Frankas:
PLANUOJAMO POSEDŽIO DARBOTVARKE 2006-03-02 10 val. Vilnius
1. Del dviraciu turizmo infrastrukturos pletros Vilniaus regione;
bendradarbiavimo klausimai. (F.Wurft, A.Karalius).
Kas su kuom bendradarbiauja jau išsiaiškinom. O konkrečiau: Frankas bendradarbiauja su valdininkais pinigų nusavinimui maskuoti kaip dviratinę veiklą.
Frankas:
2. Del dviraciu visuomeninio stovejimo ir saugojimo aikšteliu irengimo 2006 m.
(A.Karalius).
Skaityk mano įstatymą. Ir nereikės posedžių.
Pakeisk visas automobilių stovėjimo aikšteles žaliomis vejomis,
ir dviračių parkais.
Pradėk nuo požeminės aikštelės prie Vaikų Pasaulio.
Gal vienas kitas dviratis ir prisiparkuos.
O stulpų aplinkui ir taip pakanka. Kur nepakanka, įpareigok parduotuvės
savininką pastatyti. Tegul stovi ir laiko dviračius.
Frankas:
3. Del projektu techniniu projektu papildymo arba koregavimo Giedraiciu gatveje (L. Sinkevicius, P.Stelmokas).
Mano koregavimas buvo toks:
Užtverti Kernavės, bei Giedraičių gatves.
Nedaryti jokių kiaurų pravažiavimų niekur, išskyrus egzistuojančias
aplinkines pagrindines gatves (Kalvarijų, Konstipacijos, Žalgirio).
O tai reiškia užtverkite ir Šnipiškių bei Lvovo gatves. Kitaip
automobilastai nuolat kirs dviratastui kelią.
Tavo tariamų visuomeninų komisijos narių siūlymas buvo visiškai priešingas: kuo daugiau automobilių aplinkui dviračių taką, ir kiaurai pravažiuojami platus "prospektai" vietoj esamų mažų gatvikių.
Klausimas neatsakytas:
Kodėl 1 kilometras Giedraičių-Ozo tako kainuos 1mln litų?
Tai yra 10 kartų per brangu.
Tas pats klausimas dėl turistino tako Verkių-Trakų Vokė.
Frankas:
4. Del Rotušes aikštes ir kitu techniniu projektu susijusiu
su dviraciu infrastrukturos pletra.
Rotušės aikšteje reikia daryti žalias vejas bei skverus kaip buvo
prie carienes Ekaterinos.
O stačiakampiais pažymetas plikas ir nuobodžias aikštes mes jau matėme
netoliese - jos liaudžiai primins apie automobilių parkavimą,
net jeigu perkuotis aikštėje neleis...
Kuo netikiu, nes jei šaligatviuose leidžiama, tai bus leidžiama visur.
Štai tau dar vienas pasiūlymas:
Užtverk Verkių gatvę prie Neries visai. Jei bus tik vienpusis eismas,
tai puikiai žinome, kad jis pavirs autodromu.
Kiauro pravažiavimo toje gatvėje neturi likti automobiliams visai. Tegul
važinėja aplinkui, kur jiems ir priklauso. O saugiai važiuoti ta gatve
jie negali ir negalės. Arba tegul persėda ant dviračių. Tada galės važiuoti visur.
Kitas klausimas: kaip tą užtvarą organizuoti, kad dviratininkas į ją neprisiplotų?
5. Ir vėlgi, kodėl iškarto nenupaišius "A" kur joms vietos yra, ir taisyklės neprieštarauja jau dabar? O didesnius projektus rengsite vėliau.
Kalbėkime konkerčiai:
Nupiešk "A" juostą palei Švitrigailos gatvę. Vietos tenai yra sočiai.
Irgi milijoninės studijos reikia?
O gal tiesiog etapais daryk?
- Ot ir ne! - sako Karalius - Etapais galima daryti tiktai pinigingas statybas (žr. apie 5 etapus Franko ataskatoje). O "A" juostas reikia ištirti visas kartų visam miestui. Tam kad tyrimui nebūtų pinigų.
Tai paimkite, ir įtraukite "A" studijas į pirmają galimybių studiją ("Oro Uostas").
Ir pinigų bus.
Nors kaip rašiau, Švitrigailos gatvėje nėra ką tirti. Ji pakankamai plati.
Planavimui, gal pinigų ir prireiks (tarkim suprojektuoti viaduko
važiuojamos dalies petvarką dviračiui).
O čia tiktai galimybių tyrimas - pinigų daug nereikia.
Bet užkeikiu jus:
neplėskite gatvių pasiteisindami tuom, kad įvedate "A" juostą. Tada techninis
sprendimas supaprastėja iki dažų kibiro ir pikto policininko su šunimi.
Kartojuosi gal 10 kartą: kur automobilių eismas netelpa šalia "A",
ten jis turi būti naikinamas.
O vietoj anų 700mln kur skyrė automobilių statyboms, nupirk 2000 autobusų
bei troleibusų, ir užkimšk jais gatves. Visos miesto eismo problemos bus
išsprestos. O be to atsiras apie 9000 darbo vietų (visuomeniniai vairuotojai).
Dabar-gi atsirado darbo gal 200 darbininkų. Bei 1000 valdininkų bei
Savivalybės tarybos narių kišenėms. Ir tiktai ribotam laiko tarpui.
Kai pinigus Taryba pragers, ką vėl sumanys statyti? Mums ant galvos lips?
Vietos Vilniuje juk mažėja.
Frankas:
[...] patirties iš kitu Europos šaliu.
Apie ką tu čia šneki? Kokios tau patirties reikia nupiešti "A" juostą? Pinigų plovimo patirties? Tikrai iš vieno dažų kibiro mažai peši. O be to, nesidrovėkime būti pirmi. Jei sektume vien svetimu pavyzdžiu, jau seniai gyventume kaip Danai.
- Ot ir ne! - sako Frankas, su Karaliumi. - Mes patirties ieškosime tiktai tenai kur jos nerasime. Nes jei rastume, tai tektų įgyvendinti.
Kur gauti pinigų "A" juostoms? Taigi Zuoka pažadėjo 2 milijonus. Iš tenai kelis tukstančius ir paimk. (Skaityk žemiau.)
Išsivysčius diskusijai dviračių susirašinėjime, Frankas staiga mums papriekaištavo, kad galime džiaugtis, neva pinigų Europos Sąjunga takams nebeduos. Mes pasidžiaugėmė, kad bent jau dviračiais Vilnius nedangstys pinigų švaistymo.
Frankas tikslina, kad nesupratome. Kad pinigus atims iš Klaipėdos - ne iš Vilniaus. Jis mums negaili laiko, ir aiškina visokius siaubus baubus, priekaištus, ir paskalas. O esminių atsakymų apie dviračių takus ir plaunamus pinigus neduoda. Priminsiu, kad Frankas Wurft yra suklastotos "visuomeninės" komisijos narys Savivaldybėje, kurios nariai statybininkai bei valdininkai.
Frankas:
Siuo metu taip atrodo kad visas projektas dar zlugs,
pinigeliai is Briuselio nebus, Lietuviams reiks patiems savo saskaitas sumoketi
Ko tu verkšleni Frankai? ... kad valdininkas negavo tau ir sau pinigo iš Europos... Pats atsisakei politinės veiklos (automobilazmo mažinimo). Prašei tiktai takų. Tai ir gavai ko reikėjo tikėtis. Jei "stumtume" kartu politinį sprendimą, tai, sekmės atveju, kelių direkcija negalėtų šiandien niekam priešintis.
Visiškai pritariu ESSSR pinigų nedavimui. Kiekvienas turi užsidirbti pats. O kai pinigų lietus byra, tai visiškai neskaičiuojama kur jį užkasti.
Tik viena problema: pinigai automobilių keliams vistiek bus duodami. Ir kitiems keistiems tikslams (pavyzdžiui Uspaskio paskatinto verslo skatinimui) taip pat. Vistik tu šiek tiek meluoji. Pinigai turistiniam takui Verkiai-Tarkų vokė, kaip suprantu, jau skirti - 12mln litų. Sveikinu. Turėsi kur savo "projektą" ar "tyrimą" parduoti.
Tavo prioritetas įrodyti valdžiai, kad dviratis atneš pinigą. T.y. turizmas, kurio, kaip rašiau, niekada nebus tiek kiek tai valdžiai žadėjai. O mano prioritetas - pasiekti kad dviratis būtų naudojamas kaip transportas mieste. Ir kad automobilis nebūtų naudojamas. O dviratis kaip pramoga, sportas, ir panašiai bus paskiausiai. Beje, būtent mano prioritetas atneš daugiau pinigų šaliai. Tik skirtumas yra: ne valdžiai, o šaliai.
Frankas:
kadangi Lietuvos AUTOMOBILINIU Keliu direkcija visiskai priestaraus dviratininkus, taip pat dviraciu keliu zenklinimui pagal jos pacias
Keliu eismo taisykles ir tai reiskia kad 3,6 mln. EUR Lietuvai NETEKS.
Pagal mano įstatymą, tol kol vykdoma automobilių plėtra, pinigai iš ESSSR neturėtų būti skiriami išvis niekam. Tai reiškia nei dviračiams nei automobiliams. Jei automobiliams neduos, tada mes turime švesti pergalę. Tegul "dėdė Semas" palieka pinigus savo motinai, o ne skurdžius maitina. O tie skurdžiai ne tokie jau ir skurdžiai. Pasak A. Karaliaus net 99,5% naudoja automobilius. Kai atvertėm pačios savivaldybės knygutę, paaiškėjo, kad vos 31%; bet tai jau kita istorija. - 2006 metų sausį laiškas
Pagal mano paskutinį siūlymą Savivaldybės Dviratazmo komisijos reglamentui, tai Komisija turėtų prieštarauti, arba laiminti kelių plėtrą. - Ne automobilių kelių direkcija. Bet kaip suprantu, tu pasiūlymą eilinį kartą nuleidai į unitazą. Tai ko dabar verkšleni vėl?
Kaip rašau čia: Pražūtingas tas įprotis, Frankai, valgyti svetimus pinigus. - 2006 metų sausį laiškas
Matyt tu įpratai. Todėl toks ir esi... tai pražučiai įrodymas.
Skaudžiai mokėsime už tavo haliavą ne vien ateity...
Jau ir dabartyje sumokėjome... Tu jau gaišini save, jau gaišini mane.
Ateinančios kartos jau sumokėjo taipogi, dar net nespėjusios išmokti tapti išlaikytiniais.
Be to - tu vagi. Reiškia gaišini ir tą iš kieno kiešenės imi.
Vagi ne vien Europos pinigus. Nukenčia ne vien Prancūzas, ar Vokietys. Tu vagi ir Lietuvos mokesčius.
Kaimo ir provincijos gyventojas juos irgi sumokėjo. Bet niekada jis neturės prieigos prie tų pinigų.
Vilnius viską "susiurbia". Neturės jis prieigos ir prie pinigų, kuriuos valdžia žarsto kaimui.
Pinigus žarsto ištikimiems valdžiai žmonėms. Kaime tam yra savi. Mieste - Frankas, ir LDB.
Mieste yra dar Andriukas, ir kiti padorus žmonės. Netgi esama šiek tiek padorių verslininkų.
Bet jie nėra ištikimi valdininkui... Taigi prieigos neturime ir mes.
Tu atemi iš praeities ir ateities kartų gamtą, ir pinigą... Atemi iš jų balsą...
Jie negali pasipriešinti. O dabartinė karta irgi negali nei saves, nei jų užstoti, nes buka yra.
Tu ją dar labiau bukini. Niekšas esi, nes tuo naudojiesi.
Niekieno pinigų nebūna.
Frankas (atkartojau iš aukščiau):
Siuo metu taip atrodo kad visas projektas dar zlugs,
pinigeliai is Briuselio nebus, Lietuviams reiks patiems savo saskaitas sumoketi
Priminsiu korupcinio verslo schemą:
Zuoka įdeda 2mln valdiškų pinigų.
Juos pasiema privatus statybininkai.
Pinigai oficialiai rodo Lituvos pinigų investiciją. Dalinis fininsavimas nuosavom lėšom yra
Europos reikalavimas. Tada ESSSR duoda papildomai Europinių pinigų.
Apie tokia schemą, aišku be pinigų pasisavinimo, užsiminė ir pats A. Karalius, ir Frankas. Neišsigalvoju.
Deja dviračiui, kaip matome, neduos. Bet vistiek ESSSR pinigų duos kitur. Tie patys takų statybininkai persiorientuos į automobilių kelius. Ir vistiek ESSSR pinigą paims. Tad Zuoka neturėtų nusiminti. Automobilių direkcija bus sukalbamesnė negu dviratininkai.
Matyt kas tikrai pralaimi šioje istorijoje, tai Frankas ir valdiška įmonė Vilniaus Planas. Jie įdėjo tiek jėgų į takų planavimą... Aišku galima kaltinti Andriuką. Vadinti jį Lietuviu. Neva visuomet atsiras Lietuvių, kurie sužlugdys gerą įdėją (Karaliaus priekaištas man). O galima nuo pradžių daryti reikalus kaip priklauso, ir kovoti už visuomenės (kurios nors ir nėra) interesą.
Man iš tiesu gaila, kad taip nutinka, kad Vilniaus Plano darbas eina perniek.
Bet, kaip rašau, tai ne mano kaltė. Dviračių takų planavimo darbams pinigas turėtų būti skiriamas
darbo tvarka o ne varžybų tvarka (2006 metų sausį laiškas),
kai planuotojas investuoja savo lėšas, o paskui varžosi konkurse, kur vistiek tėra vienas pretendentas.
Nors gal ir klystu. Gal Vilniaus Planas gavo pinigus už planavimą išanksto. Tuomet kam varžybos?
Varžytis turi mintis ir principai. Tik po to turi būti daromas darbas pagal juos.
Šiuo metu aš nugalėjau. Nuginčyjau Vilniaus Planą. Bet buvau nuslėptas.
Darbas užsakytas vistiek ne pagal mano principus.
Vilniaus Planas yra valdiška įstaiga.
Tada išvis nesuprantu, ko jam jaudintis. Pelną prarado ne jisai, o statybininkas. Statybininkas gi pinigą vistiek atgaus per automobilių kelių statybą.
O štai mano "A" juostų pasiūlymui ištirti kažkodėl pinigų neskiriama visai. Tokį menkniekį Vilniaus Planas su Savialybe norėjo iškaulyti iš ESSSR. ESSSR neduoda, nes neaišku ko tuo tyrimų norima pasiekti. Man irgi neaišku. Paemei kibirą su dažais, ir nupaišei.
Karalius paaiškino, kad ne taip paprasta. Dar reikia ištirti, kuriose gatvėse "A" telpa, o kur ne. Kur netelpa, ten neva reikia platinti kelią. Aš pareikalavau, kad kelio neplatintų. Tegul nupaišo bent ten kur telpa, pradžiai. Bet kaip žinia, net ir tokiam planavimui reikia pinigo.
Pačiam planavimui - ne tyrimo tyrimui planavimui parengimui, kaip Karalius nori.
Pinigų reikia Mažiau negu planavimui su gatvių plėtimų... Bet vistiek kažkokio pinigo reikia. Juk žmogus nelaužys galvą dykai kaip Andriukas.
Štai net ir to menko pinigo Savialdybėje irgi nebus.
Karalius nesakė kiek tam reikia. Manau kokių 5-10 tūkstančių litų tyrimui, ir pirminiam plano parengimui. Dar kokių 50 tūkstančių pirmoms ištysinėms "A" juostoms nupiešti. Šitų pinigų Savivalybė neranda. Nors 3 metus paišė centre takus po 100 tūkst. Lt kasmet.
Užtai jie užsimojo 2mln vienam takui... 12mln kitam... 40mln automobilių viadukų statyboms, ir panašiai...
Dabar supranti savo klaidą Frankai?
Ne kaip pinigų plovėjo, ar verslininko... Bet kaip dviratazmo neva "populiarintojo".
Rašei, kad įsteigei Komisiją didelių pinigų išleidimui.
O gaunasi: "šnypšt!"
Derėjo tau pasitarti plačiau su dviratastais. Atsirastų Andriukas, su "A" juostų pasiūlymu. Gautumet jus tuos apverktinus 60 tūkst. Lt. Ir laimingai išleistumet.
O jeigu paklausytumet mano politinio sprendimo siaurinti gatves...
Tai ir tyrimo nereiktų kur "A" juosta telpa ar netelpa. Pieštum tą juostą tiesiog visur.
Tada ir pradinių 10 tūkstančių Lt tyrimui nereiktų. Kainuotų tiktai dažai - 50 tūkst. Lt.
Tokius pinigus dar lengviau rastumet.
Kovoti truputi sunkiau. Nes valdžiai naudos nėra. Automobilastus nuskriaustume.
Bet prieš visuomeninio transporto gerinimą vargų ar koks biurokratas galiausiai atsilaikys.
Jei "A" juostos susiaurintų gatves, tuomet tyrimus dėl kelių platinimo priversta būtų daryti Automobilių direkcija, o ne Vilniaus Planas. Patiems gi būtų mažiau galvos skausmo.
Direkcijai prireiktų didesnių pinigų, nes išplauti reikia, o ir šiaip neprestižas automobiliui
mažai duoti. Didesnių pinigų jie negautų, ir kukuotų nieko pešę.
Oi klystų!.. Vistiek gautų. Juk šventa karvė. Tai gautusi, kad ir "A" juostos būtų nupaišytos,
ir gatvės išplėstos - visai kaip Alvydas Karalius norėjo.
Bet mes tada dar pakovotume, kad gatvės nebūtų plečiamos.
Plataus aptarimo nedarei. O kai į tavo daržą įlindo Andriukas, tu jį nuleidai į unitazą.
Tikrai ne mano klaida, Frankai.
Frankas:
Tik kad cia vel supainama du skirtingi dalykai: ...
Tai kad pats ir supainiojai. Aš gi klausiau apie ką kalbi: apie Klaipėda, ar apie Vilnių? Dabar pagaliau atsakei. Gerai, kad nors vieną atsakymą ištraukiau.
Bepigu tau atsakinėti, kai klausimas ne esminis.
Frankas:
VIENAS yra Valstybinio Turizmo Departamento prie Ekonomikos
Ministerijos projektai Pajuryje, kuriems ES finansavimas yra patvirtintas
(3.6 mln. Euru). Bet vistiek yra PROJEKTO PLANAS. Ir jei to plano nera
laikoma, tada finansavimas gali yra NETEKTI.
Kad ta pinigų netektis greičiau įvyktų!
O tai juokingai atrodo poilsio aikštelės miško viduryje, su dviračių stovais, ir suoliukais.
Tu, Frankai ir Sauliau, apsilankyk kokioje nors miškų uredijų.
Jos rengia poilsio aikšteles parkuose bei miškuose.
Milijardų neprašo. Padaro iš medžio rasto stalą, nudrožia suolą, pastato tautiškas, ir gamtiškas medines rodykles kur kelias veda...
Iškasa šiukšinei duobutę.
(Nors aš statyčiau ženklą: išsivežk ką pats atsivežei.)
Ir nelaužo jie galvos dėl to kokią emblemą užkabinti - EuroVelo 1, ar EuroVelo 2.
Dirba jie nerašydami projektų už didelius ESSSR pinigus. O tiesiog darydami tai, ką protas kužda, o ne piniginė.
Nedaug jie sugeba padaryti. Labai netgi mažai. Gal laiko trūksta.
Gal darbo rankų. Gal centų (ne milijonų). Bet daro gi.
Malonu pasivažinėti tokiais takeliais po Vilniaus apylinkes miškuose.
Nuvažiuojam, pasidedam ant stalo kas tuščią vandens butelį, kas galvą, kas lašinius.
Papliurpiam, grybų paieškom, pamiegam. Ir toliau važiuojame miško purvo takeliu nuvažinėtų
ir nusagstytu automobiliais, ir dėl to pilnu duobiu.
Ir tai žymiai maloniau, negu tavo dviračiu taku.
Pastaba: paklausęs šio patarimo Frankas tikrai nuskubėjo į Neries regioninį parką.
Bet ne taisyti savo pažiūrų... Jis nubėgo savo svarbą kelti, ir įsiūlė jiems eilinį bukletėlį,
o gal net ir projektėlį pardavė.
Neries regioninis parkas (Kaišiadorių Miškų Uredija) padarė dviračių taką 2006 metais.
Mes tenai 6 mėnesiais anksčiau važinėjomes.
Takų neprireikė. Reikėjo tik, kad keturračius motociklinius visureigius išvarytų (2006 metų spalis),
nes jie ten triukšmavo be paliovos. Deja, išvarius chuliganą, pinigų į smėlį neįpilsi.
O dviračių takas puikiai susigeria, ir dar lieka.
Pranešiau apie anų keturračių griaunamą reklamą bei veiklą Aplinkos Ministerijai.
Pasiūliau licencijuoti visas įstaigas darančias motorizuotas iškylas gamtoje.
Ministerija atsikalbinėja.
Frankas:
ANTRAS yra dviraciu taku planai Vilniaus miesto savivaldybeje
kur po mero pažadėjimų ir A. Karaliaus kovojimų atsirado 2 mln. Litų dviračiams miesto budžete.
Kad kaip ir kada siuos 2 mln. dauginsime ES pagalba dar neaisku.
Pastaba: Alvydas Karalius - valdiškos įstagos Vilniaus Planas vadovas.
Čia Frankas su Alvydu dangsto neveiksnumą savo tariamais nuopelnais. Čia pat jis paminėjo neva Klaipėdos savivaldybė gali netekti Europos Sajungos finansavimo. Matyt gėdina ir gasdina mus, kad ir Vilniuje taip gali nutikti.
Mane Karalius šantažavo, kad jeigu prieštarausime esamam pinigų
panaudojimo budui, jeigu ateisime kur nors ir leptelsime, kad takų
nereikia, tai pinigų išvis atims, ir nebeduos.
Vienok šantažas nėra diskusijų būdas. Jei jau taip. Tai tegul tų 2mln nebuna.
O jei nori juos naudingai panaudoti, tai paimk iš tų pinigų tiek
kiek reikia tirymui dėl "A" juostų. O "A" juostų užduotį papildyk
nuostata:
"Išsiaiškinti galimybes mažinti automobilazmą, ir automobiliams
salygas bloginti. Tame tarpe siaurinti automobilių eismą, atemus
važiuojamają dalį "A" juostos naudai."
Juk pinigai jau skirti. Kiek reikia "A" juostų studijai?
5 tūkstančių?
Paimk iš tų 2mln.
Zuoka juk ne verslininkas. Ne suskaičiuos. Dar ne tiek iššvaistė... nesuskaičiavęs.
O ir jums ne pirmas kartas ne pagal paskirtį pinigus panaudoti.
Parašysite, kad sunaudojote takams. O iš tikrųjų - "A" juostų tyrimui.
Bet vėlgi... Kodėl "A" juostų darymui reikią daryti tyrimą viso Vilniaus mastu?
... Taip sakant, viską iškarto.
Kuomet automobiliu kelius valdžia stato patyliukais ir pamažu.
Aš nenoriu, kad "A" juostos atsirastų iškarto, ir visame mieste.
Ypač kai tam reikia "nepakeliamų" tyrimų.
Darykite po "gabaliuką". Vieną mėnesį vieną gatvę (arba torleibuso maršrutą), kitą mėnesį - kitą.
Niekas ir nepastebės, kaip pamažu užgrobsime daugybę erdvės.