skydą su parko planu. Nuo jo važiuoji stačiai link jūros.
Truputi nedavažiavės jūros regyklos, suki kairėn, ir mauni išilgai kranto ignoruodamas visus vartelius.
Beje prie jūros regyklos auga įdomios pušys. Jos maždaug iki pusės paskendo kopoje.
Maistas.
Prieš kelionę, arba po jos galite pavalgyti gerame restoranėlyje. Klaipėdoje - visai šalia mūsų maršruto.
Maitina nebrangiai, skaniai, ir sočiai. Vidurius nepaleidžia.
Už pietus - apie 15 Litų. Su skanumynais - apie 20 Lt. Valgiaraštis negausus, bet pakankamas.
Valgyti galite balkone ir stebėti dviračius prikabintus prie stulpo priešais.
Restoranėlis randasi mažame namuke su trikampiu stogu.
Pagrindinė Klaipėdos gatvė eina link Palangos.
Privažiuoji sankryžą, kur kelias atsišakoja į Melnragę bei Girulius.
Čia baigiasi Manto gatvė, ir prasideda Liepojos gatvė. Nesuki, važiuoji tiesiai.
Suki dešinėn į pirmą gatvikę - Panevėžio g.. Restoranėlis joje bus kairėje pusėje. O dešinėje - laukymė (pievutė).
Ta gatvikė yra priešais estradą.
Šis dviračių takas bus niokojamas. ... Taip sakant, "įrengiamas".
Neseniai išgirdau, kad Lietuvos Turizmo Departamentas pasisavino iš Europos Sąjungos 6 milijonus litų ir suvertė tenai žvyro. Darys iščiustytą dviračių taką. Dings visas žavesys. O dar, gink dieve, suvažiuos automobiliai tuo taku džiaugtis.
dviračių takai statomi automobiliams.
Jau seniau pastebėjau, kad tose kraštuose, apie Klaipėdą, vietomis iškirsti miško lopinėliai - dviračiams poilsio aikštelės. Aikštelėse - prie laukinio takelio - pastatytos šiukšlių kibirai,
dviračių stovai, ir gal net suoliukai (nepamenu). Na kur tai matyta - vidury miško dviračių stovas?!
Be kvailų aikštelių Lietuvis jokios veiklos nebeįsivaizduoja. Ką jau apie mišką kalbėti...
Esame gamtos vaikai, ar išpampe automobilastai? Ar matėt kur nors šiukšlinantį dviratininką?
Na, tai va... Dabar kruva automobilistų užsidirbinėja pinigą, statydami dviratastui nereikalingą taką. Iš tų pinigų bus nupirkta apie 1000 asmeninių automobilių.
Turizmo departamentą rasite čia: http://www.tourism.lt.
Neturėjau laiko ieškoti kur tiksliai... Patys paieškokite, ir parašykite jiems protestą.
Verta pastebėti, kad Turizmo Departamento valdininkai tvarkantys dviratinius reikalus dviračiais
nevažinėja. Profanacija Lietuvoje yra visuose valdžios ir amatų sloksniuose.
Reikalaukite, kad dviračių plėtros reikalus valdžia pavestų valdyti žinovams.
Tai gali būti valdininkas... ar visuomeninė organizacija. - Nesvarbu.
Svarbu, kad pats dviračiais domėtųsi ir dalyvautų.
Šiuo metu Lietuvos Dviratininkų Bendrija (LDB)
sugedo. Todėl tų 10 sukčių prileisti prie viešo planavimo negalima. Ateity juos
išvaikysime.
Daugiau apie visuomeninių organizacijų įtraukimą į planavimo veiklą parašysiu vėliau Andriuko įstatyme.
Pažįstu žmogų tiesiantį takus Lietuvos parkuose ir miestuose.
Jis pasakojo, kad asfaltuoto tako kilometras kainuoja 100 tūkstančių Lt, jei gerai pamenu.
Taigi nutiesti 25km taką kainuotų tik 2,5 milijonų. Bet 25km yra Klaipėda-Palanga nuo centro iki centro.
Ruožas kur kietos dangos nėra yra tiktai draustinyje - vos 7km. Draustiniui asfaltas netinka.
Tas pats pažįstamas tiesia pluktos žemės takus, ir jie yra žymiai pigesni už asfaltą.
O gal valdininkai nusprendė nutiesti naują taką lygiagrečiai esamiems takeliams? Bet tai būtų šiurkštus įsiveržimas į gamtą. Kiek medžių iškirs? Be to Pamenate, kad draustynis yra pelkėtas. Antras takas sujauks ir taip menką vandens apytaką. ... Ypač jei jis statybiškai tvirtas
Nežinau ką pajūryje žadama daryti. Asfaltą, žvyrą, ar tiktai stulpelius. Bet kuriuo atveju pinigų per daug.
Jei tuos pinigus investuos visus, tai reikš maždaug 7 kartus didesnę sumą nei reikia.
Peršasi išvada, kad draustinis bus urbanizuotas. Nebent pinigai susigers į žemę. Pastaroji versija labiausiai tikėtina.
Su mažesniais pinigais galima būtų geriau ir daugiau nuveikti. Juk Klaipeda-Palanga galima važiuoti keliais maršrutais.
Juos visus galima būtų pažymėti (nesmarkiai), ir tiek... Būtų įvairovė.
Tame draustinyje (ir kitur tarp Klaipėdos ir Palangos) užtektų pridelioti rodyklių, kad dviratastai nepasiklystų.
... Užtvarų, kad automoilastai nevažiuotų, ir Policininkų su malunsparniais, ar požeminiais laivais, kad pažeidėjus gaudytų. Daugiau nieko nereikia.
Mes gamtos norime? Ar išplatėjųsių takų?
Frankas:
Jau senai turiu plana daryti knyga su marsrutais is Vilniaus. Medziagos yra, senos knygos taip pat.
Bet reiketu daugiau pagalbininku...
Gal galetume susitikti su tais zmonemis kuriems idomu.
Daug butu imanoma jeigu mes - dviratininkai - Vilniaus valdzia truputi kartu pastumtumete i
teisingaja puse ...
Tomas:
Sekmadieni planuoju pusdienio pasivazinejima vaizdingomis
apylinkemis. Gal kas zino koki gera marsruta netoli vilniaus kur
galima butu pasivazineti su mergina. dviracius iki marsruto prazios
gabensiu masina.
Jei važinėsi automobiliu, nieko tau nesakysiu. Ir žinokis...
Visus maršrutus gali laisvai pradėti ir dviračiu. Ypač po Vilniaus apylinkes.
Apie automobilius prikeverzojau čionai:
http://andrius.saugokmedi.lt
ir tai dar ne pabaiga.
Ten pat rasi kvietimą į savaitgalio pasivažinėjimus. Maršutus parodysime gyvai. Ypač jei važiniesiesi su mumis ne vieną kartą.
Na o seniau atsakinejau į tokį klausimą, kur žmogus norėjo pamatyti ir kolegoms parodyti netradicinių Vilniaus ir apilinkių vaizdų.
Tomas:
Gal žinot kokių įdomių maršrutų ar tiesiog įdomių vietelių,
kurias galima būtų Vilniuje aplankyti mynant?
Savo ir dar vieno žmogaus atsakymą cituoju žemiau. Maršruto netikslumų ir teksto netaisau. Tai ne vienintelis maršrutas. Tiesiog į konkrėtų klausimą davėm konkretų kelią, be blaškymosi (ir tai truputi davėm pasirinkimo laisvės). Kaip pradedantiesiems, pakaks vargo. O šiaip dar yra Verkiai, Žalieji Ežerai, Riešė, Rokantiškės, Pučkorių atodanga...
Atleiskite, kol kas tiktai žodinis aprašymas. Tad šį maršrutą lengviausiai atkurs vietinis gyventojas, turintis bent menką supratimą kur randasi, ir pasirengęs padaryti savo svečiams ekskursiją. Kita vertus, ne vietinis gyventojas vistiek visų plonybių nesupras, ir negalės samoningai rinktis net ir iš nedaugelio žemiau pateiktų variacijų.
1. Markuciai.
Puškino muziejus, kalvelės ir tvenkinukai.
2. Pavilnys. Galite vaziuoti i dideli-dideli kalna Juoduoju keliu. Arba is Markuciu tiesiai apacioje - Pavilnio gatve. Pavilnyje, ties gelezinkelio stotele ir alaus baru, pakilkite aukstyn paziureti kelio "serpantino". Jei vaziuosite sunkiuoju Juoduoju keliu, tai link gelezinkelio nusileisite butent anuo serpantinu. Nežinodami, truputi paklaidžiosite, kol serpatiną rasite. Jisai prasideda miestelio pakrašty priešingame nei atvažiavote gale, mažyteje gatvikeje. Jei pamatysite, kad kažkur atsiveria vaizdas nuo šlaito, tai maždaug tenai.
ai nusileisite serpantinu, sukite už geležinkelio dešinėn. Iš pavilnio į Belmontą veda vingiuotas gruntinis keliukas (Tuputiskiu g.) su dar vienu stačiu nusileidimu ties kriokliais. Prieš pat nusileidimą pasukite dešinėn. Ten padarytas naujas pažintinis takas. Pavažiuokite, pavingiuokite. Ten skydai stovi su vietovės istorija bei senovinėm nuotraukom. Toliau pasieksite laiptus stačiai žemyn. Jei norite leiskites laiptais. Kur pateksite nebandžiau, nežiūrėjau. Matyt į piliakalnį, kuris yra tose apylinkese arčiau Naujos Vilnios plento.
Jei svečius piliakaniai domina, gerai. Kitaip, sugrįšk, ir nusileisk link Belmonto.
Gali leistis pėsčiomis. Lečiau daugiau pamatysi upės šlaitas status.
Besileisdamas dairykis kur kažkas sveikų mežių kamienuose iškalė stačiakampes angas ir augina kažkokius grybus. Gali taketi paejėti nuo kelio takeliu į šoną link šlaito prie upės.
Apačioje nevažiuok iškarto prie krioklių. Pasuk dešinėn. Pavažiuok iki tiltelio per Vilnelę. Priešais tiltą suk kairėn, ir visą laiką važiuok palei upę.
Tenai yra pažintinis takas. Naujas, bet jau liučių, uraganų, motorolerių, automobilių, ir kitokių visuotino atšilimo požymių apardytas.
Pravažiuosi kalniukais pro buvusią patrankų liejyklą (iš to rusiško žodžio ir kylo Pučkoriai). Toliau atsidursi Pučkorių atodangos papėdėje. Galiausiai apsuksi ratą, ir sugrįši prie krioklio.
Į atodangos viršų veda arba pirmas sutiktas tiltas, arba tiltas prie krioklio. Ten reikia ieškoti takelio. Šį kartą jo ne aprašinėsiu, o nuvesiu pro Belmontą tiesiai į Užupį.
O šiaip nuo atodangos galima traukti link Rokantiškių, Dvarčionių, Saulėtekio, Verkių.
3. Belmontas.
Pamatys tavo kolegos patys kaip dergia ju automobiliukai. Zuja tenai be perstojo.
Beje, Belmonto restoranas nesvietingas dviračiams, ir važinėtis po teritorija neleidžia, jeigu pastebi "atsakingas asmuo".
Užtai automobiliams paaukojo didžiulią pievą. Daug žalumos sunaikino.
Važiuok link Vilniaus Belmonto keliu. Pamatysi kaip įkyrėja tenai nuolat zujantys automobiliai. O seniau tai buvo vienas iš romantiškiausiu keliukų Vilniuje. Vietomis pasijunti kaip kalnuose. Dabar jisai daug kur yra išdaužytas, ir duobėtas.
Vairuotojai neleidžia atsipalaiduoti. Ramybės daugiau tiktai blogu oru, arba kai šalta, ir lauko kavinės prie Belmonto krioklių neveikia. Bet dabar tie blogiečiai padarė ir vidaus kavines.
Pusiaukelyje į miestą, po dešinę ranką rasi žirgyną. Jei busi geras, gal duos arkliuką paglostyti,
arba pamatysi kaip jodinėja. Bet šiaip į arklides užeiti draudžiama.
4. Užupis.
Patekti į jį galima dviem keliais. Lengviausias yra apsukti žiedą ir kilti Polocko gatve.
Kitas - suki iškarto dešinėn ir važiuoji link "Audėjo fabriko" parkavimo aikštelės. Pervažiuoji tiltą, leiskis po tuo tiltų, ir kerti į kitą gatvės pusę.
Ten patogiau nusigauti dar nedavažiavus Belmonto-Olandų gatvės žiedo.
Maždaug 1km nuo žirgyno dairykis metalinio tiltelio per Vilnelės upę ties viena iš gamyklų. Ten upelis daro vingį.
Priešaky matysi, kad Belmonto kelias dingsta už kalnelių bei posukio.
Čia ir nusileisk link to tiltelio. Kirsk upę, pakilk, ir važiuok link didžiojo tilto. Palįsk po tuo tiltu, ir atsidursi vėlgi Užupyje.
Toliau važiuoji Aukštaičiu gatve pro pramoninius rajonus, ir grožiesi ant kalvos iškylusiu Užupiu.
Privažiuoji senovinį tiltuką link Paupio gatvės, ir pro jį įvažiuoji į Užupį. Jei važiavai Polocko gatve, tai padaryk kilpa Paupio gatve iki tiltuko, ir atgal.
5. Šnipiškės. Giedraičių gatve iki pat OZO. Atkreipk dėmesį, kad tai nebėra rami sritis.
Dabar tenai nuolat zuja automobiliai. "Dėkojame" Zuokai ir jo Evropos centrui. Vietiniai gyventojai tenai piktinasi chuliganais bei automobilastais.
Bet, kadangi automobilastai ir chuliganai nėra čigonai, tai jų niekas ir netramdo.
Karta manę tenai tyčia partrenkė. Man pasakojo kad ir vaiką vieną buvo partrenkė. Daugiau apie šios vietovės istoriją nežinau, negaliu papasakoti.
Tau gal taip nenutiks, tikriausiai pravažiuosi sekmingai.
O jei nori, pasirink ramesnes gatvikes po kairę, tarkim Širvintų.
6. Ozas. Tenai yra vairavimo mokyklų poligonas. Keistai atrodo - apleistos gatvės ir stulpai, o eismo nėra. Ji pasieksite kirte OZO g. ir pasuke uz degalines miško takeliu pro tvenkinuka.
2005 metų pastaba: deja, naujai liaupsinami maldos namai, taip vadinamas sporto statynis "Siemens Arena", bei kitų statynių planai (berods "Vandens Parko")
visiškai sunaikino šitą OZO
lopinėlį, tame tarpe ir to tvenkinuko apylinkes (dar truputis liko). Seniau tenai buvo įdomus kalniukai,
ir daug paslaptingos žalumos. Tokia, nors ir apšiukšlinta, bet oazė.
Kalvotą miškelį ir kudrą nušlavė buldozeriais. Tingėjo kirsti.
Tenai padarė asfalto ir žvyro pliką vietą: didžiulė, lygi ir nuobodi automobilių stovėjimo aikštelė
kiek akys mato. Ji būtų nuobodi, net jeigu būtų ir nelygi. Įdomu, kad vairavimo poligono nesunaikino.
O naikino tiktai gamtą. Nuvažiuokit tenai bent "aplinkos tvarkymo" aukoms atminti. Netrukus ir to neliks.
7. Galite dar, jei daug sveikatos, ir Kalvariju parka prigriebti. Arba traukit priešngon pusėn: pervažiuokit per Geležinio vilko gatvę. Tenai yra plotas priešais maldos namus - taip vadinamus "Akropolis". Pasivažinėkite kalvotais OZO takeliais.
8. Šeškinėje pervažiuokite per Ukmergės plentą. Už Siesikų gatvikės pamatysite žalią plotą. Tai miškelis ant Narbutio kalno šlaito. Tenai susiraskite smagių takelių žemyn link vietos kur Narbuto g. susitinka su Paribio g. Galite leistis ir pačia Siesikų gatve, bet tenai nelabai įdomu, ir labai statu.
9. Žverynas. Pro Rusijos ambasada ir tvenkinukus Zygiuojate kur sau norite.
10. Galite i Vingio parka atsipusti... Pervaziuojate ji takeliais nuo galo iki galo. O tuomet: Konarskio, Donelaicio, Ciurlionio...
Arba į Paneriu, arba Bukciu miskus, Salininkus, ir misko takeliu pro Cigonu tabora, arba Oro uosta i miesta. (Perspeju: Cigonu taboras nevisuomet draugiskas.)
Neigudusiai nosiai cia puses dienos darbas.
Maža mynimo? Na tuomet, veliau Žydrunas mane papildė. Tekstą truputį pataisiau, bet ne pilnai. Cituoju:
Paneriuose, visai nieko važiuoti pro seną geležinkelio tunelį.
Jį aplenki dešine puse kylant į kalną. Nusileidi kitame tunelio gale.
Pavažiuoji tiesiu asvalto paklotu ant buvusio geležinkelio (Zuikiu g). Pasuki dešinėn.
Nusileidi žemyn, ir pakilus kalnan, patenki į Užusienį.
Pervažiuoji Užusienį ir kerti Eišiškių kelią.
Dešinėje jo pusėje (žvelgiant link miesto), eina šioks toks dvirtakis iki pat "Dariaus ir Gireno" gatvės.
Galima ir nevažiuoti iki "Dariaus ir Girėno" gatves, o pasukti į Burbiškių parką ir išvažiuoti ties
Vilkpedes-Panerių-G.Vilties-Naugarduko gatvių sankryža.
Link Salininku galima ishvazhiuoti ir ne pro tabora- reikia vazhiuoti Rodunios keliu, nuo Oro uosto. Pasuk link gelezhinkelio ir vazhiuok palei jį. Vėliau išlysi į Salininikų gatvę.
Dar galima vazhiuoti palei Voke, tarkim nuo Vaidotu dvaro parko
su tvenkiniu iki ... kol
atsibos...
arba iki Trakų kelio (juo pasuki link Panerių, o paskui velgi
pro senajį tunelį ir Užusienius), ar iki "Trakų Vokes", ar iki
Grigiškių.
Galima sesti į traukinį, nuvazhiuoti iki Lentvario, o nuo ten vazhiuoti link TrakuVokes, Vokės gatve, Liepų aleja. Ten pasisukinesi po dvaro parką, paskui link Vilniaus.