2024.10.13 į Seimą rink pliurpalių Vytautą Radžvilą ir jo pliurpalių partiją "Nacionalinis Susivienijimas":
http://andrius.saugokmedi.lt/kadaryti/rinkimai#2020.10.11
Kur jų nebus, vardinu kitus.
Rink valdžios priešą. Nėra prasmės į valdžią rinkti valdžią.
Labai veiksmingos, patikimos, paprastos, patvarios.
Du pavidalai: be manometro, ir su.
Manometras rodo slėgį iki 100 PSI (apie 7 Barus).
Veiksmingos: Lengvai pučia iki 7 barų. Nepervargsi.
Nėra patogu pusti iki 10 barų, bet įmanoma. Kita vertus, gali būti pavojinga, nes manometras tokio slėgio nerodys.
Pusk iš lėto, ramiai... Oras neišbėgs.
Pučia netgi silpni vaikai. 10 metų vaikas jėgų turi 2-4 barams.
Universalios: išimama galvutė pritaikyta automobiliniam (Schraeder), sportiniam (Presta), ir dviratiniam ventiliams (Dunlop, dar vadinami Woods).
Galvutė yra iš 2-jų dalių: gumytė (juoda), ir spyriukas (kartu ir šniokštuvas) (geltonas plastikas).
Ištrauk iš lizdo, atskirk vienas nuo kito, apversk abu (kiekvieną atskirai - ne kartu), ir vėl sudėk kartu.
Gausi galvutę sportiniam ir dviratiniam ventiliams. Vėl apversk abu - automobiliniam.
Ventilių apibudinimus skaityk skyrelyje apie padangas.
Galvutę lengviau ištrauksi, jei atlenksi užspaudimo rankenėlę. Ji išstums galvutę.
Gali būti vis dar sunku sugriebti galvutę...
Tada priešingoje pusėje, pro plyšį po rankenėle, prakišk virbą ar peilį ir stumk palengva.
Lengvos: 100 gramų (be manometro). Su manometru - 120g.
Patvarios: nekliba, nebarška, nelinksta, nelūžta, nepraleidžia oro.
Gedimo atveju: Jei vis-tik nudilo spyriukas (geltonas plastikas), kuris stumdo
automobilinio ventilio vožtuvą... ar kitkas nulūžo, prašyk atsarginių dalių. Duosiu.
Dangtelis ne tik laiko gumą, kuri užčiaupia orą. Jis taipogi valdo užčiaupimo jėgą.
Kol pompa nauja dantelio neveržk iki galo, kad guma smarkiai nediltų.
Kai guma nudils, paveržk dangtelį. Guma susitrauks labiau.
Kai nebeliks kur veržti, pasigamink intarpą - kiaurą žiedą - ir įdėk po dangteliu.
Intarpas smarkiau suspaus gumą... Ji smarkiau trauksis.
Nelaužk smarkiai rankenėlės. Kitaip nulūš. Verčiau išsiaiškink kodėl neina. Gal dangtelis
per smarkiai gumą suspaudė ir daugiau neina spausti.
Žiemos metu ir guma ir plastmasė sustandėja.
Per -27°C šaltį visai sunkiai spaudžiasi. Gali nulaužti rankenėlę lengviau.
Neišmesk sugedusios pompos. Ją gali pataisyti. Turiu atsarginių dalių. Kitas gali pati pasigaminti. O sulūžusių dalių taipogi neišmesk į bendrą šiukšlyną. Tam yra plastiko atliekų dėžės šalia tavo namų. Metalinį kotą mesk į metalo laužą. Pompą turi tik 2 metalo dalis (be manometro) arba 3 (su manometru). Metalą išardyk ir utilizuok. Visa kita yra plastikas - irgi utilizuojamas.
Nevežiok pompos atvirai. Laikyk krepšyje, ar kišenėje. Jei pritvirtinsi prie rėmo, ją pamesi. ... Arba pamesi užčiaupimo dangtelį, jei jis atsiverš nuo kratymo. ... Arba pavogs.
Pamiršk Tarybano laikų bei daugybę šiuolaikinių pompų, kurios kiek įpučia, tiek išsiurbia. Tarybano pompos, be visa kito, kaista ties žarna, o slėgio nedaug gamina. Su bloga pompa tenka pusti suplukus: greitai ir nesiliaujant. Kitaip nieko nepripusi, arba netgi išleisi orą. Nepaisant to, dažnas laiko tokią pompą "labai gera".
Tiesa, derėtų aiškintis kodėl nepučia. Tarybano, o ir kapitalistų sena pompa dažna buvo skirta
"dviratiniam" vožtuvui (ventiliui; "Dunlop", "Woods"). Jame vožtuvu tarnauja gumos vamzdelis, užmautas ant metalo vamzdelio.
Kai puti, gumos vamzdis plečiasi ir įleidžia orą. Kai trauki, jis susitraukia ir užkerta orą viduje.
Todėl pompa galėjo neturėti jokių vožtuvų. Ji veiktų.
"Automobilinis" vožtuvas ("Schraeder") savaime neatsiveria, kai puti.
Reikia paspausti spyriuką. Tada jis laiko kamerą nuolat atvirą. Jei liausies pusti, oras gali išeiti.
Pompa be savo vožtuvo neveiks. Nebent pusi staigiai, kol oras neišėjo.
Būna tokios žarnos, kurios turi šratą antgalyje, kurį suki į pompą. Jis tarnauja kaip vožtuvas.
Tokia žarna paverčia pompą į "automobilinę".
Būna žarnos be to šrato. Jų prasmės nėra. Nes ji skiriasi nuo žarnos "dviratiniam" vožtuvui:
didesnis skersmuo antgalio, kurį užsuki ant kameros vožtuvo. Ji nėra skirta naudoti su visais vožtuvais.
Ji skirta tik vienam: "automobiliniam". Todėl gamintojas turėjo žinoti, kad jai būtinas savo
vožtuvas. Nebent jis tikėjosi, neva jis jau yra pompoje.
Pažiūrėk, gal tavo Tarybinė pompa ar žarna jau turi vožtuvą, ar šratą. Gal jis užsikirto.
Gal slankioja gerai, bet slėgio nepakanka angą užvožti. Gal įdėk spyruoklę. Sutaisytum. Ir nereiktų naujos pompos.
Jei ventilis trumpas, jis nedaug išlenda pro
ratlankį. Ši pompa apgaubs jį nepakankamai. Spyriukas nepasieks vožtuvo strypelio.
Tada sudurk pompą su žarna. Žarnos galas - metalinis, sriegtas... Gali patikimai užveržti
ant ventilio... ir ant gerokai trumpesnio.
Žarnos būna nelabai sandarios. Bet veikia. Žarną ieškok pirkti atskirai.
Paprasta žarnos guma neatlaikys slėgio, suplyš, sprogs virš 1-2 barų. Reikia nuo 3 iki 10.
Žarna turi būti arba labai stora (nepatogiai nelanksti),
arba apvilkta iš išorės audeklu. Jis sutvirtina.
Tarybiniais laikais kasdieniai dviračiai būdavo 2 barų. Todėl žarnas
jiems gamindavo be audeklo, ir tebegamina.
Kapitalistinėms padangoms jos netinka, nes slėgis didesnis. Net nebandyk. Tik daiktą sugadinsi. O jo gal dar prireiks.
Žarną gal tu turi tarp senienų. Gali ir nusipirkti, ir naują. Baltarusiai
jas vis gamina - ir su audeklu ir be.
Jie vis turi ir gamina seno pavidalo dviračius su mažu slėgiu. Todėl parduoda žarnas ir be audeklo. Neapsigauk. Nepirk vien dėl to, kad parduoda.
Jei žarna įtruks pompos gale ties metaliniu antgaliu, ištrauk jį visai. Tempk už sriegtos dalies.
Ji išsprūs iš gumos.
Prilaikyk už gaubto, vainiko, o ne už žarnos. Kitaip nuplyš. Bus gaila, jei nuplyš kitoje vietoje, negu jau įtruko.
Tada nuimsi ir vainiką nuo žarnos galo.
Nukirpk plyšusią dalį.
Antgalio gali nebemauti atgal. Gali įkišti žarną į pompą ir be jo. Tik smarkiau užveržk pompos dangtį.
Bet be antgalio, o ant jo - vainiko, audeklas išsidraikys. Geriau juos užmauti. Su jais patogiau ir į pompą kišti.
Pirma mauk vainiką. Po juo pakišk audeklą. Paskui įstumk į žarną antgalį.
Žarną prakišk pro šios pompos dangtį. Tarp vainiko ir antgalio įsprausk skeltą poveržlę-spyruoklę "C" raidės pavidalo.
Jį - platesnė už skylę dangtyje. Todėl antgalį užkabins ir laikys. Dangtį užveržk ant pompos.
Priežastis: lengvai slysta guminė tarpinė vamzdžio atžvilgiu, bet neslankioja stūmoklio atžvilgiu (ant koto). Ji nuolat laiko ertmę neužsandarintą ir kol stumi, ir kol trauki.
Ją reikia patrinti stipriai, kad slankiotų nežymiai sunkiau.
Jei nesuveikia, pakišk po tarpinę mažesnį žiedą. Ji prasiplės.
Pastumdyk kotą vamzdyje kelis kartus. Jis slankios sunkiai, užtat pūs.
Kol tarpinė mažai padilusi, pakanka kotą įnirtingai pastumdyti. Netenka plėsti tarpinės intarpais.
Pradžioje pakanka laikino intarpo. Pakiši jį po tarpine. Pastumdai kotą su juo.
Išimi. Ir pūti be jo.
Nuo trinties tarpinė išsiplės. Manau, kad ji būtent plečiasi, o ne šiaušiasi.
Nes jei paguli ramiai, vėl praslysta. Reiškia atvėsta ir susitraukia.
Praslysta, nes sudyla tarpinė (žiedas).
Dyla sparčiau, kai išnyksta tepalai.
Gal jie susistumia į vieną galą. Gal išgaruoja.
Kai pabrūžini, didesnė trintis suveikia. Pompa pučia. Bet dėl jos tarpinė dyla sparčiau.
Galiausiai laikinai pabrūžinti nepakaks. Teks plėsti tarpinę nuolatiniu intarpu.
Kai sulauki blogo sukibimo, jau vėlu. Kad tarpinė diltų lėčiau, tepk anksčiau.
Bet tik, kai tarpinė sausa. Jei tepalų bus perdaug, pripūsi jų į kamerą.
Tepti reikia, kai kotas slenka sunkiai ir net nusimauna tarpinė.
Tepk po truputį, kol kotas pradės slinkti pakankamai lengvai, bet kol nepraranda slėgio.
Tepalą parink tokį, kad netirštėtų ir nekietėtų. Kitaip apvels nuosėdom viską.
Bandžiau tepalą panašų į grafitinį. Bet jis susistumia ir išdžiūna. Nebesutepa tarpinės.
Tinka itin skystas ir skvarbus tepalas. WD40 veikia. Įvarvink vos lašą į pompos vamzdį.
Arba ant tarpinės.
Kaip laikiną intarpą gali naudoti mažesnį žiedą, kuris yra užmautas ant to paties koto už stūmoklio galvutės, atgalinėje pusėje. Numauk tarpinę (didesnis gumos žiedas) nuo stūmoklio galvutės iš griovelio. Numauk mažesnį žiedą ir uždėk jį į griovelį vietoj didelio. Ant viršaus vėl užmauk didelį. Kai patrinsi, grąžink viską atgal.
Mažesnis žiedas sušvelnina smūgį eigos gale, kai trauki kotą. Tad jis pravartus, nors ir nebūtinas.
Grąžink į vietą ir jį.
Jis - perdėm storas. Nuolat jį laikyti kaip intarpą žalinga: sunkiai slys kotas ir smarkiai dils tarpinė.
Pavyks tik įkaitinti ir tuo ją išplėsti.
Nuolat įterpti gali bet kokį ploną plastiką, ar popierių. Tarkim, iškirpk griovelio pločio lipnią juostą. Pradžiai dengti papildomu sluoksniu pakanka pusės stūmoklio galvutės apskritimą. Jei ir toliau netepsi, greitai teks pakišti ir ant sekančios apskritimo pusės...
Kamerai, padangai. Mažesni tubeliai nepatogus.
Kartais nutinka keli pradūrimai per trumpą laiką. 3 ar 5 gramų tubelis baigiasi netikėtai. Būna pustuštis - gal išgaravęs, gal nedapiltas.
10 gramų tarnauja pakankamai ilgai, kad laiku nusipirktum atsargų.
Toks kiekis užtikrina, kad nepritruksi, kai tenka per kartą "išpilti" daug klijų,
dėti daug lopų.
Klijus parduodu tik dėl to, kad kitur negausi. 10 gramų yra retas
svoris. Pirksi mažus 3 gramų tubelius ir mokėsi labiau ne už klijus, bet už tubelio aliuminį - pakuotę.
Mažas kiekis sparčiau išgaruos, išdžius, liks tubeliuose.
Lopų kitur gali gauti. Tad nesiūlau. Bet ypatingais atvejais galiu parduoti ir aš iš atsargų.
Kai išspaudi klijus, neleisk tubeliui įtraukti orą. Sienelės spyruokliuoja. Spausk ir nepaleisk. Jei įtraukė, išspausk burbulą atgal ir uždenk. Oras per kelias minutes padžiovina klijus į krešulį. Jis apsunkina tėkmę. Tenka spausti smarkiau. Tada krešulis pajuda, ir netikėtai šauna perdidelis kiekis. Jį sunku susemti atgal į tubelį. Tenka išterlioti ir prarasti.
Sprogusi kamera reikalauja didelio lopo. Jį pagaminsi iš senos kameros. Skylė - plėštinė, plati. Klijų reiks daug. Jie pigesni negu nauja kamera. Ir ką žinai, ar rytoj nesprogs vėl... Kol gali, tol ir lopyk.
Lopai ant padangų irgi reikalauja daug klijų, nes jie didesni už kamerų lopus ir dažnai jų - du sluoksniai. Pirmas sluoksnis: pats lopas iš senos padangos. Antras sluoksnis: apdangalas iš senos kameros, kaip apsauga. Kitaip lopo status kraštai gremžia kamerą. Padangos vidaus paviršius - ruplėtas, irgi daugiau kliju ima.
Lopo ant padangos gali ir neklijuoti. Kamera jį vis tiek prispaus.
Jeigu labai nuleis orą, kai pūsi, tikrink, ar nenuslinko lopas.
Padangos lopas sukelia gumbą. (Nepainiok su kameros lopu.) Todėl skylė ant jo dils sparčiau negu likusi padangos dalis. Teks kloti vis didesnį lopą, net ištisą senos padangos ruožą, kartu su šonais. Bet dar daug nuvažiuos.
Neverta pirkti gamyklinį lopą. Tai poros centimetrų skritulys iš 2 sluoksnių.
Guma apačioje oranžinė, viršuje juoda. Po ilgo laiko jis skilinėja.
Tokie gamykliniai lopai dar ir ploni yra. Išsitampo, net jei neplyšta.
Tada skylė kameroje plinta ir išeina iš po lopo.
Storis turi atitikti kamerą. Jei turi kamerų atliekų, jos yra panašaus storio
kaip ta, kurią naudoji. Todėl irgi gamink lopus iš jų.
Dar tausosi medžiagas, neišmesi.
Visiškai atviros. Nepermirksta. Prakaito nesugeria. Neslankioja. Tvirtos.
Patogios važinėjimui dviračiu, ilgam vaikščiojimui.
Begioti irgi lengva.
Turiu tokius 5 modelius:
Visos 5 basutės pagamintos iš plastiko ir gumos. Dirželiai - iš neilono.
Jokių odos intarpų. Jokios smarvės ir ištižimo.
Gaminti galima su pageidaujamais pakeitimais.
Plačiau apie naudojimą, kainas ir palyginimą su kitais sandalais skaityk atskirame puslapyje. Jį nurodžiau šalia skyrelio pavadinimo.
Maskuojanti miško - 52-57cm, 56-60cm |
Bronzinė - 52-57cm |
Žydra tamsiai blizgi - 52-57cm, 56-60cm |
Žydra - 52-57cm |
Mėlyna tamsi - 52-57cm, 56-60cm |
Sidabro blizgi - 52-57cm, 56-60cm |
Juoda matinė - 52-57cm, 56-60cm |
Sidabro matinė - 52-57cm, 56-60cm |
Kokybiški. Negaliu pasakyti ar jie patogus. Nes mano dydžio nėra.
Šie dydžiai labiau tinka vaikams, bei moterims.
Taigi pats nebandžiau. O iš kitų žmonių atsiliepimų kol-kas nėra.
Šalmai yra 2 dydžių ir 8 spalvų. Yra netgi maskuojanti miško spalva.
Sudaužyto šalmo pakeitimas už pusę kainos: 3 metų bėgyje. Daužtą šalmą keičiame ne tiek dėl reklamos (o reklamos tame yra), kiek dėl saugumo. Gamintojas teigia, kad kritimo atveju daužtas ar sudaužytas šalmas nebėra saugus. Siūlydamas pakeitimą, jis mažina daužto šalmo tolesnio naudojimo pagundą.
Šiuos šalmus parinkau dėl formos - primena kepurę. Jis skirtas kasdieniam važiuotojui su reikalais.
Palyginimui, dviratininko lenktynininko šalmas labiau primena drakono galvą (aptakumui priekyje ir gale, bei aušinimui).
Gamintojas taipogi skelbia neva šalmų struktūra yra pranašesnė, palyginus su kitais.
Neva abu jo sluoksniai yra lieti. Dėl to šalmas tvirtesnis. Bet tai, bei to nauda yra ginčytini.
Iki galo su gamintoju vis niekaip neišsiaiškinam.
Dvi galines bagažines naudoju pats nuo 2003 metų.
Kitas jau keletą metų naudoja kiti žmonės.
Ant mano naujo dviračio (viršuje) matote tokią galinę bagažinę (žr. skyrių Dviračiai.).
Priekinę savadarbę bagažinę jau esu išbandęs trijuose žygiuose. Reikia keleto pataisymų. Teiraukitės, gal paraginsite kad greičiau iki jų rankos "daeitu".
Parodyti negaliu, nes ją pavogė kartu su dviračiu. Liko tik nuotrauka (apačioje).
Bagažinė turi daugybę auselių, prie kurių gali tvirtinti pavyzdžiui galines šviesas, ar specialią įrangą.
Gali užsisakyti ir papildomų ausyčių kur panorėjęs.
Palyginimui gamyklinės galinės bagažinės:
Aliuminis. Svoris: 780g. Keliamas kruvis: 20-30kg.
Tvirtesnė sveria 840g. Kruvis nenurodomas. Pagaminta iš vamzdelių.
Aš tokių "sudraskiau" porą. Daugiau nenoriu. Todėl gaminu savadarbes, iš plieno.
Plienas. Irgi juokingos. Net nepirkau. Vieniems žmonėms lūžta.
Kiti jų tiesiog nenaudoja pagal paskirtį.
Nuorodos:
Gaminu savadarbes žvaigždes. Priekines bei galines.
Medžiagos: plienas, aliuminis. Gali būti bet kokia medžiaga. Net ir kartonas.
Titano nebesiūlau. Nes titanas retas, brangus. Titano gamyba labiau teršia...
O kai nusidėvi, vistiek didelį gabalą reikia išmesti į laužą. Titano tankis yra 53-63% plieno tankio.
Taupymas ne toks didelis, palyginus su aliuminiu.
Aliuminis 3 kartus lengvesnis už plieną. Užtai jo reikia daugiau, nes jis trapesnis.
Bet svoris vistiek maženis negu titano.
Plienas yra optimalus, nes jis pigus, jį galima padaryti pakankamai lengvintos formos, jis labiau atsparus dilimui negu diuraliuminis.
Forma: bet koka. Tarkim trikampė, keturkampė, arba su inicialais, raštais.
Tikslas: grandinės veikimo laiko pratesimas. Galite panaudoti nudevėtą grandinę tol kol
ji sveika ir saugi. Paprastai dviguba rida yra pakankamai saugi.
Galima keisti žvaigždes po vieną. Paprastos žvaigždės reikalauja keisti viską kartu: ir visas
žvaiždes ir grandinę, nes devėta grandinė nepritampa prie naujos žvaigždės - prašoksta.
Savadarbės žvaigždės leidžia keisti jas pagal nudevėjimą, užuot pasikliovus mitais ar prietarais.
Priekinės žvaigždės dėdamos ant ardomų švaistiklių. Tvirtinimo skylių išdėstymas buna įvairus. Todėl prieš gamyba reikės "tave" apmatuoti. Arba galiu "išdrožti" dantukus, o vidų jūs patys kaip norite išskaptuotumet.
Galinės žvaigždės (kasėtės, maunamos) paprastai turi vienodą tvirtinimo angą. Todėl man
pakaktų tik dantų skaičiaus ir storio.
Galines žvaigždes gaminu tiktai kasetines, maunamas - ne užsukamas.
Įvorės, skirtos "užsukamoms" žvaigždėms, (sriegtos įvorės) yra trapios. Jų turėtumet vengti bet kokia kaina.
Plačiau apie užsukamas įvores ir žvaigždes.
Bet kuriai žvaigždutei - priekio ar galo - noriu papildomo skaičiaus:
grandinės nudėvėjimo pailgėjimas (10 narelių ilgį, skaityk žemiau).
Jei tai nauja grandinė, tuomet pritaikymas nereikalingas - tiks standartinė, gamyklinę
žvaigždė, jei tokią aišku rastum. Aš iš dalies jas gaminu dėl to, kad nėra.
Pritaikau naują žvaigždę konkrečiai grandinei. Tokia grandinės vėl veiks dar ilgai.
Teoriškai - neribotą laiką, kol narelių ašelės pradės lūžinėti. Tik žvaigždes keisk.
Praktiškai, saugumo sumetimais, taikau minėtą dvigubą nudevėjimą. - Tai mano atsitiktinai pasirinkta taisyklė.
Bet reiktų ir grandinės geros. Kitaip prasmės nedaug - nudils greitai.
Gerų grandinių turiu atsargos. Galiu parduoti po 13€ (45Lt). Arba 16€ (55Lt) su pamoka uždėti.
Išbandžiau savo titanines žvaigždes žygyje po Pirėnų pusiasalį. "Laužiau" jas į visus kalnus ir su pilnu kroviniu. 19kg dviratis + apie 20-30kg mantos (priklausomai nuo vežamo maisto ir vandens kiekio). Nuvažiavau apie 2500km. Priekinių žvaigždžių dilimas labai mažas, nes jos patiria mažiau jėgos negu galinės. Be to, mano konstrukcija švelnina ir grandinės ir žvaigždės dylimą. Kai galinės žvaigždės nusidėvi, priekines galima naudoti toliau netgi su nauja grandine.
Kelionėms patariu tokį komplektą priekinių žvaigždžių: 50-40-30 dantukų.
Aš pats važinėjau su 52-46-38. ... Kol nepavogė. Kelionėms gal jau didokos.
Bendro naudojimo dviratis kabins kliutis, jei žvaigždės perdidelės... Tarkim važiuojant per tvoreles,
kelmus, ar panašius bordiurus. Aišku priklauso nuo važinėjimo būdo.
Tuomet gali naudoti: 48-38-28. Bet kabinimo visiškai neišvengsi vistiek.
Jei jau važinėji sudetingai, mokinkis šokinėti.
Kalnų dviračių sportui spėju reikia mažesnių priekinių žvaigždžių - kad už kauburiuku nekliūtu. Daug jūsų važinėja kalnų išvaizdos (bet ne budo) dviračiais, bet kalnu dviračių sportu neužsiimate. Nepirkite kalnų dviračių.
Jei turi nudilusias neardomas žvaigždes (švaistiklių ir žvaigdžių bloką), ir nenori jų
išmesti, gali duoti jas man. Aš paprašysiu meistro nupjauti žvaigždes, pragręžti skyles naujų
žvaigždžių tvirtinimui. Turėsi švaistiklius keičiamoms (ardomoms) žvaigždėms. Liks pagaminti
žvaigždes. Būtent šitaip ir dariau sau, nes patiko Sun-Tour švaistikliai, o pirktis ardomų
švaistiklių nei norėjau, nei radau. Jų truksta pardavime net ir šiuo metu.
Nupjauti ir pragręžti galite ir patys. Dirbtuvių aplinkui pilna.
Vėliau tiesiog pasakytumet man kiaurymių atstumus.
Kaina.
Pavyzdys. 3 priekinių ir 6 galinių žvaigždučių komplekto kaina: apie 48-55€ (160-190Lt).
Paminėjau 6 galines žvaigždes, nes 1 ar 2 mažiausios paprastai lieka nenudevėtos. Keisti jų nereikia. Be to, jų gamyba brangesnė ir sudetingesnė, nes jos nėra plokščios. Jos turi išsikišančių dalių, pavyzdžiui integruotas tarpines, bei sriegį.
Žvaigždutės veiks pakankamai gerai. Bet jos nebus suformuotos lygiai taip pat kaip gamyklinės.
Junginėjant bėgius, veikimas gali būti truputi kitoks. Sportininkams tai kartais svarbu. Jums - tikriausiai ne.
Dantų galiu daryti kiek norite. Keleto dantų skirtumas kainos neįtakoja.
Kaip matuoti grandinės nudevėjimą?
Kad pritaikyčiau naują žvaigždę devėtai grandinei, reikia žinoti jos nudevėjimą.
Kaip minėjau, apsimoka keisti net ir 1 žvaigždę. Bet jeigu smarkiai nudylo
ir grandinė ir kitos žvaigždės, tuomet gal būtų laikas keisti viską?
Naudodamas slankmatį, pamatuok 10-ies narelių ilgį.
Kaip tai daryti smulkiau rašiau aukščiau minėtame dviratininkų susirašinėjime.
Papildomus samprotavimus apie matavimą bei grandinių rotaciją rašau savo angliškame puslapyje.
Vėliau juos išversiu.
Dviračio švaistiklių veleną, uždarytą su guoliais kapsulėje, vadiname tiesiog - "kapsulė". Gamintojo svetainė yra nesuprantama. Aš turių visų gaminių katalogus Acrobat PDF formatu. Prašykite. Dviračių švaistiklių velenų katalogo dydis: 611 kB.
Tarybiniai, ir kaikurie azijietiški dviračiai turi kaištinį veleną. Toks nuolat išklęra ir kliba.
... Ne tiek dėl kaiščių, kiek dėl blogos guolių konstrukcijos. O dažnai dėl abiejų šitų dalykų.
Vietoj klybančio veleno naudinga dėti kapsulę.
Rinkis kaištinę kapsulę. Tai leis tau išsaugoti dar nenudevėtas žvaigždes.
Bet kaištis mažiau patvarus negu kvadratas. Su gera priežiūra jis ilgai važiuos.
Su bloga - trumpai. Skaityk skyrelį apie taisymą.
Ten rašau kaip prižiūrėti Tarybinius dviračius, ir kitas dalis.
Jei dėsi kvadratą, teks kartu keisti ir švaistiklius.
O tada tikriausiai ir priekinę žvaigždę (jei neardoma).
Velenų yra trijų pavidalų. Aš patariu velenus su kvadratiniais galais.
Žemiau vardiju kuriuos turiu.
Švaistiklio tvirtinimo būdas | Pavyzdys, paaiškinimas | Ilgiai | Kainos |
kaištinis | Švaistiklis tvirtinamas kaiščiu. Tinka tarybiniam dviračiui. | 136mm | Su plastikiniais dangčiais, 64-68mm pločio rėmui: 6€ (21Lt) |
kvadratinis | Labiausiai paplitusios. | 110, 113, 115,5 , 119, 122,5 , 127mm. | Su plastikiniais dangčiais, 64-68mm pločio rėmui: 6€ (21Lt); Su aliuminio dangčiais, 68-72mm pločio rėmui: 8€ (28Lt). |
daug šlicų | Žinomas kaip "ISIS". | Klauskite | Klauskite |
Velenai geri, nelūžta, neišklera, su riebokšliais, ir lengvai sukasi. Sukasi šitie velenai lengvai, bet nelabai... Seniau esu aptikęs kitų 2 rūšių kapsules, kurios sukasi lengviau (viena - truputi, kita - visai lengvai). Deja jų prekyboje nėra. Dauguma kitų Lietuvoj parduodamų sukasi grubiai.
Kiti šio velenų gamintojo gaminiai: pramoniniai guoliai, matavimo prietaisai (ruletės, liniuotės, mikrometrai, kampai, gulstukai,
medžių kamienų matuokliai). Prašykite pilną sarašą, bei PDF katalogus.
Dviračių velenus turiu atsargoje (ne visus). Kitus daiktus jums teks užsakyti ir laukti.
Jei neminėsime mažesnių taisymų, kaipo purvo krapštymą nuo trosų užstrigusių savo šarvuose, arba varžtų užveržimą. Keičiau grandinę bei žvaigždes, kai nudylo. Jie visiems nudyla... Ir vėlgi skirtumas. Man nudyla po 14000-20000km. Daugumai kitų dviračių - po 1500-3000km. "Padėkokite" savo prekeiviams, bei "prekybos" centrams.
Mano savadarbės žvaigždutės pailgina grandinės gyvenima dar bala žino kiek (dar nesulaukiau kol nudils). Apie žvaigždutes skaitykite straipsnį aukščiau.
Tai yra kelioninis dviratis (su "kalnų" ir "krosinių" dalių rūšimi). Tinka visoms kitoms buities reikmėms.
Netinka kalnų dviračių sportui. Nebent pasirinksite savitos geometrijos ir būtinai mažesnį rėmą.
Turiu omeny tikrą sportą, o ne klaidžiojimą.
Gerai pravažiuoja sudėtingais takais. Gerai valdomas.
Dviračio svoris su galine bagažine ir sparnais, be spynos: 16kg.
Pavogtasis dviratis turėjo Baltik Vairo sunkesnį plieninį rėmą.
Su priekine ir galine bagažine, ir su sparnais jis svėrė 19kg.
Užtai pastarasis buvo minkštesnis, ir turėjo svirtelinius stabdžius.
Dabartinis mano dviratis yra labai standus - lingavimas nesijaučia net kai vežu sunkų žmogų.
Minkštas dviratis linguoja mynant labiausiai dėl rėmo. Yra ir kitų priežasčių.
Išlaikymo išlaidos.
Nepaskaičiavus išlaikymo išlaidų sunku nuspėti daikto naudą.
Taigi tikrai dylančios dviratyje dalis lieka - grandinė ir žvaigždės.
Reiškia dviratis be remontų važiuos apie 7000km, priklausomai nuo grandinės kokybės ir kruvio.
Jei grandinę rinksies gerą, ir tepsi tinkamai, tuomet nuvažiuos ir 14000km, ir 20000km.
Man tai maždaug pusantrų metų rida (važiuoju 12 mėnesių per metus). Jums tai gali būti 2-3 metų rida.
Grandinę ir žvaigždes pakeisite už maždaug 30-60€ (100-200Lt).
Neskaitant grandinės tepalų, tai ir visos išlaidos per tokį laiką.
Grandinę tepu maistiniu aliejumi iš maisto likučių. Taigi - dykai. Skaičiuokite patys. Atsiperka net ir brangus dviratis. O palyginus su automobiliu... kur vien benzinas ryja per metus tiek kiek mano du dviračiai... Net ir kalbos nėra...
Įprastos komplektacijos dviračio (brangaus ar pigaus) išlaikymas kainuoja apie 137€ (470Lt) per 12000km.
Kaina.
Kiekvieną šio dviračio dalį galiu pateisinti konkrečiai. Neesminės dalys - pigiausios, esminės - brangios. Prašau nebegaiškite mano laiko ir nereikalaukite jokių "taupymų", ar dalių sąrašų. Blogos dalys ar konstrukcija nėra joks taupymas.
Ankstesnė mano afera su užsakomais iš Baltik Vairo dviračiais 2000-iais metais žlugo, nes Baltik Vairui "nusispjaut" į Lietuvos vartotojus ir gerų dviračių poreikį. Bet šį kartą visas komplektuojančias dalis žinau (tiktai sunku jas gauti). Galutinė dviračio kaina yra apie 811€ (2800 Lt). Panašių dviračių Lietuvoje visai nėra.Ilgai ieškojau ratlankių, kurie būtų platus, ir aukšto profilio. Čia siūlau didžiausią derinį, kokį gavau. Ne idealas, bet "gyventi" galima.
Dydis | Svoris | Profilis | Šonai drožti | Vidaus skersmuo "D" | Skylių skaičius | Kniedės | Standumas | Spalva | Paskirtis | Kaina |
622 x 19.6 | 710g | Taip | 592 mm | 36 | Dvigubos | Vidutinis | Juoda su baltais šonais | Krosas, Žygiai. | 28€ (97Lt) | |
622 x 18.74 | 650g | Anksčiau gamino tokius: su grioveliu viduje. Dabar "patobulino": griovelis - išorėje. Užtat pagal užsakymą nedrožė šonų. Todėl kiekvienas - storesnis 0,2 mm. Plotis: 24,31 mm Viduje: 18.74 mm Aukštis: 24,84 mm | Ne | 586 mm Ankstesnės gamybos: 586,5 mm | Viengubos | Balta | 24€ (83Lt) | |||
622 x 18.5 | 650g | Dabar gamintojas rodo pjūvį be griovelių viduje. Netikrinau ar tikrai pakeitė gamybą. | Taip | 579 ... 580mm | Nėra | Minkštas, paprastas. | Balta | 19€ (66Lt) |
Kniedė saugo sienelę, kad nelūžtu nuo stipino veržlės.
Tai apsimoka, jei stabdys - diskinis, ar bugninis. Nes visas
ratlankis tarnauja ilgiau. Be kniedžių sienelė galiausiai išlūš, ypač
galinio rato, kur jėgos didesnės (stabdymo, svorio).
Jei stabdys kitoks - kaladėle trina ratlankį, tada ratlankio šonas dyla greičiau negu
sienelė ties stipinu. Kniedės nebūtinos, neapsimoka. Tenka išmesti ratlankį su sviekom skylėm.
Kniedžių metalą švaistai. Svoris be kniedžų - mažesnis. Tada apsimoka be jų, pigesnis ratlankis.
Stabdžių rūšys aprašiau puslapyje apie ratus, kurį nurodžiau šio skyriaus pradžioje bei gale.
Nutinka, kad stipiną išplėšia jį užkabinęs galinis jungėjas, ar kitas daiktas. Nuplyšta stipino veržlė, o ratlankis lieka sveikas, nes minkštą aliuminį saugo tvirta plieninė kniedė. Sveikas lieka ir stipinas, nors ne kniedės dėka, o veržlės. Jis tvirtesnis už veržlę.
Suplėšytos veržlės neišmesk. Ją galėsi panaudoti: troso inkarą pagaminti.
Be kniedės veržlė išplėštų ratlankio skylę, ją praplėstų, ar praskeltų. Veržlė liktų sveika, tik apgadinta susiaurėjųsi. Užuot praradusi vien mažą veržlę, turėsi abu daiktus apgadintus... O didesni - ratlankį - gal net sugadintą. Toje vietoje ratlankis susilpnėtų ir irtų smarkiau. Kuo daugiau tokių išplėštų skylių tuo mažiau ratlankis naudingas... didesnis krūvis tenka kitiems stipinams ir ratlankio skylėms.
Galima į suardytą skylę dėti poveržlę. Bet ją reikia įtvirtinti, kad neslankiotų į šalis. Amžinai tokio ratlankio tarnavimo nepratęsi. Pasitaiko, kad išlūžta didesnis šmotas. Tokį vargiai sutvirtinsi įdėklu. O ratlankis jau byrės toliau.
Kam nepatinka spalva, ar skylių skaičius, klauskite.
Šio gamintojo spalvos būna: juoda, baltą.
Skylių skaičius: 32, 36.
Jie gamina įvairių profilių. Ne vien turistinių, ar krosinių. Pvz. BMX, MTB (kalnų), Downhill, ir kitą.
Bet tų dalykų neišmanau ir nesiekiu. Jei kam reikia ko ypatingo. Klauskite.
"Mano" ratlankio šono konstrukcija skiriasi nuo kai kurių įprastų ratlankių.
Įprastas ratlankis turi griovelį šone. Nors kai kurie ratlankiai griovelių neturi.
Aš manau tų griovelių išvis nereikia. Kam dirbtinai silpnint ratą?
"Mano" ratlankiai griovelį turi viduje. Matote dvi apskritas ertmes. Jos turi po griovelį.
Kai ratlankio šonas (bortas) sudyla nuo stabdžių trynimo, tas šonas verčiasi lauk.
Tokiu atveju įprasto ratlankio bortas nuplyšta, nes jo griovelis padarytas virš antros sienelės
(virš apskritos ertmės). Tad jis nebesilaiko... Arba laikosi už kitur nenuplyšusios borto dalies.
Bet kamera pro jį vistiek lenda pamažu lauk.
"Mano" ratlankio griovelis randasi ties apskrita ertme (tiesiog joje). Kai bortas nudyla, jis vis dar laikosi už antros sienelės. Atsiranda plyšys. Bortas verčiasi lauk. Bet atsiremia į atsivėrusios apskritos ertmės briauną. Padanga nenukrenta, tikimės. Kamera nesprogsta. Užtai tu pastebi plyšį, ir pakeiti ratlankį.
Nudilęs bortas nesilaikys amžinai atsirėmęs į atsivėrusią briauną. Atramos kriptymi jis nejudės. Bet gali judėti praslysdamas, versdamasis mažesniu spinduliu. Jei nekreipsi dėmesio ir toliau trinsi ratlankį, tuomet pamažu padangos slėgis išvers bortą.
Antras skirtumas nuo paprasto ratlankio: borto pagrindas storėja link rato vidurio. Todėl nudilęs, geriau laikosi.
Stabdžių sukeliamo dilimo eigą smulkiau aprašau čia.
Lentelėje miniu, kad vieną ratlankį dabar, naujos gamybos metu "patobulino" (pagadino): griovelis - išorėje. - Ties vidinės ir išorinės sienų sudūrimu.
Užtat šonų nedrožė, nelygino stabdžių kaladėlėms. Todėl sienelės storesnės, tvirtesnės. Ir kaladėlės trins ilgiau. Paprašiau šitaip. Pagamino pagal užsakymą.
Kainos:
M5×10: 0,07€ (0,24 Lt);
M5×12: 0,08€ (0,28 Lt);
Veržlė M5: 0,05€ (0,17 Lt);
Poveržlė ø10,5 mm: 0,12€ (0,41 Lt).
Šešiakampis viskuo tuo nepasižymi. Kartais pagamintas negerai, negilus ir lengvai pažeidžiamas. To niekaip neištaisysi.
Užrašas virš duru: "Geras dviratis".
Žemiau: "Dviračių Centras".
Neapsigaukit. Čia tiesog Egidijus iš inercijos parašė. Kopijavo savo buvusio darbdavio pavadinimą.
Tenai Egidijus prekiauja...
Tasai dviračių meistras, kuris pirmiau Panevežy dirbo...
Paskui Vilniuje Dviračių Centre (buvo toks prie Kalvarijų ir Konstitucijos sankryžos).
Dabar mūsų labui savo nuosavą pardoškę atidarė. Pardoškės pavadinimas maždaug atitinka tūrinį.
Ateje teiraukites gero dviračio. Tada patars.
Neprašyk pigaus, kitaip arba išvarys, arba duos ko prašei be jokio sąžinės graužimo.
Nesusilaiko jisai turėti ir šlamšto, kad masinį pirkeją pritrauktu.
Patariau jam aiškiai tai nurodyti užrašais, plakatais.
Kad žmonės žiurėtu, ir skaitytu į ką jie žiūri.
Kai laiko turės, taip pažadėjo padaryti. (Mažai to tikiuosi.)
Šiuo metu jis tempia daugiau dviračius iš stambesnių tiekejų (perpardavėjų).
Retai veža savarankiškai. Todėl jis ne visiškai valdo savo tiekimą.
Užtat su juom galima deretis dėl įvairiu komplektacijų.
Remontuotis pas jį patariu. Tai nereiškia, kad jis nedaro klaidų, ar neturi klaidingų teorijų.
Seniau jis buvo dėl to labai užsispyręs.
Bet dabar su juom galima tartis ir ginčytis.
Nežiurėk, kad atsainiai šnekės. Jį baisiai erzina kalbos apie pigius dviračius.
Jis įdarbino sau Aivorą. Aivoras seniau dirbo keletui kitų dviračių prekeivių.
Šios parduotuvės darbuotojai nenaudoja dviračio nuolat. Jie darban važiuoja automobiliu. Tai peiktina. Bet jie dažnai važinėja dviračiu. Jie išmano dviračių mechaniką. Jie dalyvauja vietos dviratininkų bendruomenėje; išlaiko piktybinių blevyzgų forumą internete.
Mielai padeda, pataria, išklauso. Stengiasi vežti gerus daiktus. Ne karta iš jo gavau ko kitur nebuvo. Pigių blogų daiktų jis nesibodi - dėl "masinio pirkėjo".
Remontuotis pas ji nebandžiau. Bet žinau, kad patirtį jis turi. Šiuo metu jisai turi porininką, kuris daro jam blogą įtaką. Nors, gal judviejų pažiūros į kokybę yra panašios.
Pasatruoju metu Gintarius visiškai nusišalino nuo dviratininkų bendruomenės. Jis užsisklendė savo versliuke. Jis buvo formalus Lietuvos Dviratininkų Bendrijos (LDB) Tarybos narys. Bet niekaip nepasipriešino sukčiams ją užgrobusiems.
Kai entuziazmą pakeičia pseudo verslas (savo nauda), tuomet dviračių nebelieka... deja...
Iki 1998 metų pavasario jisai dirbo Vilniaus Žvėryne.
Ilgą laiką jis buvo pirmas dviračių meistras... artimiausias tautai...
Jis vienas pirmų meistrų stambesniu mastu užsiėmusių dviračiais Vilniuje, jei ne visoje Lietuvoje.
Vienas pirmų žmonių padariusiu dviračių remontą ne tik savo profesija bet ir verslu.
Deja - vienas pirmų galiausiai atidavusių pirmenybę savo automobiliui ir motoroleriui.
Tiek, kad jie abu užgožė net tą patį verslą bei užsakovus.
Iki 1999 metų jis organizuodavo savaitgalio pasivažinėjimus (iškylas) Vilniuje. Maždaug nuo 2001 metų jis nuo šitų iškylų atitolo. Iškylų organizavimą perėmė kiti žmonės. O dabar netgi ir organizacijos nereikia - skelbimai nuolat kabo internete. Žygiuose Rolandas pasirodo jau retai.
Remontavausi pas jį daug. Neabejotinai, patirtį jisai turi didžiūlę.
Bet man, matyt kaip pažystamam, jisai remontavo taip, kad greitai vėl atsidurdavau pas jį.
Ir praleisdavau tenai po keletą valandų, kol jisai visiems demesį skirs ir paplepės,
ir kokį gelžgalį kam nors prikals be eilės. Aš pažystamas - galiu ir palaukti.
Kai patirties neturėjau, tai su menkais rato stipinų iškrypimais vis važiuodavau pas jį.
Seniau buvo tokia Edmundo pardoškė Savanorių gatvėje. Tenai man ratus stipinuodavo 1-ai savaitei.
Rolandas sustipinuodavo tiesiau, bet tiktai 2 savaitėm.
Tad man beliko isidėti dvigubus ratlankius, ir nerūdijančius stipinus. Tiesinu ratus pats.
Rimčiau - duodu Egidijui, o po jo vėl pats.
Dabar važinėju mėnesių menesiais ir net metus be ištrukusių stipinų.
Atveža Rolandas ir kai kurių detalių savarankiškai.
Turi suvirinimo aparatą (KEMP tipo). Gali plieno rėmą ar bagažinę pataisyti.Kuo mažiau jautrus yra remontuojamas arba konstruojamas daiktas, tuo didesnė iš Rolando yra nauda.
Aš pats jau nuo senų laikų jo nelankau. Toli man belstis iki jo, o ir brangininkas jisai buvo. Kaina nėra
tiek svarbi, kiek laikas, ir kokybė. O jų Rolandas netausojo.
Kišdavau ir kišdavau pinigus už trumpai laikančius remontus ir dalis.
Paradoksas, bet supratimą apie geras dalis jisai turi, ir dalių gerų irgi gauna.
Manau kad naujų meistrų Vilniuje vargiai bereikia. Manau kad tu pati esi geriausia meistrė. Bet gal atsiras naujokų, kurie lankys it šituos. Daug priklausys nuo to, ką naujo jie sugalvos. Naujo daug neprigalvosi. Aš turiu minčių. Pažiūrėsime ar turi jie.
Bendrai kalbant, pas meistrą eini, kai jis turi kažką, ko neturi tu.
Tai tik atrodo, neva jis sutaupo tau laiką. Bet jis gaišina. Pas meistrą nunešk... parsinešk...
Ir vistiek dar pati užbaik taisymą. Per tą laiką pati sutaisytum tau pačiai patogiu laiku.
Aš įrankių ir dalių turiu daug. Perku su atsarga, kad staigiai prireikus, nepritrukčiau.
Taisau sau pats. Kokių įrankių neturiu, pasiskolinu pas meistrą prekeivį.
Jam nesvarbu. Jis iš prekybos gyvena. O kaip gyvuos ir skolins man meistras, kuris gyvena iš taisymo?
Aš jau senai meistrų prie dviračio savo neprileidžiu. Kiek prileidau, tiek gadino.
Vieni - daugiau, kiti - mažiau. Kai pats dirbu, darau kruopščiai. O svarbiausia: žinau ką darau... ir ko toliau, tuo daugiau.
Turi šie meistrai savo minčių skyrelį. Atsargiai reikia skaityti. Žmogus dažnai rašo ne patirtį, ar žinias, o svajonę. Pavyzdžiui jie pateikia dviračio nuotrauką (toks geltonas senas)... Sako dviratis populiarus tampa... O jis vogtas... Štai ir manyk, kad Lietuviui populiaru darosi vogti. ... Ne naujiena tai jokia.
Jie rašo, neva neišvaizdus dviratis saugesnis. Šitam teiginiui pagrindą reikia turėti. Kaip rašau saugumo puslapyje vagia visi ir viską.
Dažnai mastymo būdas atskleidžia ir darbų kokybę. Gal su laikų jie pakeis savo raštus ir kalbas. Bent nėra jis beviltiškas. Bent paminėjo, kad devėtas vogtas gali būti. Taigi tikėkimės, kad kokybė gerės. Jie tik pradeda.
Na o patiems šiems meistrams patariu: Jei matysite, kad neišsiverčiate, nesilaikykite įsikybę būtent tokio, arba išvis šio verslo. Keiskitės.
Ne tik skaičiau jų puslapį... Kalbėjausi irgi. Vienas tos taisyklos darbuotojas sakė, neva su
sukčiais yra mano asmeninė kova. O dirbti sukčiams yra gėris. Sako, tai
tik uždarbis... asmeninis reikalas. Jis šitaip pateisino vieną savo pažįstamą, kuri dirba
sukčiams, kurie užgrobė Lietuvos Dviratininkų Bendriją (LDB).
Tie sukčiai įsteigė dviračių nuomą, ją įdarbino.
Blogiausia, kad jis pateisina vogtų dviračių pirkimą. Sakė, geriau žmogus vogtą pirks, negu iš
vogtų pinigų.
Būdas šiems žmonėms ištaisyti savo blogą požiūrį į vagieną ir žmogiškumą - aiškiai ir įkyriai skelbti
savo lankytojams, kad devėtas = vogtas, raginti nepirkti tokių dviračių.
Šio siūlymo jie kol kas nevykdo. Minėtas darbuotojas netgi pamanė, neva aš jam grasinu paviešinsias
tai, ką dabar skaitote.
Priminkite apie tai jiems patys, jei lankysite juos. Tegul padaro nuorodą į mano
devėtų = vogtų dviračių apžvalgą:
http://andrius.saugokmedi.lt/dviratis/koks#Devetas
Tas vienas savininkų pirko dėvėtą dviratį, gerą, pigiai - gal už 100€ (400 Lt). Dėvėtas = vogtas. Jei naudosies jo paslaugomis, prie progos primink jam apie tai. Paragink patikrinti dviratį sugedusioje Policijoje. Pats jis to vengia.