Skyriaus puslapių sudėtis:
Pagrindinis - šis.
gabenimas
Kaip vežtis dviratį. Lietuvoje ir po pasaulį.
Dviratis, ypač kombinuotas su viešuoju transportu yra greitesnis, saugesnis, sveikesnis už automobilį. Ne miegok už vairo, miegok traukinyje.
Ypač dviratis greitesnis mieste. Mieste apsieisi ir be viešojo transporto. Bet gali dviratį įkelti jei reikia.
Nuoroda: Dviratis greitesnis už automobilį.
koks - Kokį dviratį pirktis?
krepsiai
ratai
Tiesinimas. Ratlankiai. Ratlankių dilimas. Stabdžių pavidalai.
padangos
- neveikia. Po to kaip LDB mano puslapius ištrynė, aš šito tyčia neatstatau. - Streikuoju. Tu nusispjauni. Reiškia ir aš nusispjaunu.
Padangos bei kameros. Padangos: nepraduriamos (tiksliau atsparios durimui), žieminės dygliuotos, ir su atšvaitinėm juostom. Kameros: lieknos bei paprastos.
Seniau pardavinėjau padangas ir kameras. Puslapis apie padangas išlieka naudingų patarimų rinkinys.
stipinai - Stipinavimas.
saugumas - Kaip apsaugoti dviratį nuo vagių.
pavogtas - Pavogtų dviračių paieška, skelbimai.
taisymas
Patarimus kaupiu iš atsakymų į klausimus. Tai - ne vadovėlis. Geriausia meistrė esi tu pati. Mokinkis mokintis pati. Nagrinėk. Daug rašau apie seno tarybinio dviračio "Turist" prikelimą. Bet patarimai tinka visiems dviračiams.
dalys
Mano atliekamos naujos, nenaudotos, kurias noriu parduoti. Surašiau ir naudotas. Gali savo dalis skelbti

Šio puslapio turinys:
Įranga, kurią galite užsakyti iš manes.
Rašykite: dviratukas @ andriukas.saugokmedi.lt
Arba dėk raides į langelį tiesiog pagrindiniame puslapyje.
Perkantys įmonės vardu gali prašyti sąskaitos. Perkantys daug, arba keletą kartų gauna nuolaidą.
Gamintojus kviečiu man siūlyti viską. Ypač rėmus, šakes, balnus, kotus, vairus, laikyklius, švaistiklius, velenus, įvores, pedalas, purvasargius.
Įrankiai. Dviračiui. Ir kitoms veikloms. (Puslapis tik English kalba. Lietuvių bus vėliau.)
Pompos. Veiksmingos, patikimos, paprastos, patvarios.
Klijai. Kamerai, padangai. 10 gramų. Mažesni tubeliai nepatogus.
Basutės. Kelioninės. Tinka dviračiui, vandeniui, pėsčiomis. Avalinė kalnams.
Šalmai. Nedrakoniška išvaizda.
Krepšiai. Dviratiniai ir nedviratiniai nešlampantys.
Rėmai Aliuminis. Gaminami vienetais ir su užsakomais pakeitimais.
Bagažinės. Savadarbės.
Žvaigždutės. Savadarbės.
Kapsulės (švaistiklių veleno). Guoliai, bei matuokliai (liniuotes, mikrometrai, kampai).
Pilnai sukomplektuoti dviračiai.
Ratlankiai.
Varžtai, veržlės, poveržlės.
Parduotuvė/meistrai, kurį patariu
Egidijaus "Geras dviratis". Vilnius.
Kitos parduotuvės ir meistrai
Gintarius. Parduotuvė ir meistras. Kaunas.
Rolandas. Dviračių meistras. Vilnius.
Veloklinika. Taisykla. Vilnius.
Instinktas. Dviračių nuoma. Vilnius. Sporto prekės. Kalnų dviračių pasivažinėjimai. Dviračių "maratonas" po Lietuvą.
Gravira. Graviruoja. Nebūtinai dviračius. Vilnius.
Signalizacija. Vilnius. Žmogus įtaiso signalizaciją į sandeliukus, rusius. Suriša ją su namais. Jis - dviratininkas. Geldų nenaudoja. Supranta jūsų poreikius ir taisykles, kurias surašiau mavo puslapyje apie saugumą. Duos įrangą, pamokins diegti. Jei pati tingėsi, jis už tave viską įtaisys.
Jei nori jį pasikviesti, parašyk man. Perduosiu jam.
Apie dviračio saugumą ir vagystes skaityk kitą puslapį: http://andrius.saugokmedi.lt/dviratis/saugumas.
Įranga
kurią galite gauti iš manęs pateikę užsakymą e-paštu.
Perkantys įmonės vardu gali prašyti sąskaitos.
Pompos.
Ilgis: 23cm (228mm be manometro, ir 227mm - su). Telpa į krepšius. O žiema man telpa į pailgą striukės kišenę.
Kainos:
12 Lt - be manometro;
20 Lt - su manometru.

Labai veiksmingos, patikimos, paprastos, patvarios.
Du pavidalai: be manometro, ir su. Manometras rodo slėgį iki 100 PSI (apie 7 Barus).
Veiksmingos: Lengvai pučia iki 7 barų. Nepervargsi. Nėra patogu pusti iki 10 barų, bet įmanoma. Kita vertus, gali būti pavojinga, nes manometras tokio slėgio nerodys.
Pusk iš lėto, ramiai... Oras neišbėgs. Pučia netgi silpni vaikai. 10 metų vaikas jėgų turi 2-4 barams.
Universalios: išimama galvutė pritaikyta automobiliniam (Schraeder), sportiniam (Presta), ir dviratiniam ventiliams (Dunlop, dar vadinami Woods). Galvutė yra iš 2-jų dalių: gumytė (juoda), ir spyriukas (kartu ir šniokštuvas) (geltonas plastikas). Ištrauk iš lizdo, atskirk vienas nuo kito, apversk abu (kiekvieną atskirai - ne kartu), ir vėl sudėk kartu. Gausi galvutę sportiniam ir dviratiniam ventiliams. Vėl apversk abu - automobiliniam. Ventilių apibudinimus skaityk skyrelyje apie padangas.
Galvutę lengviau ištrauksi, jei atlenksi užspaudimo rankenėlę. Ji išstums galvutę. Gali būti vis dar sunku sugriebti galvutę... Tada priešingoje pusėje, pro plyšį po rankenėle, prakišk virbą ar peilį ir stumk palengva.
Lengvos: 100 gramų (be manometro). Su manometru - 120g.
Patvarios: nekliba, nebarška, nelinksta, nelūžta, nepraleidžia oro.
Gedimo atveju: Jei vis-tik nudilo spyriukas (geltonas plastikas), kuris stumdo automobilinio ventilio vožtuvą... ar kitkas nulūžo, prašyk atsarginių dalių. Duosiu.

Dangtelis ne tik laiko gumą, kuri užčiaupia orą. Jis taipogi valdo užčiaupimo jėgą. Kol pompa nauja dantelio neveržk iki galo, kad guma smarkiai nediltų.
Kai guma nudils, paveržk dangtelį. Guma susitrauks labiau. Kai nebeliks kur veržti, pasigamink intarpą - kiaurą žiedą - ir įdėk po dangteliu. Intarpas smarkiau suspaus gumą... Ji smarkiau trauksis.

Nelaužk smarkiai rankenėlės. Kitaip nulūš. Verčiau išsiaiškink kodėl neina. Gal dangtelis per smarkiai gumą suspaudė ir daugiau neina spausti.
Žiemos metu ir guma ir plastmasė sustandėja. Per -27°C šaltį visai sunkiai spaudžiasi. Gali nulaužti rankenėlę lengviau.

Neišmesk sugedusios pompos. Ją gali pataisyti. Turiu atsarginių dalių. Kitas gali pati pasigaminti. O sulūžusių dalių taipogi neišmesk į bendrą šiukšlyną. Tam yra plastiko atliekų dėžės šalia tavo namų. Metalinį kotą mesk į metalo laužą. Pompą turi tik 2 metalo dalis (be manometro) arba 3 (su manometru). Metalą išardyk ir utilizuok. Visa kita yra plastikas - irgi utilizuojamas.

Nevežiok pompos atvirai. Laikyk krepšyje, ar kišenėje. Jei pritvirtinsi prie rėmo, ją pamesi. ... Arba pamesi užčiaupimo dangtelį, jei jis atsiverš nuo kratymo. ... Arba pavogs.

Pamiršk Tarybano laikų bei daugybę šiuolaikinių pompų, kurios kiek įpučia, tiek išsiurbia. Tarybano pompos, be visa kito, kaista ties žarna, o slėgio nedaug gamina. Su bloga pompa tenka pusti suplukus: greitai ir nesiliaujant. Kitaip nieko nepripusi, arba netgi išleisi orą. Nepaisant to, dažnas laiko tokią pompą "labai gera".

Tiesa, derėtų aiškintis kodėl nepučia. Tarybano, o ir kapitalistų sena pompa dažna buvo skirta "dviratiniam" vožtuvui (ventiliui; "Dunlop", "Woods"). Jame vožtuvu tarnauja gumos vamzdelis, užmautas ant metalo vamzdelio. Kai puti, gumos vamzdis plečiasi ir įleidžia orą. Kai trauki, jis susitraukia ir užkerta orą viduje. Todėl pompa galėjo neturėti jokių vožtuvų. Ji veiktų.
"Automobilinis" vožtuvas ("Schraeder") savaime neatsiveria, kai puti. Reikia paspausti spyriuką. Tada jis laiko kamerą nuolat atvirą. Jei liausies pusti, oras gali išeiti. Pompa be savo vožtuvo neveiks. Nebent pusi staigiai, kol oras neišėjo.
Būna tokios žarnos, kurios turi šratą antgalyje, kurį suki į pompą. Jis tarnauja kaip vožtuvas. Tokia žarna paverčia pompą į "automobilinę".
Būna žarnos be to šrato. Jų prasmės nėra. Nes ji skiriasi nuo žarnos "dviratiniam" vožtuvui: didesnis skersmuo antgalio, kurį užsuki ant kameros vožtuvo. Ji nėra skirta naudoti su visais vožtuvais. Ji skirta tik vienam: "automobiliniam". Todėl gamintojas turėjo žinoti, kad jai būtinas savo vožtuvas. Nebent jis tikėjosi, neva jis jau yra pompoje.
Pažiūrėk, gal tavo Tarybinė pompa ar žarna jau turi vožtuvą, ar šratą. Gal jis užsikirto. Gal slankioja gerai, bet slėgio nepakanka angą užvožti. Gal įdėk spyruoklę. Sutaisytum. Ir nereiktų naujos pompos.

Jei ventilis trumpas, jis nedaug išlenda pro ratlankį. Ši pompa apgaubsnepakankamai. Spyriukas nepasieks vožtuvo strypelio. Tada sudurk pompą su žarna. Žarnos galas - metalinis, sriegtas... Gali patikimai užveržti ant ventilio... ir ant gerokai trumpesnio. Žarnos būna nelabai sandarios. Bet veikia. Žarną ieškok pirkti atskirai.
Paprasta žarnos guma neatlaikys slėgio, suplyš, sprogs virš 1-2 barų. Reikia nuo 3 iki 10. Žarna turi būti arba labai stora (nepatogiai nelanksti), arba apvilkta iš išorės audeklu. Jis sutvirtina.

Tarybiniais laikais kasdieniai dviračiai būdavo 2 barų. Todėl žarnas jiems gamindavo be audeklo, ir tebegamina.
Kapitalistinėms padangoms jos netinka, nes slėgis didesnis. Net nebandyk. Tik daiktą sugadinsi. O jo gal dar prireiks.

Žarną gal tu turi tarp senienų. Gali ir nusipirkti, ir naują. Baltarusiai jas vis gamina - ir su audeklu ir be.
Jie vis turi ir gamina seno pavidalo dviračius su mažu slėgiu. Todėl parduoda žarnas ir be audeklo. Neapsigauk. Nepirk vien dėl to, kad parduoda.

Jei žarna įtruks pompos gale ties metaliniu antgaliu, ištrauk jį visai. Tempk už sriegtos dalies. Ji išsprūs iš gumos.
Prilaikyk už gaubto, vainiko, o ne už žarnos. Kitaip nuplyš. Bus gaila, jei nuplyš kitoje vietoje, negu jau įtruko.
Tada nuimsi ir vainiką nuo žarnos galo.
Nukirpk plyšusią dalį.
Antgalio gali nebemauti atgal. Gali įkišti žarną į pompą ir be jo. Tik smarkiau užveržk pompos dangtį.
Bet be antgalio, o ant jo - vainiko, audeklas išsidraikys. Geriau juos užmauti. Su jais patogiau ir į pompą kišti.
Pirma mauk vainiką. Po juo pakišk audeklą. Paskui įstumk į žarną antgalį.
Žarną prakišk pro šios pompos dangtį. Tarp vainiko ir antgalio įsprausk skeltą poveržlę-spyruoklę "C" raidės pavidalo. Jį - platesnė už skylę dangtyje. Todėl antgalį užkabins ir laikys. Dangtį užveržk ant pompos.

Jeigu pompa nepučia, kotas lengvai slankioja, nejauti ir nedaro slėgio.

Priežastis: lengvai slysta guminė tarpinė vamzdžio atžvilgiu, bet neslankioja stūmoklio atžvilgiu (ant koto). Ji nuolat laiko ertmę neužsandarintą ir kol stumi, ir kol trauki.

Ją reikia patrinti stipriai, kad slankiotų nežymiai sunkiau.
Jei nesuveikia, pakišk po tarpinę mažesnį žiedą. Ji prasiplės. Pastumdyk kotą vamzdyje kelis kartus. Jis slankios sunkiai, užtat pūs.
Kol tarpinė mažai padilusi, pakanka kotą įnirtingai pastumdyti. Netenka plėsti tarpinės intarpais. Pradžioje pakanka laikino intarpo. Pakiši jį po tarpine. Pastumdai kotą su juo. Išimi. Ir pūti be jo.
Nuo trinties tarpinė išsiplės. Manau, kad ji būtent plečiasi, o ne šiaušiasi. Nes jei paguli ramiai, vėl praslysta. Reiškia atvėsta ir susitraukia.

Praslysta, nes sudyla tarpinė (žiedas).
Dyla sparčiau, kai išnyksta tepalai. Gal jie susistumia į vieną galą. Gal išgaruoja.
Kai pabrūžini, didesnė trintis suveikia. Pompa pučia. Bet dėl jos tarpinė dyla sparčiau. Galiausiai laikinai pabrūžinti nepakaks. Teks plėsti tarpinę nuolatiniu intarpu.
Kai sulauki blogo sukibimo, jau vėlu. Kad tarpinė diltų lėčiau, tepk anksčiau. Bet tik, kai tarpinė sausa. Jei tepalų bus perdaug, pripūsi jų į kamerą. Tepti reikia, kai kotas slenka sunkiai ir net nusimauna tarpinė. Tepk po truputį, kol kotas pradės slinkti pakankamai lengvai, bet kol nepraranda slėgio.
Tepalą parink tokį, kad netirštėtų ir nekietėtų. Kitaip apvels nuosėdom viską.
Bandžiau tepalą panašų į grafitinį. Bet jis susistumia ir išdžiūna. Nebesutepa tarpinės.
Tinka itin skystas ir skvarbus tepalas. WD40 veikia. Įvarvink vos lašą į pompos vamzdį. Arba ant tarpinės.

Kaip laikiną intarpą gali naudoti mažesnį žiedą, kuris yra užmautas ant to paties koto stūmoklio galvutės, atgalinėje pusėje. Numauk tarpinę (didesnis gumos žiedas) nuo stūmoklio galvutės iš griovelio. Numauk mažesnį žiedą ir uždėkį griovelį vietoj didelio. Ant viršaus vėl užmauk didelį. Kai patrinsi, grąžink viską atgal.

Mažesnis žiedas sušvelnina smūgį eigos gale, kai trauki kotą. Tad jis pravartus, nors ir nebūtinas. Grąžink į vietą ir jį.
Jis - perdėm storas. Nuolat jį laikyti kaip intarpą žalinga: sunkiai slys kotas ir smarkiai dils tarpinė. Pavyks tik įkaitinti ir tuo ją išplėsti.

Nuolat įterpti gali bet kokį ploną plastiką, ar popierių. Tarkim, iškirpk griovelio pločio lipnią juostą. Pradžiai dengti papildomu sluoksniu pakanka pusės stūmoklio galvutės apskritimą. Jei ir toliau netepsi, greitai teks pakišti ir ant sekančios apskritimo pusės...

Klijai.
Nuoroda:
Padangos, kameros, ir jų priežiūra.
Galbūt ten rasi plačiau apie klijavimą.
Kaina: 5 Lt.
10 gramų.
Ilgis: 80mm. (Užlenkus nenaudingą galą. Jei netelpa į dėžutę, nebaisu. Eikvodamas patrumpinsi.)
Plotis: 30mm.
Skersmuo: 19mm.

Kamerai, padangai. Mažesni tubeliai nepatogus.

Kartais nutinka keli pradūrimai per trumpą laiką. 3 ar 5 gramų tubelis baigiasi netikėtai. Būna pustuštis - gal išgaravęs, gal nedapiltas.

10 gramų tarnauja pakankamai ilgai, kad laiku nusipirktum atsargų.
Toks kiekis užtikrina, kad nepritruksi, kai tenka per kartą "išpilti" daug klijų, dėti daug lopų.

Sprogusi kamera reikalauja didelio lopo. Jį pagaminsi iš senos kameros. Skylė - plėštinė, plati. Klijų reiks daug. Jie pigesni negu nauja kamera. Ir ką žinai, ar rytoj nesprogs vėl... Kol gali, tol ir lopyk.

Lopai ant padangų irgi reikalauja daug klijų, nes jie didesnikamerų lopus ir dažnai jų - du sluoksniai. Pirmas sluoksnis: pats lopas iš senos padangos. Antras sluoksnis: apdangalas iš senos kameros, kaip apsauga. Kitaip lopo status kraštai gremžia kamerą. Padangos vidaus paviršius - ruplėtas, irgi daugiau kliju ima.

Klijus parduodu tik dėl to, kad kitur negausi. 10 gramų yra retas svoris. Pirksi mažus 3 gramų tubelius ir mokėsi labiau ne už klijus, bet už tubelio aliuminį - pakuotę. Mažas kiekis sparčiau išgaruos, išdžius, liks tubeliuose.
Lopų kitur gali gauti. Tad nesiūlau. Bet ypatingais atvejais galiu parduoti ir aš iš atsargų.

Kai išspaudi klijus, neleisk tubeliui įtraukti orą. Sienelės spyruokliuoja. Spausk ir nepaleisk. Jei įtraukė, išspausk burbulą atgal ir uždenk. Oras per kelias minutes padžiovina klijus į krešulį. Jis apsunkina tėkmę. Tenka spausti smarkiau. Tada krešulis pajuda, ir netikėtai šauna perdidelis kiekis. Jį sunku susemti atgal į tubelį. Tenka išterlioti ir prarasti.

Kokius kitus klijus įmanoma naudoti?

[:::] Basutės.
Žyginės. Taipogi kalnų laipiojimo avalynė, pirštinės, ir galbūt bachilai.

Visiškai atviros. Nepermirksta. Prakaito nesugeria. Neslankioja. Tvirtos. Patogios važinėjimui dviračiu, ilgam vaikščiojimui. Begioti irgi lengva.
Turiu tokius 5 modelius:

Visos 5 basutės pagamintosplastiko ir gumos. Dirželiai - iš neilono. Jokių odos intarpų. Jokios smarvės ir ištižimo.
Gaminti galima su pageidaujamais pakeitimais.
Plačiau apie naudojimą, kainas ir palyginimą su kitais sandalais skaityk atskirame puslapyje. Jį nurodžiau šalia skyrelio pavadinimo.

Šalmai.
Nuorodos:
Ar šalmai naudingi?
2006 metų balandis.
Dažnai - taip. Ypač, kai apsižioplini kartą.
Kai nuolat žioplas esi, gal pasisaugai labiau ir be šalmo.
Ar šalmas privalomas?
Privalomo negalima daryti nei šalmo, nei tako, nei atšvaitų, nei akinių. Atskirkime prievolę nuo naudos. Žabokime automobilazmą. Ypač kad būtent automobilastai kesinasi užmaukšlinti blizgučius ant visko ko nemato.
Spalvos ir jų dydžiai:

Maskuojanti miško - 52-57cm, 56-60cm

Bronzinė - 52-57cm

Žydra tamsiai blizgi - 52-57cm, 56-60cm

Žydra - 52-57cm

Mėlyna tamsi - 52-57cm, 56-60cm

Sidabro blizgi - 52-57cm, 56-60cm

Juoda matinė - 52-57cm, 56-60cm

Sidabro matinė - 52-57cm, 56-60cm

Kokybiški. Negaliu pasakyti ar jie patogus. Nes mano dydžio nėra. Šie dydžiai labiau tinka vaikams, bei moterims.
Taigi pats nebandžiau. O iš kitų žmonių atsiliepimų kol-kas nėra.
Šalmai yra 2 dydžių ir 8 spalvų. Yra netgi maskuojanti miško spalva.

Sudaužyto šalmo pakeitimas už pusę kainos: 3 metų bėgyje. Daužtą šalmą keičiame ne tiek dėl reklamos (o reklamos tame yra), kiek dėl saugumo. Gamintojas teigia, kad kritimo atveju daužtas ar sudaužytas šalmas nebėra saugus. Siūlydamas pakeitimą, jis mažina daužto šalmo tolesnio naudojimo pagundą.

Šiuos šalmus parinkau dėl formos - primena kepurę. Jis skirtas kasdieniam važiuotojui su reikalais. Palyginimui, dviratininko lenktynininko šalmas labiau primena drakono galvą (aptakumui priekyje ir gale, bei aušinimui).
Gamintojas taipogi skelbia neva šalmų struktūra yra pranašesnė, palyginus su kitais. Neva abu jo sluoksniai yra lieti. Dėl to šalmas tvirtesnis. Bet tai, bei to nauda yra ginčytini. Iki galo su gamintoju vis niekaip neišsiaiškinam.

Krepšiai
Visi krepšiai yra labai atsparus lietui. Krepšiai, kelionių maišai, paklotukai, vandens, maisto maišai, lietaus kepurės, etc. Daugelį krepšių galite naudoti be dviračio.
Šiame tinklapyje surašiau krepšių likučius, bei priežastys kodėl Vokiškų krepšių nebepardavinėju.
Šiuo metu, krepšius, ne ka blogesnius už Vokiškus, turi Egidijaus parduotuvė "Geras dviratis", Vilnius. (žr. žemiau.) Jie turi nevisus krepšius. Trūkstamus galiu parduoti aš iš likučių (žr. tinklapį).
Rėmai
Kada nors paskelbsiu naują gamintoją. Ankstesnis darė gerus rėmus, ir daug klaidų bei delsimo.
Aliuminio lydinis, standesnis nei įprasti.
Spalva, ir užrašai keičiami pagal užsakymą.
Geometriją keisti galima.
Yra kelioniniai ("Hybrid"), Cyclo Cross (varžybos atitinkančios maždaug Lietuvos keliautojų renginį "Vamzdiec"), "MTB" (kalnų), "Tandem" (dvigubas dviratis), ir lenktyniniai rėmai ("Road", "Track").
Rėmus gavau, ir ant jų surinkau dviračius. Mano dviračio surinkto ant tokio remo nuotrauką matote žemiau skyriuje Dviračiai. Pagaminti rėmai yra labai kokybiškai. Gamintojas padarė pakeitimus pagal mano reikalavimus. Pridare ir klaidų.
Jei esi dviračių rėmų gamintojas, rašyk man. Ieškau ir kviečiu gamintojus.
Bagažinės.

Priekinės ir galinės. Plieninės. Savadarbės.

Dvi galines bagažines naudoju pats nuo 2003 metų. Kitas jau keletą metų naudoja kiti žmonės. Ant mano naujo dviračio (viršuje) matote tokią galinę bagažinę (žr. skyrių Dviračiai.).
Priekinę savadarbę bagažinę jau esu išbandęs trijuose žygiuose. Reikia keleto pataisymų. Teiraukitės, gal paraginsite kad greičiau iki jų rankos "daeitu". Parodyti negaliu, nes ją pavogė kartu su dviračiu. Liko tik nuotrauka (apačioje).
Bagažinė turi daugybę auselių, prie kurių gali tvirtinti pavyzdžiui galines šviesas, ar specialią įrangą. Gali užsisakyti ir papildomų ausyčių kur panorėjęs.

Palyginimui gamyklinės galinės bagažinės:
Aliuminis. Svoris: 780g. Keliamas kruvis: 20-30kg.
Tvirtesnė sveria 840g. Kruvis nenurodomas. Pagaminta iš vamzdelių. Aš tokių "sudraskiau" porą. Daugiau nenoriu. Todėl gaminu savadarbes, iš plieno.
Plienas. Irgi juokingos. Net nepirkau. Vieniems žmonėms lūžta. Kiti jų tiesiog nenaudoja pagal paskirtį.

Žvaigždutės.
Savadarbės.

Nuorodos:

Gaminu savadarbes žvaigždes. Priekines bei galines.

Medžiagos: plienas, aliuminis. Gali būti bet kokia medžiaga. Net ir kartonas. Titano nebesiūlau. Nes titanas retas, brangus. Titano gamyba labiau teršia... O kai nusidėvi, vistiek didelį gabalą reikia išmesti į laužą. Titano tankis yra 53-63% plieno tankio. Taupymas ne toks didelis, palyginus su aliuminiu.
Aliuminis 3 kartus lengvesnis už plieną. Užtai jo reikia daugiau, nes jis trapesnis. Bet svoris vistiek maženis negu titano. Plienas yra optimalus, nes jis pigus, jį galima padaryti pakankamai lengvintos formos, jis labiau atsparus dilimui negu diuraliuminis.

Forma: bet koka. Tarkim trikampė, keturkampė, arba su inicialais, raštais.

Tikslas: grandinės veikimo laiko pratesimas. Galite panaudoti nudevėtą grandinę tol kol ji sveika ir saugi. Paprastai dviguba rida yra pakankamai saugi.
Galima keisti žvaigždes po vieną. Paprastos žvaigždės reikalauja keisti viską kartu: ir visas žvaiždes ir grandinę, nes devėta grandinė nepritampa prie naujos žvaigždės - prašoksta.
Savadarbės žvaigždės leidžia keisti jas pagal nudevėjimą, užuot pasikliovus mitais ar prietarais.

Priekinės žvaigždės dėdamos ant ardomų švaistiklių. Tvirtinimo skylių išdėstymas buna įvairus. Todėl prieš gamyba reikės "tave" apmatuoti. Arba galiu "išdrožti" dantukus, o vidų jūs patys kaip norite išskaptuotumet.

Galinės žvaigždės (kasėtės, maunamos) paprastai turi vienodą tvirtinimo angą. Todėl man pakaktų tik dantų skaičiaus ir storio.
Galines žvaigždes gaminu tiktai kasetines, maunamas - ne užsukamas.
Įvorės, skirtos "užsukamoms" žvaigždėms, (sriegtos įvorės) yra trapios. Jų turėtumet vengti bet kokia kaina.
Plačiau apie užsukamas įvores ir žvaigždes.

Bet kuriai žvaigždutei - priekio ar galo - noriu papildomo skaičiaus:
grandinės nudėvėjimo pailgėjimas (10 narelių ilgį, skaityk žemiau).
Jei tai nauja grandinė, tuomet pritaikymas nereikalingas - tiks standartinė, gamyklinę žvaigždė, jei tokią aišku rastum. Aš iš dalies jas gaminu dėl to, kad nėra.

Pritaikau naują žvaigždę konkrečiai grandinei. Tokia grandinės vėl veiks dar ilgai.
Teoriškai - neribotą laiką, kol narelių ašelės pradės lūžinėti. Tik žvaigždes keisk.
Praktiškai, saugumo sumetimais, taikau minėtą dvigubą nudevėjimą. - Tai mano atsitiktinai pasirinkta taisyklė.
Bet reiktų ir grandinės geros. Kitaip prasmės nedaug - nudils greitai.
Gerų grandinių turiu atsargos. Galiu parduoti po 40Lt. Arba 50Lt su mokinimu uždėti.

Išbandžiau savo titanines žvaigždes žygyje po Pirėnų pusiasalį. "Laužiau" jas į visus kalnus ir su pilnu kroviniu. 19kg dviratis + apie 20-30kg mantos (priklausomai nuo vežamo maisto ir vandens kiekio). Nuvažiuota apie 2500km. Priekinių žvaigždžių dilimas labai mažas, nes jos patiria mažiau jėgos negu galinės. Be to, mano konstrukcija švelnina ir grandinės ir žvaigždės dylimą. Kai galinės žvaigždės nusidėvi, priekines galima naudoti toliau netgi su nauja grandine.

Kelionėms patariu tokį komplektą priekinių žvaigždžių: 50-40-30 dantukų.
Aš pats važinėjau su 52-46-38. ... Kol nepavogė. Kelionėms gal jau didokos.
Bendro naudojimo dviratis kabins kliutis, jei žvaigždės perdidelės... Tarkim važiuojant per tvoreles, kelmus, ar panašius bordiurus. Aišku priklauso nuo važinėjimo būdo.
Tuomet gali naudoti: 48-38-28. Bet kabinimo visiškai neišvengsi vistiek. Jei jau važinėji sudetingai, mokinkis šokinėti.

Kalnų dviračių sportui spėju reikia mažesnių priekinių žvaigždžių - kad už kauburiuku nekliūtu. Daug jūsų važinėja kalnų išvaizdos (bet ne budo) dviračiais, bet kalnu dviračių sportu neužsiimate. Nepirkite kalnų dviračių.

Jei turi nudilusias neardomas žvaigždes (švaistiklių ir žvaigdžių bloką), ir nenori jų išmesti, gali duoti jas man. Aš paprašysiu meistro nupjauti žvaigždes, pragręžti skyles naujų žvaigždžių tvirtinimui. Turėsi švaistiklius keičiamoms (ardomoms) žvaigždėms. Liks pagaminti žvaigždes. Būtent šitaip ir dariau sau, nes patiko Sun-Tour švaistikliai, o pirktis ardomų švaistiklių nei norėjau, nei radau. Jų truksta pardavime net ir šiuo metu.
Nupjauti ir pragręžti galite ir patys. Dirbtuvių aplinkui pilna. Vėliau tiesiog pasakytumet man kiaurymių atstumus.

Kaina.
Pavyzdys. 3 priekinių ir 6 galinių žvaigždučių komplekto kaina: apie 150-170Lt.

Paminėjau 6 galines žvaigždes, nes 1 ar 2 mažiausios paprastai lieka nenudevėtos. Keisti jų nereikia. Be to, jų gamyba brangesnė ir sudetingesnė, nes jos nėra plokščios. Jos turi išsikišančių dalių, pavyzdžiui integruotas tarpines, bei sriegį.

Žvaigždutės veiks pakankamai gerai. Bet jos nebus suformuotos lygiai taip pat kaip gamyklinės. Junginėjant bėgius, veikimas gali būti truputi kitoks. Sportininkams tai kartais svarbu. Jums - tikriausiai ne.
Dantų galiu daryti kiek norite. Keleto dantų skirtumas kainos neįtakoja.

Kaip matuoti grandinės nudevėjimą?

Kad pritaikyčiau naują žvaigždę devėtai grandinei, reikia žinoti jos nudevėjimą.
Kaip minėjau, apsimoka keisti net ir 1 žvaigždę. Bet jeigu smarkiai nudylo ir grandinė ir kitos žvaigždės, tuomet gal būtų laikas keisti viską?

Naudodamas slankmatį, pamatuok 10-ies narelių ilgį.
Kaip tai daryti smulkiau rašiau aukščiau minėtame dviratininkų susirašinėjime.
Papildomus samprotavimus apie matavimą bei grandinių rotaciją rašau savo angliškame puslapyje. Vėliau juos išversiu.

Kapsulės (švaistiklių veleno).
Pramoniniai guoliai, matuokliai. Matavimo įrankiai iš metalo: liniuotes, mikrometrai, kampai.

Dviračio švaistiklių veleną, uždarytą su guoliais kapsulėje, vadiname tiesiog - "kapsulė". Gamintojo svetainė yra nesuprantama. Aš turių visų gaminių katalogus Acrobat PDF formatu. Prašykite. Dviračių švaistiklių velenų katalogo dydis: 611 kB.

Tarybiniai, ir kaikurie azijietiški dviračiai turi kaištinį veleną. Toks nuolat išklęra ir kliba. ... Ne tiek dėl kaiščių, kiek dėl blogos guolių konstrukcijos. O dažnai dėl abiejų šitų dalykų. Vietoj klybančio veleno naudinga dėti kapsulę. Rinkis kaištinę kapsulę. Tai leis tau išsaugoti dar nenudevėtas žvaigždes. Bet kaištis mažiau patvarus negu kvadratas. Su gera priežiūra jis ilgai važiuos. Su bloga - trumpai. Skaityk skyrelį apie taisymą. Ten rašau kaip prižiūrėti Tarybinius dviračius, ir kitas dalis.
Jei dėsi kvadratą, teks kartu keisti ir švaistiklius. O tada tikriausiai ir priekinę žvaigždę (jei neardoma).

Velenų yra trijų pavidalų. Aš patariu velenus su kvadratiniais galais.
Žemiau vardiju kuriuos turiu.

Švaistiklio tvirtinimo būdasPavyzdys, paaiškinimasIlgiaiKainos
kaištinis
Švaistiklis tvirtinamas kaiščiu.
Tinka tarybiniam dviračiui.
136mmSu plastikiniais dangčiais, 64-68mm pločio rėmui: 17Lt
kvadratinis

Labiausiai paplitusios.
110, 113, 115,5 , 119, 122,5 , 127mm.Su plastikiniais dangčiais, 64-68mm pločio rėmui: 17Lt;
Su aliuminio dangčiais, 68-72mm pločio rėmui: 25Lt.
daug šlicų
Žinomas kaip "ISIS".
KlauskiteKlauskite
Ilgiai buna ir kitokie. Jei reikia prašykite. Jei nežinote kokio ilgio veleno reikia, galime išbandyti kelis. Dėl bandymų gali pagelbėti Egidijus. Jisai nebepardavinėja mano kapsulių. Nežinau ar jo kapsulės brangiau, bet sparčiau.

Velenai geri, nelūžta, neišklera, su riebokšliais, ir lengvai sukasi. Sukasi šitie velenai lengvai, bet nelabai... Seniau esu aptikęs kitų 2 rūšių kapsules, kurios sukasi lengviau (viena - truputi, kita - visai lengvai). Deja jų prekyboje nėra. Dauguma kitų Lietuvoj parduodamų sukasi grubiai.

Kiti šio velenų gamintojo gaminiai: pramoniniai guoliai, matavimo prietaisai (ruletės, liniuotės, mikrometrai, kampai, gulstukai, medžių kamienų matuokliai). Prašykite pilną sarašą, bei PDF katalogus.
Dviračių velenus turiu atsargoje (ne visus). Kitus daiktus jums teks užsakyti ir laukti.

Dviračiai.
Ką pasakytumėt apie dviratį nereikalaujantį priežiūros? Sakot tokių nebūna? Aš jau tokiu važinėju nuo 2003 metų.
Surinkau kelis dviračius. Vienu važinėju pats. Pirkėjai kol kas patenkinti.
Bent jau man jokių taisymų. Jiems - irgi minimumas.

Jei neminėsime mažesnių taisymų, kaipo purvo krapštymą nuo trosų užstrigusių savo šarvuose, arba varžtų užveržimą. Keičiau grandinę bei žvaigždes, kai nudylo. Jie visiems nudyla... Ir vėlgi skirtumas. Man nudyla po 14000-20000km. Daugumai kitų dviračių - po 1500-3000km. "Padėkokite" savo prekeiviams, bei "prekybos" centrams.

Mano savadarbės žvaigždutės pailgina grandinės gyvenima dar bala žino kiek (dar nesulaukiau kol nudils). Apie žvaigždutes skaitykite straipsnį aukščiau.

Tai yra kelioninis dviratis (su "kalnų" ir "krosinių" dalių rūšimi). Tinka visoms kitoms buities reikmėms.

Netinka kalnų dviračių sportui. Nebent pasirinksite savitos geometrijos ir būtinai mažesnį rėmą. Turiu omeny tikrą sportą, o ne klaidžiojimą.
Gerai pravažiuoja sudėtingais takais. Gerai valdomas.

Dviračio svoris su galine bagažine ir sparnais, be spynos: 16kg.
Pavogtasis dviratis turėjo Baltik Vairo sunkesnį plieninį rėmą. Su priekine ir galine bagažine, ir su sparnais jis svėrė 19kg. Užtai pastarasis buvo minkštesnis, ir turėjo svirtelinius stabdžius.
Dabartinis mano dviratis yra labai standus - lingavimas nesijaučia net kai vežu sunkų žmogų. Minkštas dviratis linguoja mynant labiausiai dėl rėmo. Yra ir kitų priežasčių.

Išlaikymo išlaidos.

Nepaskaičiavus išlaikymo išlaidų sunku nuspėti daikto naudą.

Taigi tikrai dylančios dviratyje dalis lieka - grandinė ir žvaigždės. Reiškia dviratis be remontų važiuos apie 7000km, priklausomai nuo grandinės kokybės ir kruvio. Jei grandinę rinksies gerą, ir tepsi tinkamai, tuomet nuvažiuos ir 14000km, ir 20000km.
Man tai maždaug pusantrų metų rida (važiuoju 12 mėnesių per metus). Jums tai gali būti 2-3 metų rida.
Grandinę ir žvaigždes pakeisite už maždaug 100-200Lt. Neskaitant grandinės tepalų, tai ir visos išlaidos per tokį laiką.

Grandinę tepu maistiniu aliejumi iš maisto likučių. Taigi - dykai. Skaičiuokite patys. Atsiperka net ir brangus dviratis. O palyginus su automobiliu... kur vien benzinas ryja per metus tiek kiek mano du dviračiai... Net ir kalbos nėra...

Įprastos komplektacijos dviračio (brangaus ar pigaus) išlaikymas kainuoja apie 470Lt per 12000km.

Kaina.

Kiekvieną šio dviračio dalį galiu pateisinti konkrečiai. Neesminės dalys - pigiausios, esminės - brangios. Prašau nebegaiškite mano laiko ir nereikalaukite jokių "taupymų", ar dalių sąrašų. Blogos dalys ar konstrukcija nėra joks taupymas.

Ankstesnė mano afera su užsakomais iš Baltik Vairo dviračiais 2000-iais metais žlugo, nes Baltik Vairui "nusispjaut" į Lietuvos vartotojus ir gerų dviračių poreikį. Bet šį kartą visas komplektuojančias dalis žinau (tiktai sunku jas gauti). Galutinė dviračio kaina yra apie 2800 Lt. Panašių dviračių Lietuvoje visai nėra.
Užsakykite dviratį. Gausite jį negreitai. Pastarasis žmogus laukė 5 mėnesius... Aš pats laukiau 9 mėnesius. Yra žmonių, kurie laukia porą metų. Kiek jums teks laukti nežinau. Gerų dalių ieškau su žyburiu.
Galite ir spalvą ir savo vardą ant rėmo užsakyti. Vardai bus ne nuimami lipdukai, bet užnešami gamybos metu prieš lakavimą. Dviratis turės abu sparnus, galinę bagažinę. Galima uždėti ir priekinę bagažinę (savadarbę). Gamyklinę patys užsidėsite.
Sumažinti dviračio kainą galite nebent atidėjus geresnėms laikams bagažines ir purvasargius. - Apie 150Lt pigiau. Bet vėliau jų vistiek reikės.
Ratlankiai.
Nuorodos:
Stipinavimas. Kaip paskaičiuoti stipinų ilgį, ir surinkti ratą.
Ratų tiesinimas. Dilimas. Stabdžių rūšys. Stabdžių sukeliamo dilimo eigą.

Ilgai ieškojau ratlankių, kurie būtų platus, ir aukšto profilio. Čia siūlau didžiausią derinį, kokį gavau. Ne idealas, bet "gyventi" galima.

DydisSvorisProfilisŠonai drožtiVidaus skersmuo "D"Skylių skaičiusKniedėsStandumasSpalvaPaskirtisKaina
622 x 19.6710gVidus: 19.6mm; Išorė: 25.8mm; Aukštis: 21.9mmTaip592 mm36DvigubosVidutinisJuoda su baltais šonaisKrosas, Žygiai.86,44 Lt
622 x 18.74650gVidus: 18.75mm; Išorė: 23.9mm; Aukštis: 24.75mmAnksčiau gamino tokius: su grioveliu viduje.
Dabar "patobulino": griovelis - išorėje. Užtat pagal užsakymą nedrožė šonų. Todėl kiekvienas - storesnis 0,2 mm.
Plotis: 24,31 mm
Viduje: 18.74 mm
Aukštis: 24,84 mm
Ne586 mm

Ankstesnės gamybos: 586,5 mm

ViengubosBalta75 Lt
622 x 18.5650gVidus: 18.5mm; Išorė: 24.4mm; Aukštis: 27.2mmDabar gamintojas rodo pjūvį be griovelių viduje. Netikrinau ar tikrai pakeitė gamybą.Taip579 ... 580mmNėraMinkštas, paprastas.Balta64,76 Lt

Ratlankio kniedė

Kniedė saugo sienelę, kad nelūžtu nuo stipino veržlės.
Tai apsimoka, jei stabdys - diskinis, ar bugninis. Nes visas ratlankis tarnauja ilgiau. Be kniedžių sienelė galiausiai išlūš, ypač galinio rato, kur jėgos didesnės (stabdymo, svorio).
Jei stabdys kitoks - kaladėle trina ratlankį, tada ratlankio šonas dyla greičiau negu sienelė ties stipinu. Kniedės nebūtinos, neapsimoka. Tenka išmesti ratlankį su sviekom skylėm. Kniedžių metalą švaistai. Svoris be kniedžų - mažesnis. Tada apsimoka be jų, pigesnis ratlankis.
Stabdžių rūšys aprašiau puslapyje apie ratus, kurį nurodžiau šio skyriaus pradžioje bei gale.

Nutinka, kad stipiną išplėšia jį užkabinęs galinis jungėjas, ar kitas daiktas. Nuplyšta stipino veržlė, o ratlankis lieka sveikas, nes minkštą aliuminį saugo tvirta plieninė kniedė. Sveikas lieka ir stipinas, nors ne kniedės dėka, o veržlės. Jis tvirtesnis už veržlę.

Suplėšytos veržlės neišmesk. Ją galėsi panaudoti: troso inkarą pagaminti.

Be kniedės veržlė išplėštų ratlankio skylę, ją praplėstų, ar praskeltų. Veržlė liktų sveika, tik apgadinta susiaurėjųsi. Užuot praradusi vien mažą veržlę, turėsi abu daiktus apgadintus... O didesni - ratlankį - gal net sugadintą. Toje vietoje ratlankis susilpnėtų ir irtų smarkiau. Kuo daugiau tokių išplėštų skylių tuo mažiau ratlankis naudingas... didesnis krūvis tenka kitiems stipinams ir ratlankio skylėms.

Galima į suardytą skylę dėti poveržlę. Bet ją reikia įtvirtinti, kad neslankiotų į šalis. Amžinai tokio ratlankio tarnavimo nepratęsi. Pasitaiko, kad išlūžta didesnis šmotas. Tokį vargiai sutvirtinsi įdėklu. O ratlankis jau byrės toliau.

Pavidalai

Kam nepatinka spalva, ar skylių skaičius, klauskite.
Šio gamintojo spalvos būna: juoda, baltą.
Skylių skaičius: 32, 36.
Jie gamina įvairių profilių. Ne vien turistinių, ar krosinių. Pvz. BMX, MTB (kalnų), Downhill, ir kitą. Bet tų dalykų neišmanau ir nesiekiu. Jei kam reikia ko ypatingo. Klauskite.

"Mano" ratlankio šono konstrukcija skiriasi nuo kai kurių įprastų ratlankių.
Įprastas ratlankis turi griovelį šone. Nors kai kurie ratlankiai griovelių neturi. Aš manau tų griovelių išvis nereikia. Kam dirbtinai silpnint ratą?
"Mano" ratlankiai griovelį turi viduje. Matote dvi apskritas ertmes. Jos turi po griovelį.

Kai ratlankio šonas (bortas) sudyla nuo stabdžių trynimo, tas šonas verčiasi lauk.
Tokiu atveju įprasto ratlankio bortas nuplyšta, nes jo griovelis padarytas virš antros sienelės (virš apskritos ertmės). Tad jis nebesilaiko... Arba laikosi už kitur nenuplyšusios borto dalies. Bet kamera pro jį vistiek lenda pamažu lauk.

"Mano" ratlankio griovelis randasi ties apskrita ertme (tiesiog joje). Kai bortas nudyla, jis vis dar laikosi už antros sienelės. Atsiranda plyšys. Bortas verčiasi lauk. Bet atsiremia į atsivėrusios apskritos ertmės briauną. Padanga nenukrenta, tikimės. Kamera nesprogsta. Užtai tu pastebi plyšį, ir pakeiti ratlankį.

Nudilęs bortas nesilaikys amžinai atsirėmęs į atsivėrusią briauną. Atramos kriptymi jis nejudės. Bet gali judėti praslysdamas, versdamasis mažesniu spinduliu. Jei nekreipsi dėmesio ir toliau trinsi ratlankį, tuomet pamažu padangos slėgis išvers bortą.

Antras skirtumas nuo paprasto ratlankio: borto pagrindas storėja link rato vidurio. Todėl nudilęs, geriau laikosi.

Stabdžių sukeliamo dilimo eigą smulkiau aprašau čia.

Pakeitė gamybą

Lentelėje miniu, kad vieną ratlankį dabar, naujos gamybos metu "patobulino" (pagadino): griovelis - išorėje. - Ties vidinės ir išorinės sienų sudūrimu.

Užtat šonų nedrožė, nelygino stabdžių kaladėlėms. Todėl sienelės storesnės, tvirtesnės. Ir kaladėlės trins ilgiau. Paprašiau šitaip. Pagamino pagal užsakymą.

Varžtai, veržlės, poveržlės.
Varžtas M5×12veržlė M5poverzle 10,5 mm

Kainos:
M5×10: 0,21 Lt;
M5×12: 0,23 Lt;
Veržlė M5: 0,16 Lt.
Poveržlė ø10,5 mm: 0,35 Lt.

Šešiakampis viskuo tuo nepasižymi. Kartais pagamintas negerai, negilus ir lengvai pažeidžiamas. To niekaip neištaisysi.

Parduotuvės, kur rekomenduoju pirkti ir taisyti dviračius.
Sąrašas - nemokamas. Tai ne reklama. Jokio mokesčio.
Parduotuvių, kurias savo puslapiuose surašiau, darbuotojai gali prašyti taisyti mano pastabas. Ypač mane domina jų atsakas į mano kritiką. Noriu, kad jie veiktų pagal ją.
Visų dviračių parduotuvių bendras trukumas: niekas nekaupia metalo laužo perdirbimui. Jie meta metalą į šiukšles.
Egidijaus "Geras dviratis". Vilnius.
Lukšio g. 23 / Kubiliaus g. (Šiaurės Miestelis)
Einant iš Kalvarijų g. - už kampo šalia Ogmios;
einant iš Žirmūnų g. - už RIMI kitoje griovio puseje.
http://www.gerasdviratis.lt

Užrašas virš duru: "Geras dviratis".
Žemiau: "Dviračių Centras".
Neapsigaukit. Čia tiesog Egidijus iš inercijos parašė. Kopijavo savo buvusio darbdavio pavadinimą.

Tenai Egidijus prekiauja...
Tasai dviračių meistras, kuris pirmiau Panevežy dirbo... Paskui Vilniuje Dviračių Centre (buvo toks prie Kalvarijų ir Konstitucijos sankryžos).

Dabar mūsų labui savo nuosavą pardoškę atidarė. Pardoškės pavadinimas maždaug atitinka tūrinį.

Ateje teiraukites gero dviračio. Tada patars.
Neprašyk pigaus, kitaip arba išvarys, arba duos ko prašei be jokio sąžinės graužimo.

Nesusilaiko jisai turėti ir šlamšto, kad masinį pirkeją pritrauktu.
Patariau jam aiškiai tai nurodyti užrašais, plakatais. Kad žmonės žiurėtu, ir skaitytu į ką jie žiūri. Kai laiko turės, taip pažadėjo padaryti. (Mažai to tikiuosi.)

Šiuo metu jis tempia daugiau dviračius iš stambesnių tiekejų (perpardavėjų). Retai veža savarankiškai. Todėl jis ne visiškai valdo savo tiekimą.
Užtat su juom galima deretis dėl įvairiu komplektacijų.

Remontuotis pas jį patariu. Tai nereiškia, kad jis nedaro klaidų, ar neturi klaidingų teorijų. Seniau jis buvo dėl to labai užsispyręs. Bet dabar su juom galima tartis ir ginčytis.
Nežiurėk, kad atsainiai šnekės. Jį baisiai erzina kalbos apie pigius dviračius.
Jis įdarbino sau Aivorą. Aivoras seniau dirbo keletui kitų dviračių prekeivių.

Šios parduotuvės darbuotojai nenaudoja dviračio nuolat. Jie darban važiuoja automobiliu. Tai peiktina. Bet jie dažnai važinėja dviračiu. Jie išmano dviračių mechaniką. Jie dalyvauja vietos dviratininkų bendruomenėje; išlaiko piktybinių blevyzgų forumą internete.

Kitos parduotuvės ir meistrai.
Gintarius. Kaunas.
Dviračių konferencijoje (sename susirašinėjime) pasirašydavo "Dvir".
http://www.dviratis.lietuvoje.info
http://www.bicycle.lietuvoje.info

Mielai padeda, pataria, išklauso. Stengiasi vežti gerus daiktus. Ne karta iš jo gavau ko kitur nebuvo. Pigių blogų daiktų jis nesibodi - dėl "masinio pirkėjo".

Remontuotis pas ji nebandžiau. Bet žinau, kad patirtį jis turi. Šiuo metu jisai turi porininką, kuris daro jam blogą įtaką. Nors, gal judviejų pažiūros į kokybę yra panašios.

Pasatruoju metu Gintarius visiškai nusišalino nuo dviratininkų bendruomenės. Jis užsisklendė savo versliuke. Jis buvo formalus Lietuvos Dviratininkų Bendrijos (LDB) Tarybos narys. Bet niekaip nepasipriešino sukčiams ją užgrobusiems.

Kai entuziazmą pakeičia pseudo verslas (savo nauda), tuomet dviračių nebelieka... deja...

Rolandas. Dviračių meistras. Vilnius.
Ukmergės 315B, Fabijoniškių galas, Vilnius.
Garažuose prieš isvaziavimą iš miesto.
Mobilus: -687-78547

Iki 1998 metų pavasario jisai dirbo Vilniaus Žvėryne.
Ilgą laiką jis buvo pirmas dviračių meistras... artimiausias tautai...

Jis vienas pirmų meistrų stambesniu mastu užsiėmusių dviračiais Vilniuje, jei ne visoje Lietuvoje. Vienas pirmų žmonių padariusiu dviračių remontą ne tik savo profesija bet ir verslu.
Deja - vienas pirmų galiausiai atidavusių pirmenybę savo automobiliui ir motoroleriui. Tiek, kad jie abu užgožė net tą patį verslą bei užsakovus.

Iki 1999 metų jis organizuodavo savaitgalio pasivažinėjimus (iškylas) Vilniuje. Maždaug nuo 2001 metų jis nuo šitų iškylų atitolo. Iškylų organizavimą perėmė kiti žmonės. O dabar netgi ir organizacijos nereikia - skelbimai nuolat kabo internete. Žygiuose Rolandas pasirodo jau retai.

Remontavausi pas jį daug. Neabejotinai, patirtį jisai turi didžiūlę. Bet man, matyt kaip pažystamam, jisai remontavo taip, kad greitai vėl atsidurdavau pas jį. Ir praleisdavau tenai po keletą valandų, kol jisai visiems demesį skirs ir paplepės, ir kokį gelžgalį kam nors prikals be eilės. Aš pažystamas - galiu ir palaukti.
Kai patirties neturėjau, tai su menkais rato stipinų iškrypimais vis važiuodavau pas jį.

Seniau buvo tokia Edmundo pardoškė Savanorių gatvėje. Tenai man ratus stipinuodavo 1-ai savaitei.
Rolandas sustipinuodavo tiesiau, bet tiktai 2 savaitėm.

Tad man beliko isidėti dvigubus ratlankius, ir nerūdijančius stipinus. Tiesinu ratus pats. Rimčiau - duodu Egidijui, o po jo vėl pats.
Dabar važinėju mėnesių menesiais ir net metus be ištrukusių stipinų.

Atveža Rolandas ir kai kurių detalių savarankiškai.

Turi suvirinimo aparatą (KEMP tipo). Gali plieno rėmą ar bagažinę pataisyti.
    Sau jis susikonstravo pats tokius daiktus:
  • Dvigubas dviratis. Surinko, suvirino visą rėmą, ir visą dviratį.
  • Priekaba. Smagi, patvari. Neapsiverčia, bent jau kiek mačiau.
Taigi bent jau sau jisai sugeba gerai padaryti. Jei jums kažko panašaus iš jo reikia - kreipkitės.

Kuo mažiau jautrus yra remontuojamas arba konstruojamas daiktas, tuo didesnė iš Rolando yra nauda.

Aš pats jau nuo senų laikų jo nelankau. Toli man belstis iki jo, o ir brangininkas jisai buvo. Kaina nėra tiek svarbi, kiek laikas, ir kokybė. O jų Rolandas netausojo. Kišdavau ir kišdavau pinigus už trumpai laikančius remontus ir dalis.
Paradoksas, bet supratimą apie geras dalis jisai turi, ir dalių gerų irgi gauna.

Veloklinika. Taisykla. Vilnius.
http://www.veloklinika.lt. Vilnius.
Automobiliais nevažinėja. Bent jau nemačiau. Dviračio megėjai, skatintojai. 2008 metais padarė tai savo verslu.

Manau kad naujų meistrų Vilniuje vargiai bereikia. Manau kad tu pati esi geriausia meistrė. Bet gal atsiras naujokų, kurie lankys it šituos. Daug priklausys nuo to, ką naujo jie sugalvos. Naujo daug neprigalvosi. Aš turiu minčių. Pažiūrėsime ar turi jie.

Bendrai kalbant, pas meistrą eini, kai jis turi kažką, ko neturi tu. Tai tik atrodo, neva jis sutaupo tau laiką. Bet jis gaišina. Pas meistrą nunešk... parsinešk... Ir vistiek dar pati užbaik taisymą. Per tą laiką pati sutaisytum tau pačiai patogiu laiku.
Aš įrankių ir dalių turiu daug. Perku su atsarga, kad staigiai prireikus, nepritrukčiau. Taisau sau pats. Kokių įrankių neturiu, pasiskolinu pas meistrą prekeivį.
Jam nesvarbu. Jis iš prekybos gyvena. O kaip gyvuos ir skolins man meistras, kuris gyvena iš taisymo?
Aš jau senai meistrų prie dviračio savo neprileidžiu. Kiek prileidau, tiek gadino. Vieni - daugiau, kiti - mažiau. Kai pats dirbu, darau kruopščiai. O svarbiausia: žinau ką darau... ir ko toliau, tuo daugiau.

Turi šie meistrai savo minčių skyrelį. Atsargiai reikia skaityti. Žmogus dažnai rašo ne patirtį, ar žinias, o svajonę. Pavyzdžiui jie pateikia dviračio nuotrauką (toks geltonas senas)... Sako dviratis populiarus tampa... O jis vogtas... Štai ir manyk, kad Lietuviui populiaru darosi vogti. ... Ne naujiena tai jokia.

Jie rašo, neva neišvaizdus dviratis saugesnis. Šitam teiginiui pagrindą reikia turėti. Kaip rašau saugumo puslapyje vagia visi ir viską.

Dažnai mastymo būdas atskleidžia ir darbų kokybę. Gal su laikų jie pakeis savo raštus ir kalbas. Bent nėra jis beviltiškas. Bent paminėjo, kad devėtas vogtas gali būti. Taigi tikėkimės, kad kokybė gerės. Jie tik pradeda.

Na o patiems šiems meistrams patariu: Jei matysite, kad neišsiverčiate, nesilaikykite įsikybę būtent tokio, arba išvis šio verslo. Keiskitės.

Ne tik skaičiau jų puslapį... Kalbėjausi irgi. Vienas tos taisyklos darbuotojas sakė, neva su sukčiais yra mano asmeninė kova. O dirbti sukčiams yra gėris. Sako, tai tik uždarbis... asmeninis reikalas. Jis šitaip pateisino vieną savo pažįstamą, kuri dirba sukčiams, kurie užgrobė Lietuvos Dviratininkų Bendriją (LDB). Tie sukčiai įsteigė dviračių nuomą, ją įdarbino.
Blogiausia, kad jis pateisina vogtų dviračių pirkimą. Sakė, geriau žmogus vogtą pirks, negu iš vogtų pinigų.

Būdas šiems žmonėms ištaisyti savo blogą požiūrį į vagieną ir žmogiškumą - aiškiai ir įkyriai skelbti savo lankytojams, kad devėtas = vogtas, raginti nepirkti tokių dviračių.
Šio siūlymo jie kol kas nevykdo. Minėtas darbuotojas netgi pamanė, neva aš jam grasinu paviešinsias tai, ką dabar skaitote.
Priminkite apie tai jiems patys, jei lankysite juos. Tegul padaro nuorodą į mano devėtų = vogtų dviračių apžvalgą:
http://andrius.saugokmedi.lt/dviratis/koks#Devetas

Instinktas. Nuoma. Vilnius.
http://www.instinktas.lt
Sporto megėjai įsteigė sporto prekių parduotuvę.
Daro paprastų, patogių dviračių nuomą.
Randasi prie lėktuvų kasų ir Vilniaus Centrinės Universalinės Parduotuvės, priešais korupcinį Vilniaus Savivaldybės daugiaaukštį pastatą.
Nuo parduotuvės kas savaitę rengiami pasivažinėjimai po kalvas Vilniaus apylinkėse kalnų dviračiais (MTB).
Kartą metuose daro dviračių maratoną. Jame gali dalyvauti visi. Tai ne tiek sportinis, kiek dalyvavimo renginys. Gali būti mokamas (už pinigą).
Jie nedirba sekmadienį. Tad, turėtumėt tai dienai nuomą išrūpinti išanksto.
Gravira. Vilnius.
http://gravira.lt
http://graveris.eu
Graviruoja. Nebūtinai dviračius.
Savininkai yra du. Vienas atsikalbinėja, neva dviračiu negali važinėti dėl sveikatos... Kitas tą sveikatą tausoja ir dviračiu važiuoja nuolat.
Kai neteko ankstesnio darbo, jis nebeieškojo "prieglaudos", kam svetimam "nugarą lenkti", kad būti vėl pamestam. Jis ėmė savo likimą į savo paties rankas, ir kėlė savo ir tavo ekonomiką pats.
Jie įsigijo naują techniką, tame tarpe skaitmeninę.
Kaip jie dirba nežinau. Nebandžiau, man neprireikė.
Jie sako, kad atlieka tokius darbus:
  • Graviravimas (žiedų, juvelyrikos, laikrodžių, dviračių).
  • Kaligrafija (užrašai) ant sveikinimų, atvirukų, padėkų, diplomų, knygų.
  • "Aplikacijų" gamyba, tame tarpe minėtų atvirukų, knygų. Tai dailus medžiagų dėliojimas, darant tuos daiktus.
  • Batėrijų keitimas.

Tas vienas savininkų pirko dėvėtą dviratį, gerą, pigiai - gal už 400 Lt. Dėvėtas = vogtas. Jei naudosies jo paslaugomis, prie progos primink jam apie tai. Paragink patikrinti dviratį sugedusioje Policijoje. Pats jis to vengia.

Esate 47718 žiūrovė